آموزش بازی کلش آف کلنز

مرکز پرسش و پاسخ سایت :
Www.ClashOfClans-Game.IR

جستجو

خبرهای مهم

تبلیغات شما

بایگانی

تبلیغات کلیکی

پربحث ترين ها

محبوب ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

۵٫۵ میلیون ایرانی معتاد به «کلش آف کلنز»

متفرقه

۵٫۵ میلیون ایرانی معتاد به «کلش آف کلنز»

مطلبی برایتان گذاشته ایم از سایت "آی تی آنالیز" در مورد آمار معتادین به کلش آف کلنز در ایران :

بازی‌های آنلاین را بی‌گمان می‌توان یکی از معضلات جدی نسل جوان امروز دانست بازی هایی که آثار اجتماعی یا توسعه‌ اعتیاد جوانان به این بازی‌ها در دراز مدت مضرات بیشتری را متوجه جامعه می‌کند.
بیماری‌های روانی،انزوای اجتماعی و افسردگی را از آثار منفی اعتیاد به بازی‌های آنلاین می توان بر شمرد . اعتیاد به بازی های آنلاین بیش از پول، وقت جوانان را هدر می‌دهد و جوانان روزانه بیش از چندین ساعت از وقت خود را پای این تفریح بیهوده هدر می دهند. بنابراین وقتی جوانی روزانه سه الی چهار ساعت از وقت مفید خود را صرف چنین دغدغه بی‌ارزشی کند، دیگر انرژی و انگیزه برای رشد و پیشرفت در زمینه‌های علمی و اقتصادی نخواهد داشت.

برای مطالعه مقاله به ادامه مطلب مراجعه نمایید ...


روانشناسان معتقدند بازی های اینترنتی علاوه بر تبعات عام، یک سری تبعات خاص نیز به همراه دارد به طوری که این بازی‌ها که وقت زیادی از افراد می‌گیرد، موجب تنبلی و بی‌قراری خواهد شد و به دلیل ‌اینکه افراد در زمان استفاده از این بازی ها تحرک ندارند، دچار بیماری‌های گوارشی خواهند شد که مشکلات جسمی و روانی افراد را تهدید می‌کند و روحیه تخریبگری را در افراد تقویت می کند. بازار این خرید و فروش‌ها این گونه بازی ها به قدری داغ شده که برای اکانت‌های خوب! آگهی رسمی در وب منتشر می‌شود و اینگونه است که گاهی یک جوان عمده درآمدش را و یا یک نوجوان بخش اعظم پول توجیبی را که از والدین دریافت می‌کند؛ در تنور بازی‌های آنلاین ریخته و بعضا برای دریافت وجوه بیشتر جهت سوزاندن در این تنور و داغ کردن آتش بازی به خانواده فشار می‌آورد یا به دروغ برای فعالیت‌های دیگر مثل ثبت نام کلاس و... از آنان پول درخواست می‌کند.«کلش آف کلنز» یکی از پرطرفدار‌ترین بازی‌های رایانه‌ای در میان جوانان و خانواده‌های ایرانی است ،چنانکه براساس آمار‌ها بازی کلش آف کلنز به تنهایی در ایران پنج و نیم میلیون نفر بازیکن فعال دارد! که علاوه بر ایجاد آسیب‌های مخرب یک بازی اعتیادآور نیز شناخته شده است. در این میان جامعه شناسان معتقدند که استفاده بیش از حد جوانان از بازی های آنلاین رایانه ای موجب می شود که نسل آینده حتی از ساده ترین مهارت های کلامی و رابطه ای بی بهره خواهند بود.


متاسفانه بیشتر بازی‌های آنلاین پرطرفدار، بازی های خارجی هستند که سرور اصلی آن‌ها و به تبع مرجع تمرکز گردش مالی‌شان در خارج از کشور است. یعنی وقتی نوجوان و جوان ایرانی برای یک بازی و تفریح معمولی ماهانه چند ده یا چند صد هزار تومان هزینه می‌کند این وجوه به سرعت به دلار تبدیل و از بانک‌های کشور خارج شده و به حساب اصلی شرکت مدیریت کننده بازی در خارج از کشور منتقل می‌شود و به همین راحتی و به همین سادگی حجم بالایی از ارز کشورمان خارج می‌گردد. آن هم نه در ازای دریافت کالا یا خدماتی و نه حتی در ازای واردات که خود امری ناپسند است. بلکه در ازای دریافت هیچ چیز یا بد‌تر در ازای هدر دادن وقت جوانانمان ماهانه ارقام قابل توجهی از ارز کشور را خارج می‌سازیم و مسئولان در برابر چنین فاجعه پنهانی سکوت کرده‌اند.


مصطفی آب روشن، عضو انجمن جامعه شناسی ایران در این خصوص به آفتاب یزد می گوید: شیوه نوین ارتباطی در عصر جدید که برای استفاده کاربران تلفن همراه طراحی شده، به عنوان پر مخاطب ترین ابزار فناوری ارتباطی، در زندگی فردی و اجتماعی بشر جایگاه ویژه ای دارد و به نظر می رسد جزء جدا نشدنی تعاملات روزمره افراد جامعه محسوب می شود به طوری که برای بسیاری از افراد جامعه، زندگی بدون آن امکان پذیر نیست یا دست کم مطلوبیتی ندارد. وی اظهار داشت: بر مبنای پژوهش های به عمل آمده نزدیک به بیست و دو درصد کودکان ۶ تا ۹ ساله ، شصت درصد کودکان ۱۰ تا ۱۴ ساله و تقریبا" هشتاد و چهار درصد از کودکان ۱۵ تا ۱۸ ساله دارای تلفن همراه هستند و این پدیده اجتماعی را می توان به عنوان یک معضل جهانی تلقی کرد. به عنوان مثال، در تحقیقی که در آمریکا صورت گرفته مشخص گردید که ۳۷ درصد کاربران تلفن همراه گفته اند که بدون این شیوه ارتباطی قادر به ادامه زندگی نیستند. همچنین بسیاری از نوجوانان ترجیح می دهند با دوستان خود از طریق تلفن و شبکه های اجتماعی رابطه داشته و کمتر همدیگر را ملاقات کنند.


این عضو انجمن جامعه شناسی ایران بیان داشت : استفاده پیش هنگام از تلفن همراه و در اختیار قرار دادن این دستگاه در دست کودکان و نوجوانان و گسترش بیش از پیش تعاملات اجتماعی از طریق نرم افزارهای کاربردی نوظهور، به نظر می رسد نسل آینده در کنش های رو در رو دچار مشکل شده و حتی از ساده ترین مهارت های کلامی و رابطه ای بی بهره خواهند بود.گوشه گیری ، دوری گزینی از جمع و اعتماد به نفس پایین از آسیب های مهم استفاده افراطی و نامناسب کودکان از این ابزار ارتباطی است که شادابی و هیجان فیزیکی را از این گروه های سنی گرفته است.


آب روشن اذعان داشت : برخی از والدین تلفن همراه را برای فرزندان خود وسیله ای ضروری تلقی می کنند تا بتوانند در هر لحظه با آنها ارتباط برقرار کنند در حالی که استفاده از این ابزار ارتباطی برای کودکان فرهنگ سازی نشده، به عبارتی همراه داشتن موبایل دارای ضررهایی بیش از منفعت آن است که مشاهده می گردد. وی خاطر نشان کرد: استفاده کردن افراطی از تلفن همراه، به یک معضل و بحران برای والدین تبدیل شده است، چرا که دسترسی آسان به فضای اینترنت ، کنجکاوی نوجوانان و رجوع به سایت های غیر اخلاقی ، تماشای کلیپ های ناشایست و انتشارآن در بین همسالان یا سوء استفاده احتمالی دیگران از آن، مشکلات اخلاقی زیادی را برای فرزندان به وجود آورده که غیر قابل انکار است زیرا فرزندان در زمان و شرایطی نامناسب و بحرانی از مسائلی آگاه می شوند که بسترهای ذهنی لازم برایشان مهیا نشده است که این آگاهی های لجام گسیخته ، بلوغ زودرس را در کودکان به وجود می آورد.


این عضو انجمن جامعه شناسی ایران در ادامه گفت : دانش افزایی نابهنگام نوجوانان باعث زیر سوال بردن ارزش ها و هنجارهای خانوادگی شده و اقتدار اخلاقی پدر و مادر را زیر سوال می برد و باعث تعارضات فراوان خانوادگی می گردد .
وی افزود : بر مبنای گزارش وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۳،از مجموع یک میلیون و سیصد هزار دانش آموزی که در امتحان نهایی شرکت کرده اند بیش از هشتاد درصد دانش آموزان با میانگین نمره ۱۲ قبول شدند که نشان می دهد که علیرغم پایین بودن کیفیت آموزشی (که بر کسی پوشیده نیست)، با نوعی افت شدید تحصیلی در جامعه مواجه‌ایم که استفاده از تلفن همراه و ورود دانش‌آموزان به فضای مجازی و سرگرم شدن در شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های اینترنتی ، یکی از دلایل مهم افت تحصیلی دانش آموزان است.
آب روشن با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد نوجوانان به بازی‌های رایانه‌ای اعتیاد دارند گفت: میان وضعیت اقتصادی خانوادگی و استفاده از بازی‌های پیشرفته رایانه ای ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد در واقع خانواده‌هایی که پدر و مادر هر دو شاغل هستند، کودکان چهار برابر بیش از همسالان دیگر برای بازی‌های رایانه ای وقت صرف می‌کنند.


وی در پایان گفت: هر چند در عصر حاضرآشنایی نوجوانان و جوانان با تکنولوژی و نرم‌افزارهای جدید ضروری به نظر می رسد، اما علاقه بیمارگونه دانش‌آموزان به انواع بازی‌ها را بایستی قابل‌تامل دانست، زیرا علیرغم اینکه این وابستگی ها میزان مطالعه آنان را کاهش داده و تاثیر مستقیمی بر افت تحصیلی شان دارد اما این مسئله وقتی آسیب زا خواهد بود که آنان به طور ناخواسته ای معتاد فضای مجازی می‌شوند و بدون اطلاع از آسیب‌هایی که تهدیدشان می‌کند، خود را اسیر دست و پا بسته آن می‌کنند.

مریم گندمکار

منبع مقاله

تبلیغات شما:
جهت تبلیغ محصولات خود در زیر همه پست ها با ما تماس حاصل نمایید.
برچسب ها کلش آف کلنز

نظرات (۱۴)

  1. واقعا عمر ادمو هدر میده من الکی یکسال نیممو صرف این بازی کردم بیچارم کرده بود الکی تا 5و6صبح بیدار میبودم ولی الان خوابمو رسوندم به ساعت 2و3 نصفه شب الکی هم میگفتن پول زاس نیم شعبان سال 95 بود که پاک کردم به خاطر این گوشی و کلش رشته مورد نطرمو قبول نشدم ولی از اول تابستون دارم میخونم که دیپلم رشته تجربی رو بگیرم الان صفه نمایش گوشیمم شکسته ههخخ دیگه یک ماهی میشه گوشی ندارم فقط با کامپیوتر میام این بازی کلش عمر ادمو واقعا به باد فنا میده یاحق
  2. سلام
    با این گرافیکی که از بازی کلش تو سایتت زدی
    طرف حتی غار نشین هم باشه یکبار بیاد تو سایتت
    فرداش یک گوشی اندروید دستشه و داره کلش بازی میکنه
    خخخخ
    -----------------------------------------------
    تا وقتی جایگزینی برای این بازی پیدا نشه، ترکش سخته / من خودم حدودا 9 ماه / 12 ماه ترکش کردم اصلا فکرشم نمی کردم / اما باز جدیدا دارم بازیش میکنم
    اما مطمنم هر زمان بخوام دوباره می تونم بذارمش کنار.

  3. با سلام.ممنون سایت شما خیلی خوبه ولی من به این کارا کاری ندارم......... رضا جوون اکانتت رو بده به مننننن خخ
  4. علیرضا صابری

    سلام برای نوسنده ی افتخاری شدن وبتون باید چکار کرد؟؟؟؟
  5. وقتی همه تفریحات از جوانان گرفته شده بازی تو گوشی و برنامه های ی مثل تلگرام و غیره و بدتر از اون قلیان محبوب میشه و این درد ما جوناس با اینکه خودمون میدونیم ولی چاره ای نداریم
  6. من اصلا دیگه بازی نمیکنم.حوصلشو ندارم.واقعا باید همه به این نتیجه برسیم که فضای مجازی هم استفاده خوب میخواد.باید قبل اومدن تکنولوژی فرهنگ استفادش بیاد.بازی کلش اف کلنز هم از نظر من ترکش کاری نداره.خیلی ممنون از سایت خوبتون فقط میخوام بدونم اکانت لول 65 ام رو بازی نمیکنم چکارش کنم؟

  7. ببخشید دیگه دیسکو کاباره ها میخونه های شهرمون رامون ندادن مجبورشدید سرباز کلش بشیم شاید یه توجهی بهمون بشه
  8. واقعا برا جوانی که معتاد این بازی بی ارزش وبی نتیجه میشه متاسفم البته سوتفاهم نشه قصد بدی ندارم  حتی افرادی که در چت روم ها وتمام محیطهای مجازی دارن وقت تلف میکنن در اون محیطها در تصور خودشون رویاها وآرزوهایشان رامیسازند وفکرمیکنن درجایی هستند ویا با کسی ارتباط دارند که جا وشخص مورد دلخواهشونه حتی من بارها دیده ام کسی که واقعا به حقیقت دنیای مجازی پی برده حتی به خودش کلی احانت کرده وخودشو سرزنش کرده که چقدر احمق بوده که درچنین محیطی وقت گرانبهایش را ازدست داده،امیدوارم آگاهانه نگاه کنند ومسیر واقعی را با قبول واقعیات طی کنن نه مسیر مجازی را با نسیر رویایی مورددلخواهشون که واقعیت ندارد
  9. در کشور ما، جوانان تفریح دیگری جز استفاده از اینترنت و موبایل و سرگرم شدن با این بازی‌ها و نرم‌افزارها ندارند. اگر بخواهند از خانه خارج شوند و به تئاتر و سینما یا باشگاه ورزشی بروند هزینه‌های زیادی را باید متقبل شوند که با این گرانی و بیکاری از توان بیشترشان خارج است. ضمن این که فضایی هم برای حرف زدن و تبادل نظر با یکدیگر ندارند بنابراین به محیط‌های مجازی و شخصیت‌های غیرحقیقی و کارتونی رو می‌آورند و خودشان را با آنها سرگرم می‌کنند. در کنار اینها، الان می‌بینیم که تفاوت بین نسلی زیاد شده و حتی افرادی که چند سال با همدیگر اختلاف سن دارند زیاد حرف همدیگر را نمی‌فهمند چه برسد به این که پدر و مادرها و فرزندانشان بخواهند اوقات زیادی را با همدیگر سپری کنند و حرف بزنند تا این خلاء پر شود و کودکان، نوجوان‌ها و جوان‌ها سرشان را از اینترنت و موبایل بیرون بیاورند. درواقع یک دلیل مهم این است که وابستگی‌های عاطفی که در بیرون وجود ندارد می‌تواند به وابستگی‌های مجازی منجر شود.

    ببخشید اگه زیاد شد ولی من خودم روانشناسم و اینطوری فکر میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

چندرسانه ای