آموزش بازی کلش آف کلنز

سایتی برای آموزش کلش آف کلنز

جستجو

خبرهای مهم

تبلیغات شما

بایگانی

تبلیغات متنی

تبلیغات کلیکی

پربحث ترين ها

محبوب ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

راهنمای کلی جنگ در " کلن وار ها "

قلعه ی قبیله Clan Castle استراتژی ها آموزش های بازی

قبلا مطالبی در مورد جنگ بین کلن ها یا ClanWar بصورتی پراکنده بیان کردیم ، در این قسمت و این آموزش می خواهیم مطالب را تکمیل تر و جامع تر خدمتتان بیان کنیم ...

در قسمت های مختلف این آموزش به مطالب زیر می پردازیم :

 مدیریت بازیکنان -  استراتژی ها - مدیریت زمان بازسازی قهرمانان در کلن وار - چیدمان - تکنیک های ضد جاسوسی در کلن وار و ...

برای آگاهی بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نماببد ...

مدیریت بازیکنان

    انتخاب اعضای کلن:

    هر کس تا به حال در مورد مدیریت یک کلن فکر کرده، حتما میدونه که اولین قدم پیدا کردن اعضای درست برای کلنه. اما متاسفانه بیشتر افراد در مورد تعریف یک عضو خوب تصورات اشتباهی دارن. بهترین اعضا بازیکنانی نیستن که لول بالاتری داشته باشن، پس حتما به این موضوع توجه خاصی کنید و همین اول کار تصورات غلطو از خودتون دور کنید. چون خیلی مهمه دوباره تکرار میکنم: بهترین اعضا کسایی که لول بالاتری دارند نیستن! بهترین اعضایی که یک لیدر میتونه داشته باشه افرادی هستند که تابع لیدر باشن. یعنی اگر هر عضو کلن وظیفشو انجام بده و از برنامه ی کلی کلن پیروی کنه، اون وقته که پیروزی در میدان جنگ به وجود میاد. این از نکته ی اول.
    عامل بعدی در انتخاب عضو خوب، فعال بودنه. البته اینو نمیشه بلافاصله پس از عضویت یک شخص درموردش قضاوت کرد و با گذر زمان مشخص میشه.
    عامل سوم اتحاده که نیازی به توضیح زیاد نداره. اتحاد باعث میشه منافع کلن مهم تر از منافع شخصی باشه و سوال (پیروز میشویم؟) به جمله ی (پیروز میشویم!) تبدیل بشه.
    آخرین ویژگی آگاهیه که با یک مثال توضیحش میدم که در یک کلن واقعی دیدم. کلنی وجود داشت که اعضاش تون هال هایی با لول های ۴ تا ۹ رو شامل میشدن. درحالی که عضوی با تون هال لول ۴ زیاد قوی نیست، اما بخاطر حمایت های بقیه ی اعضا (منظورم راهنمایی ها هست) میتونست به احتمال صد در صد هر رقیبی با همین لول تون هال رو شکست بده. (به خاطر آگاهی هایی که کسب کرده بود.) در همین کلن دو عضو با تون هال لول ۷ وجود داشتن که هیچی بلد نبودن! یکی از اونا حتی دیوار شکن لول یک داشت! به هر حال بعد از این که در کلن قرار گرفتند، با راهنمایی گرفتن از سایر اعضا راه درست رو در پیش گرفتن و خیلی زود تبدیل به سرسخت ترین اعضا شدن.
    نکته ی آخر: به هر بازیکن به عنوان یک سلاح نگاه کنید که قراره باهاش به دشمن حمله کنید. یک تانک و یک تفنگ بادی با هم فرقی ندارن اگه هر دوتا خطا بزنن. وظیفه ی شما به عنوان لیدر کلن اینه که به هر عضو نشون بدید چطور از حداکثر ظرفیتش برای حمله استفاده کنه. این نکته رو هم بدونید که بازی برای شما در کلن وار حریفی رو انتخاب میکنه که لول های اونها تقریبا با شما برایر باشه. بنابراین اگر شما دارای کلنی باشید که تمام اعضا دارای تون هال لول ۴ باشند و در آخرین سطح ارتقای خودشون باشند، شک نکنید که همیشه پیروز میشید چون حریف متناسب با لول شما انتخاب میشه و به دلیل آپگرید های بهتر شما پیروز میشید.


    رهبری کردن اعضا:

    در این مرحله فرض میکنیم که شما اعضای خوبی پیدا کردید و دیگه وقت این شده که بهشون نشون بدید که باید چکار کنند. اینجاست که تجربیات شما به کار میاد. بهترین راه برای نشان دادن اینکه اعضا چکاری کنن اینه که اون کارو خودتون انجام بدید تا یاد بگیرن. مسایل زیادی هست که باید به یک بازیکن تازه کار یاد داد اما مهمترین نکته ها اینا هستن: خالی کردن کلن کسل حریف، پیدا کردن نقطه ضعف حریف، ایجاد یک بیس دفاعی برای کلن وار. همچنین در نظر داشته باشید که باید توضیح بدید چرا کاری باید انجام بشه و فقط نباید بگید فلان کار باید انجام بشه. (برای مثال، به اعضا نگید که سربازای کلن کسل حریف رو با آرچر محاصره کنن تا بهترین تاثیرو داشته باشه، در عوض بگید بیشتر سربازای مدافع داخل کلن کسل حریف دارای splash damage هستند و پخش کردن سربازا باعث کاهش تاثیر حمله ی سربازای حریف میشه.) این کار باعث میشه خود بازیکن این مساله رو درک کنه و به راه حل برسه (که در اینجا راه حل محاصره با آرچر هست) و مشکلات بعدی رو بدون کمک گرفتن حل کنه.


     در نظر گرفتن انتظارات:

    یکی از مهترین جنبه های وجود کلن اینه که هرکس سهمی از کارها رو انجام بده. درسته که لیدر و الدرها میتونن از پس این کار بربیان اما کارها خیلی ساده تر مشه اگه همه مشارکت کنن. اگر همونطور که قبلا گفتیم اعضا تابع لیدر باشند، همه برای بهتر شدن کلن تلاش میکنن. به همین دلیل هر انتظاری رو که از هر عضو دارید به روشنی بیان کنید. همینطور که کلن درحال پیشرفته، افرادی که فراتر از حد انتظار عمل کردن رو ارتقا بدید. نظر شخص من برای الدر شدن این فرموله که شاید به نظر خیلی افراد درست نباشه. هر عضوی که در رتبه بندی کلن عدد بالاتری رو داشته باشه الدر میشه. این باعث ترغیب و تشویق اعضا و برآورده شدن انتظارات میشه.


     پرهیز از عجله:

    توقع نداشته باشید که ظرف دو هفته با کلن های برتر دنیا رقابت کنید چون امکان پذیر نیست. به قول معروف رم در یک روز ساخته نشده پس عجله نکنید. اینکه یک کلن فعال بعد از دو ماه فقط ۲۵ عضو داشته باشه کاملا طبیعیه. به خاطر داشته باشید که یک کلن وار با ۱۵ عضو در برابر ۱۵ عضو بسیار مدیریت ساده تری داره چون میتونید برای هر عضو در ذهنتون حساب باز کنید و نقشه هارو کاملا در نظر بگیرید. یادتون باشه که شما برای پیروزی نیاز به اعضای زیاد (مثلا حتما ۵۰ عضو) ندارید پس اعضای غیر فعال و حرف گوش نکن رو برای بهتر شدن کلن حذف کنید. (شیوه ی شخصی من اینه که هرکس این شانسو داره که در جنگ کاری رو انجام بده. بنابراین اگر عضوی نه درخواست نیرو داده و نه دونیت کرده، اما تونسته در جنگ از پس خودش بر بیاد، واقعا با بودنش خسارتی رو به کلن وارد نمیکنه و میشه بعدا درموردش قضاوت کرد. اما کسی که در وار خراب کاری کنه و برخلاف تمام کمک ها پیشرفتی نکنه و حتی حمله نکنه، کیک میشه.) فقط اعضایی رو در کلن نگه دارید که این پتانسیل رو دارن که به کمک تبدیل بشن.


     نکته ی آخر:

    اگر ۴۵ – ۰ عقب هستید و زمان برای جبران هم ندارید، داد و بیداد کردن و سخت گیری هیچ خاصیتی نداره چون باخت قطعیه. در این حالت چون چیزی برای از دست دادن ندارید و به دست آوردن ستاره هم نتیجه رو عوض نمیکنه، اجازه بدید حمله های باقیمانده برای کسب منابع (loot) انجام بشه و اعضا یکم از این باخت سود ببرن. پس زیاد سخت نگیرید.


    برنامه ریزی:

    هیچ دلیلی برای جنگ وجود نداره اگر ندونید که چطور بجنگید. یک برنامه ی مشخص برای حمله انتخاب کنید و به همه اطلاع بدید. (مثلا اینکه همه باید به هدف پیشنهادی حمله کنن یا حرف های بالاتر از خودشون رو بزنن یا اول به ضعیف ها حمله کنن.) نقشه ی رایج حمله اینه که ابتدا کلن خودتون و کلن حریف رو بر اساس نقشه ی جنگ به دو نیمه تقسیم کنید. اجازه بدید ابتدا نیمه ی دوم کلن شما یه نیمه ی دوم کلن حریف حمله کنن و تا جایی که توان دارن ستاره کسب کنن. بعدش نیمه ی اول کلن هدف های باقیمونده و بی ستاره ی نیمه ی دوم رو بزنن چون ساده تره و ستاره گرفتن آسونتر. در آخر هم بقیه ی حمله هارو به نیمه ی اول حریف انجام بدن. دلیل این کار رو هم با مثال توضیح میدم. فرض کنید کلنی داریم با دو عضو که تون هال هاشون لول ۴ و ۱۰ هست. اگر عضو لول ۱۰ هر دو حمله ی خودشو استفاده کنه و از هر حمله دو ستاره بگیره مجموعا چهار ستاره برای کلن به دست میاد. حالا اگر عضو لول ۴ از یک حمله سه ستاره و از بعدی هیچ ستاره ای نگیره، میبینیم که در این صورت ستاره از دست رفته، چون عضو لول ۱۰ میتونست حمله ی دومش رو به حریف عضو لول ۴ انجام بده و سه ستاره بگیره (و اتفاقا راحت تر هم میشد) و در مجموع یک ستاره بیشتر کسب میشد. (توجه کنید که عکس این ماجرا صادق نیست یعنی عضو لول۴ نمیتونست در حمله ی دوم به حریف عضو لول ۱۰ حمله بکنه و ستاره بگیره چون قاعدتا ضعیفه.)


    بهتره که قوی ترین حمله ها رو برای ساعت های آخر جنگ نگه دارید. مدیریت دقیق یک جنگ ۱۵ در برابر۱۵ عضو بسیار ساده تر از یک جنگ ۳۰ دربرابر ۳۰ عضو هست و میشه به راحتی هدف هر عضو رو تعیین کرد و برای هر عضو توصیه های جداگانه ای داشت. اما وقتی تعداد اعضا زیاد هست، آسان ترین راه اینه که به هرکس بگید به حریفی که بازی پیشنهاد میده یا هم شماره ی خودش حمله کنه، اما در سطح های اولیه بهتر هست خود لیدر جنگ رو کنترل کنه.


    ایجاد انگیزه:

    مهمترین دلیلی که اکثر اعضا در کلن وار شرکت نمیکنن اینه که نگران از دست رفتن منابعی هستند که برای ساخت ارتش صرف میشه. ترس از تلف شدن منابع مانع تلاش اعضا برای کسب ستاره در جنگ میشه. اما اگر خود شما پی در پی در جنگ ها پیروز بشید، بقیه ی اعضا با این باور به میدان جنگ میان که میتونن با درست جنگیدن منابعی رو که برای ساخت ارتش خرج کردن دوباره به وسیله ی غنیمت های جنگ (war loot) به دست بیارن. برای مثال وقتی جایزه ی جنگ ۲۲۰۰۰۰ باشه، همه ی اعضا برای حمله های بهتر ترغیب میشن. یک مثال از یک کلن واقعی میزنم. در این کلن چند بازیکن وجود داشتن که همه روشون برای گرفتن حداقل پنج ستاره حساب میکردن. اون ها راه های موثر و ارزان رو برای گرفتن امتیاز کامل پیدا کرده بودند و تنها انگیزشون هم گرفتن غنیمت های جنگی (war loot) بود! با این انگیزه حتی دیگه کسی مجبور نبود اونا رو برای جنگ تشویق کنه و حتی بقیه هم به پیروی از اونا با تمام قدرت میجنگیدند.


    بهره گیری حداکثر از کلن کسل:


    کلن کسل تهاجمی در جنگ: این بخش یکی از مهمترین جنبه های جنگ هست که میتونه نتیجه ی جنگو به سرعت تغییر بده. در حالی که باید همه برای فعالیت تشویق بشن، بهتره فقط افراد قدرتمند دونیت کنن. (توجه کنید که داریم در مورد جنگ حرف میزنیم نه حمله های معمول.) دلیلش هم اینه که ما به بهترین سربازا در کلن کسل نیاز داریم، مخصوصا برای افراد ضعیف تر که بیشتر قدرت حمله شون به این موضوع بستگی داره. هیچ وقت اجازه ندید که اعضا بدون داشتن سرباز مناسب در کلن حمله کنند. سعی کنید آرچر و بربرین دونیت نکنید (مگر در موارد خاص یا وقتی که خود شخص درخواست کنه). همیشه چیزی رو دونیت کنید که برای حمله مناسب باشه. اگر سرباز مناسبی پیدا نشد، مینیون و گابلین و ویزارد دونیت کنید تا حداقل برای پاکسازی زمین مناسب باشه.
    کلن کسل دفاعی در جنگ: توجه کنید که کلن کسل دفاعی موضوعش فرق میکنه. برای این کسل از نیروهایی با نوع حمله های مختلف استفاده کنید تا برای دشمن غیر قابل پیش بینی باشه. پیشنهاد من اینه که از دراگون، ویزارد و بالون استفاده کنید و بعد هرچی خالی موند رو با آرچر پر کنید. در این حالت دشمن با سه حال حمله مواجه میشه که کاملا غیر منتظره هست و امکان داره باعث کاهش شدید قدرت حمله یا شکست حریف بشه. این موضوع رو هم تکرار میکنم که حتما به اعضا آموزش خالی کردن و نابود کردن سربازای داخل کلن کسل دشمن رو بدید تا برای هر شرایطی آماده باشن.


     اهمیت آماده سازی:

    تمام جمله های قبل به نحوی به آماده سازی اشاره میکرد. هر عضو باید برای هر حمله کاملا آماده باشه. اجازه ندید بازیکنان فقط با داشتن یک ارتش به ظاهر خوب و قوی حمله کنن. در مورد اینکه هر حمله قراره چگونه انجام بشه، با ورود هر سرباز قراره چه اتفاقی بیفته، یا قراره چه نیروهایی استفاده بشه با تمام بازیکنان در چت صحبت کنید. به اعضا این باور رو بدید که ستاره ی کامل میگیرن و بی دلیل حمله نکنن. مطمئن بشید که بعد از هر حمله از گزینه ی reply استفاده کنید تا نقاط ضعف و قوت هم کلنی و دشمن رو درک کنید. (همیشه قبل از حمله به کسی که قبلا بهش حمله شده اینکارو کنید چون هم میتونید نیرو های داخل کلن کسل حریفو ببینید و هم از محل وجود تله ها باخبر بشید). در آخر هم مطمئن بشید که یک نقشه ی کلی از این که چه کسی باید به کدام حریف حمله کنه داشته باشید تا چند نفر برای حمله به یک نفر برنامه ریزی نکنن. حمله برای دفعه ی دوم به یک حریف برای گرفتن امتیاز کامل اشکالی نداره اما اگر دو عضو بخوان که همزمان به یک نفر حمله کنن، سریعا بینشون قضاوت کنید تا اختلافی پیش نیاد. برای جلوگیری از دعوا و دلخوری قبل از حمله تعیین کنید که چه کسی باید به چه حریفی حمله کنه.


    چند نکته ی اضافه:

    تون هال لول ۷ دارای بالاترین پتانسیل حمله در بین تمام لول ها در بازیه. سعی کنید تا میتونید اعضایی با این سطح تون هال رو جمع کنید چون مهمترین نقش رو در جنگ ها دارن. دلیلش هم اینه که دو حریف با تون هال لول ۷ و شرایط برابر اگر یکی به دیگری حمله کنه، مدافع شکست میخوره. (البته در شرایط عادی). وقتی یک عضو به تون هال لول ۷ میرسه، تمام آپگرید هایی که براش امکان پذیر میشه جنبه ی تهاجمی داره و فقط تعداد کمی آپگرید دفاعی دریافت میکنه. (در تون هال لول ۸ آپگرید های دفاعی جبران میشه.) به همین علت اعضایی با تون هال لول ۷ ماشین های جنگی محسوب میشن که شانس سه ستاره گرفتنشون از هر لولی بالاتره. بازیکنی با تاون هال لول ۷ که تمام آپگرید هاشو انجام داده باشه، در اکثر مواقع نمیتونه در برابر هر حمله ای خوب دفاع کنه. بنابراین در کلن ها (البته در شرایط برابر) به نیروهایی که برای دفاع از دهکده ی اعضای تون هال لول ۷ دونیت میکنید، بیشتر توجه کنید چون این پتانسیل رو دارن که نتیجه ی کلن وار رو عوض کنن. در اکثر مواقع این اعضا بیشترین ستاره هارو برای کلن کسب میکنن.


    یادداشت پایانی:

    کلن وار ها مجموعه ی کاملی از تمام تخصص ها در این بازی هستند و نمیشه با آسونی در دو مقاله همه ی جزئیات رو بازگو کرد. به یاد داشته باشید که هرچقدر هم باهوش و تجربه باشید، کلن وار یک کار گروهیه. امیدوارم که همه ی شما لیدر ها و اعضای خوبی برای کلن خودتون باشید. یک عضو خوب بودن ارزشش کمتر از یک لیدر خوب بودن نیست. هدف یک کلن پیشرفت کردن به صورت گروهی و با یک هدف مشخصه. اگر روزی این هدف از یاد بره، وجود کلن بی معنیه. پس هدف رو فراموش نکنید.


 مدیریت زمان بازسازی قهرمانان در کلن وار

در مطلب قبلی در باره ی قهرمانان و اطلاعاتی که لازم بود بدونید صحبت شد پس بحثو کوتاه میکنم و میرم سر اصل مطلب. توانایی های خاص قهرمانان باعث میشه که نقش اون ها در کلن وار ها و حتی حمله برای انتقام غیر قابل انکار باشه. قهرمانان نامیرا هستند و در صورت شکست با صرف زمان به بازی برمیگردن و این زمان به لول اون ها بستگی داره. این که قهرمان ها وقتی مورد نیاز باشن باید در دسترس باشن که درش بحثی نیست اما اگه نبودند چه کنیم؟

حالا بررسی میکنیم که در چه شرایطی این اتفاق بد مشکل ایجاد میکنه. فرض کنید شما در کلن وار هستید و هنوز یک حمله براتون باقی مونده اما فقط یک ساعت به پایان جنگ وقت دارید. در حالی که همه چیز برای حمله آماده هست، متاسفانه قهرمان ها به دلیل آسیب دیدن حین دفاع از دهکده نمیتونن در حمله شرکت کنن و زمان لازم برای بازسازی بیشتر از یک ساعت طول میکشه. راه هایی که در پیش رو دارید اینه که یا بدون قهرمان حمله کنید (که ریسکش برای حمله ی سنگین بالاست و توصیه نمیشه) یا از جم برای شتاب دادن به بازسازی استفاده کنید.

احتمالا با خودتون میگید که هر دو راه دردسر داره چون یا قدرت حمله کم میشه یا جم های ارزشمند از دست میره. اگر هنوز با این شرایط رو به رو نشدید، بدونید که راه پیشگیری هم وجود داره. سوپر سل یک عملکرد خاص برای قهرمان ها داره که متاسفانه کمتر شناخته شده هست و اون عملکرد “خوابیدن” هست. کافیه روی قهرمان کلیک کنید تا گزینه ی Guard رو ببینید. وقتی یک قهرمان به خواب میره، تختش برای دشمن که به دهکده ی شما حمله میکنه خالی نشون داده میشه و قهرمان از دهکده دفاع نمیکنه. البته میتونید هر زمان که خواستید قهرمان رو برای دفاع از دهکده از خواب بیدار کنید.

احتمالا تا به حال این گزینه رو دیده بودید اما بسیاری از بازیکن ها از عملکردش بی خبرن. کسایی که همیشه از طولانی بودن زمان بازیابی قهرمان ها شکایت میکنن، باید بدونن که سوپرسل به احتمال زیاد هیچوقت این زمان رو کاهش نده، (چون در آپدیت سپتامبر ۲۰۱۴ این زمان خیلی کاهش پیدا کرد) پس بازیکنان باید خودشون این زمان رو مدیریت کنن. یکی دیگه از ویژگی های عملکرد خوابیدن اینه که وقت حمله کردن لازم نیست قهرمان رو بیدار کنید و خودش به جنگ میاد و پس از جنگ حتی اگه ازش استفاده نشده باشه دوباره به خواب میره.

چیدمان


این قسمت، مپ های برتر برای کلن وار از سطح ۵ به بالا هست. نکات مهم رو با سرعت و بدون توضیح یادآوری میکنم چون قبلا توضیح داده شده:
۱- اعضای ضعیف باید در ۱۲ ساعت اول حمله کنند.
۲- حداقل ۸۰ % بیس های حریف باید مورد حمله قرار بگیرن.
۳- در هر صورت و با هر روشی، اتک اول بازیکن باید سه ستاره بشه.
۴- همیشه با حداکثر ظرفیت (آرمی کمپ و کلن کسل پر) حمله کنید.
۵- زمین حریف رو کامل بررسی کنید و اگر قبلا مورد حمله قرار گرفته Replay رو تماشا کنید.

 
قسمت سوم: چیدمان های وار

شاید شما تمرکز بر حمله های موفق رو رمز پیروزی بدونید اما دفاع کردن هم با حفظ ستاره باعث پیروزی میشه. بعضی افراد با تغییر دادن مپ های فارمینگ، چیدمان وار میسازند که کاملا غلط هست چون چیدمان وار تفاوت های اساسی با چیدمان های دیگه داره.
در اهمیت چیدمان حرفی نیست پس میریم سراغ نکات و چیدمان ها.


نکات کلی:

۱- چیدمان وار حتما باید لایه ای باشه.
۲- همه ی ساختمان ها نباید در یک لایه باشند.
۳- کلبه ی کارگرها (Builder’s hut) باید در گوشه ها باشه تا در موقعی که حریف مشکل زمان داره، نتونه ۳ ستاره بگیره.
۴- هیچ چیدمان واری، تون هال بیرون نداره.
۵- بیرون بودن مخازن مشکلی نداره.
(توجه کنید که در مثال های زیر، همه ی عکس ها با تون هال لول ده گرفته شده و سطح ساختمان ها مهم نیست و چیدمان ها مهمه)

 

تون هال لول ۵: با حفره های تله دار

تون هال لول ۵: تک حفره/ دشوار بودن خالی کردن کلن کسل

تون هال لول ۵: تک حفره ی دارای تله ی فنری/ دفاع دوربرد در مرکز

تون هال لول ۵: با شیوه ی جای خالی در دیوار و وجود تله به جای آن/ دشوار بودن خالی کردن کلن کسل

تون هال لول ۵: دشوار بودن خالی کردن کلن کسل/ تله ها در داخل

تون هال لول ۵: تک لایه که باعث میشه دشمن مقاومت بیس رو دست کم بگیره

تون هال لول ۵: ضد جاینت و هیلر

تون هال لول ۶: مخازن سپر ساختمان های دفاعی در مرکز میشن

تون هال لول ۶: مخازن در لایه ی آخر/ حفره های پر تله برای حفاظت از ساختمان های دفاعی مرکزی

تون هال لول ۶: چیدمانی که در ۸۰% مواقع حریف برای کامل زدنش وقت کم میاره

با توجه به اینکه اکثر حمله ها در این سطح با دراگون هست، مپ های زیر پیشنهاد میشه:

تون هال لول ۷: حفره های قوی/ ساختمان های قوی در گوشه برای کم کردن سرعت حمله/ دشوار بودن خالی کردن کلن کسل

تون هال لول ۷: ضد نیروهای هوایی بخصوص دراگون

تون هال لول ۷: کلن کسل، بربرین کینگ و ایر دیفنس در وسط/ حفره ی موجود در لایه ی خارجی ضد جاینت و نیروهای پشتیبانی

مپ های ضد هوگ و دراگون در این سطح کاربرد دارند:

تون هال لول ۸: ضد نیروهای هوایی/ ضد هوگ

تون هال لول ۸: حفره های قوی/ تله های کاملا مزاحم برای مهاجم

تون هال لول ۸: کاملا ضد هوگ (مگر با آخرین سطح ممکن هوگ و اسپل هیل و کمی شانس)

تون هال لول ۸: کاملا ضد دراگون

مشکل بازیکنان در این سطح، حملات هوگ/دراگون هست که با قرار دادن آرچر کویین در وسط، تا حدی قابل حله:

تون هال لول ۹:کاملا ضد هوگ/ آرچر کویین در وسط/ جاینت بمب دوتایی که حتی اسپل هیل هم نمیتونه هوگ هارو نجات بده

تون هال لول ۹:ضد جاینت، گولم، هوگ و دراگون

تون هال لول ۹: مپ کاملا قوی برای تون هال لول ۹/ مرکز غیر قابل نفوذ حتی با والبرکر/ ضد هوگ



 

در این سطح روش کار اندکی متفاوته. در این سطح باید جلوی خالی شدن راحت کلن کسل رو بگیرید که ب قرار دادن مخازن در گوشه ها غیر ممکن هست چون تعداد ساختمان ها بالاست و تقریبا کل بیس پره.
توجه کنید که اگر اینفرنو ندارید، از مپ های تون هال لول ۹ استفاده کنید.

تون هال لول ۱۰: ضد حمله های GoWiPe ، GoWiWi ، Lavaloonian و هوگ هست.


تکنیک های ضد جاسوسی در کلن وار



این قسمت شاید به درد بازیکنان تون هال لول ۶ به پایین نخوره، باید بگم که به علت سنگین بودن مطلب نگارشش کمی از حالت معمول بیشتر وقت می بره.

 
چرا باید نگران وجود جاسوس در کلن وار باشیم؟

این اتفاق در اکثر کلن وار ها معمول هست. شیوه ی جاسوسی هم به این صورت هست که یکی از اعضای کلن حریف که در کلن وار شرکت نداره (چون در غیر این صورت اسمش در نقشه ی وار در اختیارتونه که راحت شناسایی میشه) وارد کلن شما میشه.

کارهایی که جاسوس میتونه انجام بده، آگاهی از چیدمان شما و در نتیجه دیدن محل هیدن تسلاها و تله ها و بمب هاست. همچنین یک جاسوس میتونه از تعداد و نوع نیروهای موجود در کلن کسل شما باخبر بشه که این مورد میتونه مزیت بزرگی رو برای حریف، و دردسر بزرگی رو برای شما ایجاد کنه.


جلوگیری از جاسوسی در کلن وار:

کلن رو در حالت Close قرار بدید. به محض مشخص شدن حریف وار (یعنی شروع روز آماده سازی) کلن رو ببندید و اگر اعضای جدید قصد ورود دارند، از گزینه ی Invite استفاده کنید. به اعضا گوشزد کنید که افراد ناشناس به هیچ وجه قبول یا دعوت نشن. بسیاری از کلن های فعال در زمینه ی وار، عضوگیری بالایی دارند که این کار (بستن کلن) باعث کاهش سرعت عضو گیری میشه، اما وارد نشدن جاسوس رو تضمین میکنه که در بلند مدت مزایای بیشتری نسبت به عضو گیری داره.

اگر اکثر اعضای کلن شما شامل اعضای تون هال ۹ و ۱۰ میشه، ریسک جاسوسی کمتر میشه (دلیلشو در ادامه میگم) و میتونید کلن رو Close نکنید و آزادانه تر رفتار کنید.

اخیرا به علت اهمیت ویژه ی کلن وار ها و امکان ارتقای کلن ها، استفاده از جاسوس بسیار رایج هست. راه معمول جلوگیری این هست که بعد از مشخص شدن حریف، بلافاصله کلن حریف رو پیدا کنید و از اسم تمام اعضا اسکرین شات تهیه کنید تا اگر درخواست عضویت داشتید، چک کنید که از اعضای کلن حریف نباشه.

نکته ی بعدی اینه که در بعضی مواقع، اعضای کلن حریف از اکانت های ثانویه ی خودشون استفاده میکنند که اغلب سطح پایینی داره. پس از قبول کردن افراد مشکوک مخصوصا سطح پایین خودداری کنید چون ممکنه جاسوس حریف باشند. دلیل اینکه جاسوسی از کلن هایی با اعضای سطح بالا سخت هست همینه که اگر اعضا سطح بالا باشند، اکانت دوم های حریف رو – حتی اگر ندونند جاسوسه – قبول نمیکنند.

در هرحال، جاسوسی شاهکار نیست و جنگ هم قانون و اخلاق نمیشناسه و اگر وجدانتون اجازه میده، شما هم میتونید جاسوسی کنید.

جلوگیری صد در صد از جاسوسی غیر ممکنه و کلن هایی که همیشه در وار هستند، اگر هر دفعه کلن خودشون رو ببندن، با کاهش شدید عضو مواجه میشن. در این صورت، رد کردن تمام درخواست های عضویت و مشکوک شدن به اعضای جدید کلن در نهایت به نابودی کلن منجر میشه.

خب تا اینجای کار بررسی کردیم که چجوری نذاریم جاسوس وارد بشه. حالا ببینیم که اگر جاسوس وارد شد یا اصلا نخواستیم کلن رو Close کنیم، چه کنیم؟


تاکتیک های جاسوسی معکوس:

در ابتدای همین بحث بگم که منظور از جاسوسی معکوس فرستادن متقابل جاسوس  نیست.

روشی که خدمتتون تقدیم میشه با وجود پیچیدگی و نیاز به هماهنگی بالا بسیار کار آمد هست.

روش کار به این صورته که وقتی مطمئن شدید یک جاسوس درخواست ورود داده، قبولش کنید و طبیعی رفتار کنید (مخصوصا اگر جاسوس خارجی باشه و زبان شیرین ما رو متوجه نشه که چه بهتر) کاری کنید که جاسوس چیدمان ها و نقشه های حمله رو بفهمه. بعد صبر کنید تا از کلن خارج بشه و اگه نرفت، یک ساعت قبل از شروع وار کیکش کنید و جای تله ها (و اگر شد نیروهای داخل کلن کسل) رو عوض کنید. حالا فقط باید صبر کنید تا ضایع شدن دشمن رو ببینید. (فرض کنید دشمن قراره با هوگ حمله کنه. دیگه خودتون حال صاحب هوگ هایی که با جاینت بمب ناکار شدنو تصور کنید)

نکته ی بعد درباره ی شناسایی جاسوسه. اگر عضو جدید وارد شده، ساکت هست، یا طبیعی رفتار میکنه و بعد از مدتی بی دلیل خارج میشه، یا ناگهان شروع به فحاشی و توهین میکنه که کیکش کنید، به احتمال زیاد اون شخص جاسوس هست و تا حد امکان بعد از رفتنش نقشه هاتونو تغییر بدید.

توجه کنید که این روش بسیار زمان بر هست و اگر همه ی اعضای کلن هماهنگ و فعالند جواب میده.

روش دیگر استفاده از چیدمان های ساده هست که چند دقیقه قبل از وار تغییرشون بدید.

اگر کلنتون هماهنگی لازم را ندارد، سعی کنید از روش اول (جلوگیری از ورود جاسوس) استفاده کنید.

دو ترفند برای پیروزی در کلن وار (تعویض چیدمان/نیروهای متفاوت در کلن کسل دفاعی)

اول-تعویض چیدمان:

بعد از آپدیت دسامبر ۲۰۱۴ (کریسمس)، امکان داشتن همزمان چند چیدمان به وجود اومده که ما میتونیم با استفاده از همین ویژگی، برای خودمون در کلن وار برتری ایجاد کنیم.

و اما روش:
ساده ترین روش کار به این صورته که یک چیدمان کاملا ساده و خودساخته بذارید و قبل از شروع روز حمله در کلن وار، عوضش کنید. این روش خیلی پیش پا افتاده هست و همه تقریبا یک بار انجامش دادن یا حداقل یک بار باهاش مواجه شدن. بنابراین در ادامه روش های پیچیده تر رو معرفی میکنیم.

۱- چیدمانی خوب و محکم داشته باشید و قبل از شروع روز حمله، با تغییراتی همون چیدمان رو تغییر بدید. مثلا جای قهرمانان رو عوض کنید یا کلن کسل رو از خارج به داخل ببرید یا فاصله ی ایر دیفنس ها و جاروی هوایی رو تغییر بدید. این کار باعث میشه که مهاجم قبل از حمله، با بررسی دوباره بیس شما استراتژیشو عوض کنه و روشی که برای حمله برنامه ریزی کرده بوده رو تغییر بده و استراتژی جدیدش با عجله و بدون برنامه ریزی قبلی باشه. حتی در مواردی این روش باعث میشه که مهاجم مجبور به تعویض ترکیب ارتشش بشه که همین یک برتری برای شما محسوب میشه.

مهمترین فایده ی این روش اینه که اگر فراموش کنید قبل از روز حمله چیدمان رو عوض کنید، چیزی از دست نمیدید چون چیدمان اولیه قوی بوده.
(پس خلاصش این شد: یک چیدمان خوب، تغییرات کلی (عوض کردن جای ساختمان ها، نه دیوار ها)، از بین بردن برنامه ریزی یک روزه ی مهاجم)

۲- چیدمانی کاملا غیرمنطقی و بیخود درست کنید. مثلا قهرمان و کلن کسل و تون هال بیرون، مخازن و منابع و معادن در داخل. در این شرایط حریف با دیدن بیس شما کاملا وسوسه میشه که به شما حمله کنه و شما رو یک بازیکن ناآگاه فرض میکنه. این طمع، حریفو کور میکنه و شما رو دست کم میگیره. مخصوصا حریف های تون هال ۱۰ کاملا برای حمله به شما و گرفتن غنیمت دندون تیز میکنند. در این موقعیت، حریف شماره ی شما در وار رو در نظر میگیره و به محض شروع روز حمله بدون بررسی دوباره، به شما حمله میکنه، حتی اگر قبل از روز حمله چیدمان خودتونو درست کرده باشید. دلیلش هم اینه که حریف میخواد اولین کسی باشه که با حمله به شما، سه ستاره ی راحت رو برای کلنش کسب کنه و این عجله باعث میشه دقت نکنه. یادتون باشه منظور از چیدمان غیر منطقی، این نیست که مثلا دیوارا رو یک طرف بیس و چهارتا مخزنو کنار هم یه گوشه بذارید. اینجوری کاملا هدفتون لو میره. منظور اینه که چیدمانی بذارید که برای وار غیرمنطقیه، مثلا یک مپ فارمینگ.


مشکل بزرگ این روش: اگر فراموش کنید یا مشکلی براتون پیش بیاد که نتونید به موقع چیدمان رو عوض کنید،بلافاصله بعد از شروع وار سه ستاره از دست میدید. این مشکل چندین بار در کلن خودمون هم پیش اومد که یکی از دوستان، کاملا یادش رفت درست کنه! پس قبل از استفاده، از وضعیت اینترنت و وقتتون مطمئن بشید.

(پس خلاصش این شد: یک چیدمان نابجا، تغییر کامل قبل از شروع روز حمله، عدم بررسی دوباره بخاطر عجله ی حریف)

۳- این روش، بهترین و کارآمد ترین روش هست (که امیدوارم فراگیر نشه چون واقعا جواب میده).
در هر کلن قوانینی برای حمله وجود داره (مثلا همشماره، پیشنهادی، یکی بالاتر، دوتا پایینتر، با نظر مقامات و…). در هر صورت قبل از شروع وار، هرکس حریفشو مشخص میکنه و مپ اونو بررسی میکنه. روش اینجوریه که شما یک چیدمان خوب و منطقی رو میچینید و به هر حال توسط یک حریف برای حمله به شما برنامه ریزی میشه. حریف هم چیدمان شما رو بررسی میکنه و مثلا میخواد با دراگون حمله کنه. حریف محل پیاده کردن و تعداد و جهت رو با استفاده از محل ایردیفنس ها و جاروی هوایی شما پیش بینی میکنه و چند محل هم براش در نظر میگیره. حالا اگر شما کمی خلاقیت به خرج بدیم، با کمی تغییرات جزیی در چیدمان، طوری که حریف با نگاه اول در بررسی مجدد متوجه نشه، حریفو گیج میکنیم. مثلا اگر کمی ایر دیفنس ها رو جابجا کنیم، (طوری که در بررسی مجدد قبل از حمله حریف متوجه نشه) و اونا رو به داخل ببریم، علیرغم تغییر کوچک در ظاهر نتیجه ی حمله کاملا عوض میشه. حریف وقتی دوباره نگاه میکنه، هرجور حساب میکنه که چطور حمله ی آزمایشی صد شد اما اتک اصلی یک ستاره شد، به این مساله پی نمیبره و به حساب بدشانسی میذاره. مطمئن باشید که خودتون چندین بار با این روش مواجه شدید اما متوجه اش نشدید!


مثال:

مزایای این روش: اول اینکه اگر یادتون بره تغییر بدید مشکلی پیش نمیاد، دوم اینکه خطر لو رفتنش کمه و حتی اگه لو بره هیچی از دست نمیدید و سوم اینکه کارآمده.


معایب این روش:

این روش دو عیب داره:

اول اینکه پیدا کردن یک مپ که بشه با تغییر کوچک این ویژگی رو در اون به وجود آورد کمی دشواره و واقعا خلاقیت بالایی میخواد. (البته اگر یک بار درستش کنید، برای همه ی وار ها قابل استفاده است)

دوم هم اینه که باید بجای حریف فکر کنید و حدس بزنید به چه سربازایی حمله میکنه و از کدوم قسمت سربازاشو پیدا میکنه تا تغییرتون دقیقا علیه حریف باشه.

(پس خلاصش این شد: یک چیدمان خوب، تغییرات جزیی که به چشم نیاد اما موثر، ناآگاهی حریف از تغییر و حمله ی ناموفق)


راه مقابله با این روش، بررسی بسیار دقیق و بدون توجه به بررسی های قبلی قبل از حمله است.


دوم- نیروهای کلن کسل متفاوت:

معمولا ترکیب نیرو های موجود در کلن کسل دفاعی در هر کلن، یکسان هست و در مواردی فقط به دلیل ظرفیت های متفاوت، نسبت های متفاوتی داره (مثلا همه ویزارد+آرچر+مینیون اما با تعداد مختلف) و یا دو ترکیبه هست (مثلا بالایی ها ویچ و ویزارد و آرچر، پایینی ها والکری و ویزارد و آرچر). این ترکیب ها، در چند حمله ی اول ناشناخته اند، اما با انجام چند اتک لو میرن (یعنی اگر ده تا حمله انجام بشه، همه میدونن حریف چه سربازایی داره)


روشی که میخوام توضیح بدهم به این صورت است:

دونیت متفاوت نیرو در کلن کسل. البته اینطور نیست که بگیم هرکی یه چیزی به یکی دیگه بده چون بی نظمی ایجاد میشه. پس راه حل چیه که نه بی نظمی بشه و نه ترکیب یکسان باشه؟ جواب اینه که مضارب یک عدد خاص رو انتخاب کنید و یک نوع سربازو با تعداد مشخص به اون مضارب اختصاص بدید. (مثلا: مضارب دو، ویچ بگیرند- مضارب پنج، پنج تا آرچر بگیرند- مضارب سه، دو مینیون بگیرند، ده نفر اول با شماره های زوج، دو ویزارد بگیرند و…) با این کار، علیرغم وجود نظم، تقریبا ترکیب سربازای هر کلن کسلی با بقیه متفاوته.

اینکار باعث میشه که مثلا اگر حریف در دو اتک قبلی (که یکی از بالا زده و یکی از پایین) دو نوع ترکیبو مشاهده کنه و فرض رو بر این بذاره که شما دو ترکیبه هستید. (فرض کنید حریفی با توجه به حمله ی قبل، انتظار آرچر و بربر و مینیون داشته باشه و بخواد با جاینت و هیلر حمله کنه و برای نیروهای کلن کسل شما اسپل لایتنینگ آماده کرده باشه که ناگهان یک دراگون از کلن کسل شما خارج میشه و همه چیز به هم میریزه!)

فایده ی این روش اینه که در هر صورت چیزی رو از دست نمیدید.


تنها عیبش نیاز به هماهنگی هست.

بخش ششم: نکات کلّی

چگونه عملکرد کلن رو در کلن وار بهتر کنیم؟

یک سری نکات ساده و بنیادی وجود داره که همه ازش باخبریم اما حداقل به نصفشون عمل نمیکنیم. علتش هم همین ساده بودن هست. تا جایی که بتونیم این نکاتو در همین مطلب گوشزد میکنیم (دقت کنید که بعضی از این کارها مربوط به قبل از استارت وار هست، بعضی مربوط به روز آماده سازی و بعضی مربوط به روز حمله):

 
۱- فقط افراد فعال رو به وار ببرید:

هیچ اصراری برای بردن افرادی که علامت شرکت در وارشون رو غیر فعال کردن نشون ندید. حتی از بین افراد مشتاق، اعضایی که مطمئنید درست حمله میکنند رو انتخاب کنید. پیروزی در یک وار کم تعداد، بهتر از شکست در یک وار شلوغه. هیچ دلیلی نداره که عضوی در وار باشه و حمله نکنه (مگر در موارد خیلی خاص و برای رسیدن به حد نصاب)

 
۲- نظم:

نظم، نتیجه ی اعضای منظمه. اعضای شلوغ و لجبازی که به حرف مقامات گوش نمیکنن و کار خودشونو میکنن (مثلا با وجود راهنمایی و تاکید، به حریف تون هال لول۱۰ حمله ی بارچ میکنن یا به شماره ی تعیین شده حمله نمیکنن) به درد کلن وار نمیخورن، هرچند خیلی قوی باشند. وقتی در یک کلن همه فراتر از خودشون فکر کنن، روحیه ی دوستانه ای به وجود میاد که افراد بی نظم یا منظم میشن و یا محیطو تحمل نمیکنن و میرن.

 
۳- آمادگی قبل از وار:

حمله در کلن وار مثل شکار هست. یا باید حریفو با نتیجه ی خوب بزنید و از پا در بیارید، یا بیخیالش بشید. همونطور که زخمی کردن شکار فایده نداره، حمله ای که ۴۹% و بیستاره باشه هم هیچ فایده ای نداره و حمله نکردن خیلی بهتر از بد حمله کردنه.
برای بخش آمادگی، چند نکته رو در نظر بگیرید:
۱) ترکیب سرباز خوب: که با بررسی دقیق چیدمان حریف تعیین میشه و مخصوصا در اتک اول خیلی مهمه. در قسمت های قبل در موردش گفتیم. همیشه با کمپ کاملا پر حمله کنید، حتی اگر تعدادی از سربازا اضافه به نظر بیان (دلیلش در مورد بعد گفته شده)
۲) اسپل مناسب: در اهمیتش که بحثی نیست. یک نکته ی مهم وجود داره: حداکثر تعداد اسپل رو حتما باید ببرید. یعنی اگر ظرفیت ۴ اسپل دارید اما به ۳ اسپل نیاز دارید، برای احتیاط اسپل چهارم رو لایتنینگ ببرید. (که اگر زمان کم اومد یا سربازا اتفاقی از بین رفتند، به عنوان آخرین امید بشه باهاش یک ساختمونو زد و ستاره گرفت)

۳) کلن کسل تهاجمی به خوبی پر شده باشه: حتما قبل از حمله تعداد و ترکیب رو چک کنید. مثل دو مورد قبل، حتی اگر نیازی ندارید با خودتون سرباز در کلن کسل ببرید.

۴) بررسی کامل و مجدد بیس حریف قبل از حمله: به دلایلی که در مطلب قبل (ترفندها) گفته شد، حتما دوباره بیس رو چک کنید تا بتونید محل پیاده کردن و مسیر حرکت نیرو ها رو پیش بینی کنید. اگر قبل از شما کسی به اون حریف حمله کرده، حتما فیلمشو ببینید. برای مثال اگر در فیلم حمله ی قبلی میبینید که از کلن کسل دفاعی حریف دراگون خارج شده،باید به ترکیبی غیر از هوگ فکر کنید یا به فکر کشتن دراگون قبل از پیاده کردن سربازا باشید.

۵) بررسی محل پیاده کردن نیروها و پیشبینی مسیر حرکت: در موردش زیاد حرف زدیم و در مطالب قبلی مفصل توضیح دادیم. هرکس باید دقیقا بدونه که: چه سربازی رو کجا، چه وقت، و به چه تعداد پیاده کنه و اونها به کدوم سمت حرکت خواهند کرد، قراره با سربازای کلن کسل حریف چکار کنه، در برابر قهرمانان حریف چه واکنشی نشون بده، بمب و تله ها کجان و چجوری باید خنثی بشن.

 
۴- زمان بندی:

از استارت کردن وار در نیمه شب یا صبحِ زود خودداری کنید. بهترین زمان بین ظهر و عصر است. (قانون کلی هم باید به این صورته که چند ساعت قبل از شروع و چند ساعت بعد از شروع و چند ساعت قبل از اتمام، باید اکثر اعضا آنلاین باشن)

اتفاق بدی که در صورت زمان بندی بد میفته اینه که صبح از خواب بیدار میشید و میبینید که ۷۰-۱۰ عقبید و حتی در صورتی که احتمال برد وجود داشته باشه، روحیه تضعیف میشه و اعضا یا اتک نمیرن، یا بد اتک میرن و یا برای لوت اتک میرن.

 
۵- از ترفند ها و نکته ها استفاده کنید :

که بخش های قبل مربوط به همین بود. (تعویض چیدمان، جلوگیری از جاسوسی و ضد جاسوسی، ترکیب سربازان متفاوت کلن کسل و…)
حذف چیدمان ها و یا توضیحات نامناسب کلن رو فراموش نکنید.

 
۶- به کلن های Feeder اهمیت بدید:

(یک توضیح کوتاه در مورد کلن های Feeder :
احتمالا با این نوع کلن ها برخورد داشتید اما به اون صورت ازشون گفته نشده. کلن های مشهور و بزرگ، حتی در ایران، چند شعبه ای هستند و هر شعبه مختص یک گروه از اعضا هست. معمولا شعبه ها به صورت وار، پوش، فارم و… هستند. اعضا وقتی میخوان وارد یکی از این کلن ها بشن، در توضیحات کلن مشخصات سایر شعبه هارو نوشته تا برحسب نیازشون وارد کلن موردنظر بشن. در صورت تغییر استراتژی هم با هماهنگی کلنشونو عوض میکنن. نوع دیگه هم کلن های فیدر به ترتیب سطح افراد هست که مطلب جداگانه ای در موردش خواهیم نوشت.)
مزیت کلن های فیدر اینه که افرادی که نمیخوان در وار باشن از کلنِ وار خارج میشن و جا برای اعضای بیشتر باز میشه و کلن میتونه همیشه وارهایی با حداکثر تعداد داشته باشه. مزیت بعدی اینه که افراد ضعیفتر هم میتونن در شعبه های دیگه باقی بمونن و بخاطر محدودیت عضو (۵۰ تا) کیک نمیشن. مهمترین مزیت اینه که جابجا شدن با تجربه ها در شعبه های کوچک، باعث پیشرفت سریع ضعیفتر ها و انتقال تجربه میشه و در عرض چند ماه، همون ضعیف ها تبدیل به اعضای قوی و با تجربه میشن.

نمونه (به توضیحات کلن دقت کنید):

۷-قوانینو کاملا واضح مطرح کنید:

برخی قوانین کلی اند و بعضی سلیقه ای که در اینجا هر دونوع رو براتون آوردیم:
• بازیکنان ضعیف باید در ۱۲ ساعت اول وار اتک برن و بعد قوی ها وارد عمل بشن. اینکار پتانسیل کسب ستاره رو به حداکثر میرسونه. دقت کنید سه ستاره ای که از نفر آخر کسب میشه، از نظر ارزش، با سه ستاره ای که از نفر اول کسب میشه تفاوتی نداره .

• همه باید در وار شرکت کنند، اما توجه کنید که بعد از اتمام ۸۰% از کل حمله های ممکن، اتک های بعدی کاربردی نیست. یعنی در ۸۰% اول ستاره کسب میشه. بعد از اون اتک برای لوتو میتونید ازاد کنید چون عملا کاری از پیش نخواهید برد.

• روند ستاره گیری از اعضای پایین شروع میشه و به ترتیب تا بالا ادامه پیدا میکنه. بنابر این هیچوقت حمله های اول وار رو به اعضای تاپ حریف انجام ندید (برای وار ۱۵ نفره ۳ نفر اول و برای وار ۵۰ نفره ۱۰ نفر اول تاپ محسوب میشن.)

• اتک اول باید سه ستاره بشه. چون اولا باعث تضعیف روحیه ی حرف میشه و ممکنه بعضی از اعضای حریف اتک نرن، دوما حریف با ناامیدی و شک حمله میکنه که حمله هاشون خراب میشه، سوما با فرض اینکه دارن میبازن، ترکیب سربازاشونو بجای یک ترکیب قوی و پر هزینه، یک ترکیب کم هزینه و ناکارآمد انتخاب میکنن تا خرجش زیاد نشه.

• کمپ و اسپل ها باید پر باشن.

• شماره ای که هر عضو باید به اون حمله کنه باید توسط لیدر تعیین بشه. (مثلا همشماره، پیشنهادی، تا دوتا پایین تر و…)

• وقتی عضوی بد حمله کرد، واکنش نشون بدید اما سرزنش نکنید. هیچوقت بدون ارائه ی راه حل بهتر، انتقاد نکنید.

تبلیغات شما:
جهت تبلیغ محصولات خود در زیر همه پست ها با ما تماس حاصل نمایید.

نظرات (۳۸)

  1. من تان هشت مکسم همش تو وار پشت یک تان ضعیف میفتم چرا میشه توضیح بدین چکار کنم برم ازش بالاتر
    • پاسخ:

      بسته به وزن دهکده تون هم داره و بعضی از ساختمان های شما که تاثیر در وزن دهکده تون داره و نیروهاتون ضعیف تر از اون دهکده است . مطالب زیادی در این مورد در سایت هست
  2. سلام دوست عزیز.ممنون از راهنمایی هات.تو چندتا وار تا حالا دیدم تیم روبرو سر صدم ثانیه استارت وار هر 20 یا 25تا اکانت باهم مپشون تغییر میکنه.کاملا تابلو کار نرم افزاری بوتی چیزیه.چون امکان نداره همه ی وار بار هم همزمان سر صدم ثانیه لحظه شروع مپشون تغییر کنه.میشه امارشو دربیاری.خیلی بدرد بخوره.من هرچی سرچ میکنم نمیتونم.پیدا کنم.ممنونم
    • پاسخ:

      چیزی که هنوز پیدا نکردم و اگر هم باشد معمولا عمومی نمی کنن و احتمال این کارها و تقلب های مخفیانه هست
  3. آیا اگر دفنسی بعد از استارت وار تا زمان حمله آپ بشه در وار آپ میشه یا همون لول قبلی؟
    • پاسخ:

      آپ می شه
  4. سلام چطور میشه دوتا اکانت بسازیم اخه من جیمیل دارم بعد وقتی میزنم زخیره عکس جیمیل رو میاره بعد میره زخیره هم نمیشه
    • پاسخ:

      تا قبل از پیدا کردن حریف و مرحله جستجو میتونید کنسل را بزنیدو در غیر اینصورت باپیدا شدن حریف دیگه راهی نیست و باید مبارزه کنید
    • پاسخ:

      منظور در پروفایله که گزینه ایی است در مورد حمله در کلن وار که دو گزینه دارد که در وار شرکت می کنم یا شرکت نمی کنم که با انتخاب آن بصورت سبز و یا قرمز میشه.
  5. سلام و درود،یکی از بازیکنای کلن، روبرویی من رو تو وار دوستاره کرده،اگه من روبرویم رو سه ستاره برنم،یک ستاره به ستاره های وارم اضافه میشه یا سه ستاره؟
    ممنون از توجهتون
  6. سلام و درود،یکی از بازیکنای کلن، روبرویی من رو تو وار دوستاره کرده،اگه من روبرویم رو سه ستاره برنم،یک ستاره به ستاره های وارم اضافه میشه یا سه ستاره؟
    ممنون از توجهتون
  7. سلام.توروخدا درباره وار لاگ هم یه توضیحی به من بدید.من اصلا چیزی نمیدونم.
    • پاسخ:

      کدوم قسمتش - چند مطلب نوشتیم در این مورد
  8. سلام
    ممنون میشم راجع به لوت هم در وار توضیح بدید که به چه شکل تعلق پیدا میکنه و چطور میشه لوت بیشتری رو تو وار جمع بدست آورد.
    چون معمولا مثلا در طول وار، پس از انجام 2 اتک وقتی میبینیم مجموعا 400 لوت جمع کردیم. اما بعد از پایان وار میبینیم فقط 300تا تو خزانه اضافه شده.
  9. با سلام یه سوال داشتم
    اینکه ترتیب قرار گیری نفرات تو وار چگونه است
    ما ۲ تا تون هال ۹ داریم یکی از دیگری قوی تر است اما همیشه پایین تر از دیگری قرار میگیرد این چینش نفرات بر چه اساسی است؟ با تشکر
    • پاسخ:

      وزن دهکده در نظر گرفته می شود و نیروها هم در نظر گرفته می شوند و یک مطلب در رابطه با وزن دهکده و چگونگی محاسبه آن در سایت هست .
  10. سلام من وقتی تووارم ووقتی میخام ازتووارقلعه کسی رونگاه کنم چراقلعه کج ومعوج نشون میده
    • پاسخ:

      عکسشو بذارید ببینم چجوریه !
  11. عالی بود . کسانی که کلش اف کلنز دارند به کلن لول 6 مابیایند برای پیدا کردن توجه کنید نفرات کلن ما به انگلیسی کارتل-سامان کولیدر هست - کمی پایین کلن مهدی به انگلیسی اونم کولیدره بیاید بالای لول هشتادCHAMPIONS IRAN
    • پاسخ:

      کم نمی شه !
  12. تشکر از مطلب خوبی که قرار دادید، سئوال من اینه که اگه دو تا کلن در وار تمام ستاره‌ها بگیرن و به هردو کلن فول استار بشن، نتیجه وار و بونس وار به چه شکل خواهد بود، ممنون میشم سریع جواب بدید
    • پاسخ:

      ابتدا در صد تخریب محاسبه میشه هر کسی بیشتر بود اون برنده است و در صورتی که درصد تخریب هم مساوی بود بازی مساوی اعلام میشه و جایزه هم مطابق آنچه که هنگام حمله لوت زده اید به شما تعلق می گیرد.
  13. سلام ممنون از توضیحات کاملتون.اگه میشه درست تشخیص دادن نیرو ها برای وار رو هم توضیح بدین.طبق چه مپی باید چه نیرویی بسازیم که ستاره های بیشتری بگیریم.من فقط گولم ویزارد پکا میسازم برای وار بعضی وقتا خوبه بعضی وقت ها هم اصلا جواب نمیده
  14. سلام از اینکه یه سایت فعال و خوب دارید ممنون. یه سوال که همشه واسه من پیش اومده اینکه که چطور میشه حریف روبرو بعضی وقتا خیلی قدرتمندتر هستن مثلا من تاون هال ده تازه اومدم حریفم تاون یازده که نیوهای مهمش مثل پکا و گولم و دراگ مکس داره ممنون میشم یه راهنمایی بکنید و این که بعضی وقتا حریف روبروی نفرات وارو نگاه میکنیم واقعا قویترن همشون
    • پاسخ:

      این مربوط به نقص بازی هست که سوپرسل همچنان برای برطرف کردن و عادلانه تر کردن بازی تلاش میکند و باید به هر حال با این موضوع ساخت و کاری نمیشه کرد منتظر ماند تا عیبش برطرف شود
  15. ببخشید چه طوری تشخیص بدیم که کسی رو که وارد کلن می کنیم توی وار نباشه اخه چند بار فقط اومدن نیرو های لول بالا گرفتن بعد سریع رفتن برای جاسوسی هم نیومده بودن چون ما هنوز وار رو استارت نکرده بودیم
    • پاسخ:

      خب نمیشه تشخیص داد و معمولا بعضی ها اینجوری بازی می کنند و در یک کلن نمی مانند .
  16. سلام خسته نباشید من به تازگی کلن تاسیس کردم حالا درب کلن بسته شده پذیرش چکونه درب کلن را باز کنم ممنونم
    • پاسخ:

      اگر لیدر هستید از همان قسمت تنظیمات کلن گزینه های دیگر به غیر از close را انتخاب کنید مثلا گزینه invate only  ویا گزینه های دیگه ...
    • پاسخ:

      مپ و مخزن را دابل کن را  نمیدونم ! ولی تنها معنایی که از دابل کردن توی کلش اف کلنز است اینه که می تونی تولید کننده های طلا و اکسیر را به یک جم بوست کنید و تولید اونها رو دابل یا دوبرابر کنید .
  17. سلام
    بابت توضیحات و سایت خوبتون ممنون مدتیه که در این اپدیت جدید ترتیب شماره بندی وار به لول بستگی داره ولی قبلا به دفاعی ها بستگی داشت شما هم دقت کردین یا من اشتباه میکنم پنج تا وار دیدم دقت کردم همینجوره
  18. سلام میخواستم بدونم که چطور میشه از حالت specteror یا همون تماشاچی دراومد من هر وقت اتک میزنم مینویسه spectarors cannot atack
    • پاسخ:

      شما اصلاً تو اون وار شرکت کننده نیستی شما شرایطت طوریه که تماشاگری , باید از لیدر یا کولیدرها که برای وار سرچ می کنند بخواهید که شما را در وار شرکت دهند - در همون قسمت چت کلن ، اعلام کنید تا ببینند.
  19. سلام 
    میخواستم بپرسم کلن ما مدت زیادی به کلن های خیلی سخت میخوره ایا طرفندی هست تا به کلن اسونی برخورد کنی . ممنون
    • پاسخ:

      یک مطلب در همین مورد در سایت هست - بگردید پیدایش می کنید و زمان سرچ هم موثر است
  20. Salm mikhastam bedonam chera moghe ke war serach mikonam man nafare avalam faghad townhall 10 vali. Ase roberoya ta nafare 3vom townhall ona 10 hast shekayati chizi mishekard akhe in ende namardiyeh
    • پاسخ:

      خوب تاون هال 10 اکثرا با تاون هال 10 روبرو می شه و بازی ابتدا اولویت تاون هال را در نظر می گیرد و بعد تعداد کاپ . شکایت هم نمیشه کرد !
  21. رضا بهره مند

    سلام 

    سایت خیلی عالی بود 
    لطفا در صورت امکان چگونگی ارسال منابع و نیرو را برای  زیر مجموعه یک اتحاد توضیح دهید.

                                                    با تشکر:رضا
  22. با عرض سلام به کلن قصر وار بیایین لول کلن 2 لیدر مهدی خوش حال میشم قوی بشیم لطفا ممنونم با تشکز
  23. سلام من نمیتونم بیس وار رو عوض کنم الان یه یک ماهی هست با همون بیس قبلی وار میرم هر بار finish later میزنم ولی نمیشه چیکار کنم edit هم نمیشه بیس فعالمم نمیتونم عوض کنم
    • پاسخ:

      شما باید قبل از اینکه وار شروع بشود بیس را از همون قسمت ادیت تغییر دهید و روز نبرد دیگه نمی توانید.
      اگه مشکل هست دوباره باید بازی را دوباره نصب کنید و قبلش ببینید بازی save است.
    • پاسخ:

      خیر
  24. ممنونم از مطالب قشنگتون.از خدای تعالی برای شما که این مطالب خوبی را نوشتید عاقبت بخیرو را ارزو میکنم.ممممممممممنننننننننوووووووووونم
    • پاسخ:

      تشکر از شما
  25. من و دوستم تو کلن وار به یک نفر حمله کردیم و هر دو 98 درصد شد ولی به علت این که همه ی حریف ها سه ستاره شده بودند و فقط او بود که دو ستاره شده بود یکی از هم کلنب هایم برای بار سوم با دراگ ه او حمله کرد .چطور میشود 3 بار به یک فر خمله کرد
    • پاسخ:

      شما در کلن وار فقط اجازه یک بار حمله به یکنفر را دارید و حمله دوم را نمی تونید به همان شخص در بازی کنید - این قانونه کلن وار است
    • پاسخ:

      خواهش می کنم.
  26. ممنون از مطالب خوبت امید وارم تو بقیه بخش ها هم از این مطالب بزاری موفق باشی

    • پاسخ:

      تشکر
  27. روش خوبی بود که من بلد نبودم...با این روش حروف بزرگ میشن ولی من ترجیح میدم با کپی پیست تو ورد فونتشو عوض کنم

    من فونت شما رو نپسندیدم...پیشنهاد کاملی ندارم...شاید عوض کردن فونت یا تغییر رنگ زمینه ویا چیزای دیگه کمک بکنه

    ولی از نظر اطلاعات باز هم میگم که سایت کاملی دارین
    • پاسخ:

      ممنون
  28.  سلام...سایت خوبی دارین....فقط نوشته ها خیلی ریزن و برای کسایی که کل مطلب رو میخونن واقعا چشم درد میاره...

    برای جاسوسی تو کلن وار هم به نظرم همه باید 2 تا مپ داشته باشن...یکیش تا آخرین ساعات آماده سازی فعال باشه و بعد تغیرش بدیم...تا هم نگران رفت و آمد ها نباشیم و هم برنامه ریزی های حریف تا اون ساعت رو به هم بریزیم
    و من خودم اگه بتونم برا جاسوسی میرم ... وجدان هم نمیخواد...این یه رقابته و جاسوسی هم یه روش برا برتری
    • پاسخ:

      اگه نوشته ها ریزن و از فایر فاکس استفاده می کنید دکمه ctrl , + را همزمان بزنید و نوشته ها درشت می شود.
  29. به نظر من در مپ وار نباید ساختمان ها رو گوشه بذاریم چون کلن کسل راحت تر خالی میشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

چندرسانه ای