آموزش بازی کلش آف کلنز

سایتی برای آموزش کلش آف کلنز

جستجو

خبرهای مهم

تبلیغات شما

بایگانی

تبلیغات متنی

تبلیغات کلیکی

پربحث ترين ها

محبوب ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

۲

استراتژی حمله برای BH2 و BH3

استراتژی ها

استراتژی حمله برای BH2 و BH3

برد در نبردهای روبرو Versus Battles در پایگاه سازنده یا BH به دو گزینه بستگی دارد ، داشتن یک طراحی دفاعی (مپ) خوب و یک حمله با تفکر و زیرکانه! در این آموزش ما به برخی تکنیک های خوب که در BH3 بکار گرفته شده و نتایج خوبی نیز داده شده است را برایتان شرح خواهیم داد که البته می توانید از این تکنیک ها در BH های دیگر نیز استفاده کنید ، برای آشنایی بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

هدف ما آموزش دید دقیق تر به نقشه دشمن که بتوانید دو ستاره و یا حداقل یک ستاره را کسب کنید و امیدوارتر به پیروزی در نبرد باشید.

آموزش اتک در BH2 , BH3

حمله به دشمن از 3 مرحله تشکیل شده است :

1- کاوش و بازرسی نقشه دشمن

2- انتخاب نیروهای خود مطابق طرح حمله خود

3- اجرای حمله

اکثرا چیزی که در حملات مشاهده می کنیم استفاده از نیروی تمام آرچر است برای حمله به پایگاه سازنده که البته نمی گیم که چیز بدی است و معمولا هم 40 درصد پایگاه را می شود تخریب کرد و صد البته این کار یک حمله مطمئن و پیروزی مطمئن و قطعی نمی باشد.

کلید موفقیت در حملات انتخاب و استفاده از توانایی ویژه خود و سپس پیدا کردن نقطه ضعف نقشه و انطباق آن با نیروهای خود و سپس یک حمله موفق است. استفاده ترکیبی از جاینت مشت زن و آرچر هم بعضی وقت ها استراتژی خوبی است ولی در بعضی مواقع ، می توان استراتژیهای بهتری استفاده کرد که اثرش ازآن بیشتر باشد.

بازرسی و کاوش مپ

در BH2 , BH3 شما دارای دو ساختمان مهم هستید که نیاز به مراقبت از آنرا دارید که اگر سعی بر نابود نشدن آنها بگذارید ، و حمله موفقی داشته باشید ، صد در صد برنده اید که این دو ساختمان عبارتند از :

Double Cannon (توپخانه دو تایی)
    The Crusher(سنگ شکن)

چرا که با حمله غول مشت زن  و حمایت آرچر ها از آنها ، آرچر ها به راحتی می توانند به سرعت آنها را تخریب کنند و آسیب جدی به چایگاه شما وارد نمایند و بلعکس هنگام حمله اگر از پس آنها بر بیاید ، یک پیروزی شیرین در انتظار شماست!

بدون بربرها ؟

من بربرها را همراه با غول های مشت زن توصیه نمی کنم ، چرا که بربر ها سریع خواهند بود و غول ها آهسته و این دو با هم ترکیب مناسبی نیستند و استفاده غول مشت زن و آرچر بیشتر توصیه می شود. چرا که سرعت آنها بهتر با هم هماهنگ می باشند و می تواند در پشت سر غولها پنهان شده و با زیرکی خود ساختمان ها را هدف و تخریب کنند.

احتمالا بیشتر شما هم تا به اینجای کار با نظریه ما موافق هستید و سرعت بربرها که در جلو حرکت خواهند کرد ، با یک اشتباه و رفتن راه اشتباه ، دچار تله ها و کراشر خواهند شد که با یک ضربه از بین خواهند رفت! به همین دلیل در وهله اول استفاده از آنها توصیه نمی شوند.

حملات پایگاه سازنده Giants & Archers

موفق ترین حملات انجام شده تا به حال ، پر کردن دو اسلات خود را از غول مشت زن پر کنید و یک اسلات را با آرچرهای زیرک (اگر 4 اسلات دارید ، اسلات بعدی را با آرچر پر کنید) توجه داشته باشید که اگر سه اسلات دارید و یک اسلات را فقط با غول پر کنید ، ارتش ساخته شده ضربه پذیری بالایی پیدا می کند و موفقیت خوب کسب نمی کنید و نیروها سریع کشته می شوند.

آیا مشکلی می بینید؟

هنگام استفاده از ترکیب غول و آرچر شما باید قادر به انجام یکی از این کارها باشید.

+ نابود کردن سریع دابل کنون و حتی الامکان جلوگیری از رفتن غول به سمت سنگ شکن و اگر هنگام رفتن غول خود به سمت سنگ شکن،  آرچرها بتوانند سالن سازنده را نابود سازند.

+ خراب کردن سنگ شکن با کمانداران از راه دور بدون از دست دادن یک غول که به عنوان نیروی تانک مانند و سپر رفتار می کنند.

اگر شما قادر به انجام دادن این کارها نیستید و یا مایل به استفاده از این دو متد نیستید ، ما برای شما راهکار دیگری پیشنهاد داریم.

حالا دیگر تصمیم ما بر حمله با غول و آرچر به نقشه های متفاوت است ، اگر ما دهکده ایی روبرو شدیم که بیلدر هال بین دابل کنون و سنگ شکن قرار دارد (مانند شکل زیر که دهکده بصورت بسته و دیوارها کاملا از دهکده محافظت می کنند) و دابل کنون هم بین دو یا سه ساختمان دیگر قرار دارد.

غول ها را در نزدیکی محل به دابل کنون رها می کنیم ، مدت زمانی که غول در حال ضربه زدن به دیوار است ، مناسب ترین زمان برای آرچرها ست که ساختمان ها را در پشت غول ها پاکسازی کرد و یا حتی موفق به شکستن دیوار شد.

باید مراقب بود که غول ها در زمان ضربه به دیوار و عملکرد تانک مانند خود دچار ضربه خواهند شد و کشته خواهند شد.

همیشه از پاک بودن مسیر اطمینان داشته باشید که ابتدا یک غول را بفرستید تا دچار تله های پرشی و تله های دیگر قرار نگیرند و یا حتی بمب ها را خنثی کنند ، سپس به پیاده کردن مابقی غول های مشت زن و آرچر ها بپردازید تا حتی المکان نیروها کمتر آسیب ببینند.

هنگامی که غول ها وارد بیس می شوند و پشت سر آن آرچرها ، آرچرها می توانند ساختمان ها را نابود کنند و می توانید آسیب های فراوانی را به بیس دشمن وارد نمایید.

در این هنگام شما حتما دو غول زنده خواهید داشت و زمان کافی برای کمانداران که خود را به ساختمان اصلی برسانند و آن را نابود کنند و یا اینکه حداقل بالای 60 درصد خسارت را وارد کرده اید.

بهتر است حتی المکان یک یا دو آرچر را برای ساختمان های دیگر که بدون دفاع هستند و می توان آنها را پیاده کرد که نابودی این ساختمانها حدود 10 الی 15 درصد برای ما به ارمغان خواهد آورد و پیروزی را مطمئن تر خواهد کرد و بقولی دهکده را پاکسازی کرد که اینجا همباید مراقب تله ها و بمب ها هم بود.

حملات پایگاه سازنده - تمام آرچر (جایگزین 1)

در بعضی موارد سنگ شکن و دابل کنون دشمن نقشه ما را برای حمله به دهکده مشکل خواهد بود و آنها را بطوری هدایت خواهد کرد که باعث نابودی غول ها خواهد شد و در اینگونه موارد که با نقشه های این چنینی برخورد خواهیم کرد و در اینگونه مپ ها اگر از استراتژی غول و آرچر استفاده کنیم ، احتمالا با کمتر از 30 درصد کار را خواهیم انجام داد بنابراین از نیروهای تمام آرچر استفاده خواهیم کرد.

بزرگترین تهدید هایی که شما با آن روبرو هستید :

+ برج های آرچر در حالت دور زن

+ مین ها

+ مپ های جمع جور

شما قبل از استفاده از کمانداران نیاز به چک کردن آن دارید! که بتوانید حداقل نصف ساختمان ها را هدف قرار دهید بطور معمول شما قادر خواهید بود 4 ساختمان را دور از ساختمان های دفاعی دشمن مورد هدف قرار دهید.

همچنین تمام  صفحه نقشه را چک کنید ، چرا که عده ایی ساختمان ها را دور از دهکده و در گوشه ها قرار می دهند و به راحتی با یک عدد آرچر قابل تخریب است.

اکثرا احتیاجی نیست که بصورت یکدفعه آرچر ها را پیاده کرد ، بلکه با یک آرچر هم می توان ساختمانی را از دور زد، و پیاده کردن آرچرها بصورت تعداد زیاد ممکن است گرفتار یک ساختمان دفاعی شوند و آنها را نابود کنند.

هنگام استقرار آرچرها مراقب باشید که اگر یک ساختمان توسط ساختمان های دفاعی پوشش داده نمی شود ، یک آرچر را در ابتدا پیاده نمایید.

سعی کنید آرچرها را خیلی دورتر از هدف پیاده کنید ، چرا که هوش مصنوعی آرچرها عجیب و غریب است و ناگهان یک مسیری را بصورت رو به جلو حرکت می کند و باعث نابودی خودش خواهد شد.

اگر دو ساختمان در کنار هم و بدون هیچگونه دفاعی قرار دارند ، تنها از یک آرچر استفاده کنید و برای نابود شدن آن صبور باشید و نگران وقت نباشید چرا که زمان به اندازه کافی برایتان در نظر گرفته شده است.

محدوده آرچرهای زیرک

محدوده ایی که آرچرهای زیرک برای هدف قرار دادن یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند 3.5 کاشی نسبت به مرکز هدف می باشد و در زیر با یک مثال برایتان نمایش داده شده است :

همانطور که می بینید، کمانداران در حال راه رفتن به سمت هدف هستند تا زمانی که 2.5 کاشی دور از اردوگاه های ارتش قرار گرفته است و این محدوده حداکثر خود را در اینجا است برای هدف های دیگر هم به همین صورت است و باید مراقب این فاصله باشید تا آرچرتان زیر هدف قرار نگیرد.

شما هنگامی که یک آرچر را پیاده میکنید ؛ خواهید دید که این هدف برای زدن امن خواهد بود یا خیر!

این قوانین را به یاد داشته باشید :

+ 7 کاشی برد دبل توپ ، تسلا مخفی ، برج کماندار در حالت حمله سریع : نیاز به 2 کاشی بین دفاع و هدف.

+ 9 کاشی برد توپ: نیاز به 4 کاشی میان دفاع و هدف.

+ 11 کاشی برد برج کماندار (حالت دوربرد) : نیاز به 6 کاشی میان دفاع و هدف.

شما در بعضی موارد که ساختمانی زیر آتش قرار دارد و محافظت شده است ، ممکن است احتیاج به پیاده کردن چندین آرچر زیرک داشته باشید و این برای بالا بردن درصد تخریب مناسب است ، چندین آرچر زیرک با استفاده از شنل خود که در ابتدا مخفی است و این برای نابود کردن یک ساختمان محافظت شده بصورت سریع ، مناسب است.

حال به شما می گوییم که چگونه با استفاده از آرچر نابودی دشمن لازم است:

حفظ توانایی کماندار ، آنها را برای چند ثانیه محافظت می کند و شما باید چندین کماندار را برای وارد کردن حداکثر خسارت پیاده کنید قبل از اینکه توانایی آنها از بین برود.

در زیر محاسبه کوچکی شده است مبنی بر اینکه 2 تا 3 آرچر که در 4 تا 5 ثانیه پنهان است و ساختمانی در تیررس برج کماندار یا یک توپ است می تواند ساختمان های دشمن را نابود کند :

2 آرچر : Army Camp, Elixir Collector, Gold Mine, Gem Mine, Builder Barrack

3 آرچر : Gold Storage, Elixir Storage

4 آرچر : Star Laboratory, Clock Tower

توجه داشته باشید که این اعداد برای ساختمان هایی است که فقط در تیررس یک ساختمان دفاعی است و اگر ساختمانی در تیررس دو ساختمان دفاعی دشمن است این اعداد دو برابر خواهد شد! یعنی آرچر ها را باید دو برابر کرد.

در طول  حمله شما باید گام به گام اقدام کنید و عجله در کار باعث خواهد شد که شکست بخوریم! باید تا به حال متوجه شده باشید که نحوه حمله در پایگاه سازنده بطور کلی با نحوه حمله در پایگاه اصلی کاملا متفاوت است ، در پایگاه سازنده با حوصله باشید ، همانند شطرنج ، بازی در این حالت احتیاج به کمی تفکر دارد. بی محابا حمله نکنید.

حملات پایگاه سازنده Baby Dragons & Beta Minions (جایگزین 2 - BH3)

شما در نقشه زیر در گاهی اوقات با طرحی روبرو می شوید که حمله با غول و آرچر به آن بسیار دشوار است (مپ زیر) که توپ ها از هر دو طرف بکار گرفته شده است و غول ها هم در صورت پیاده شدن یک راست به سمت سنگ شکن خواهند رفت که صد در صد در راه رسیدن به آن تله های فنری قرار گرفته است.طرح بسیار جمع جور است و تیراندازی به آن راه حل مناسبی نیست و پایان بد همراه است.

خوشبختانه دفاع هوایی در این مپ ضعیف است و از کناره ها می توانید با بچه اژدها و مینیون ها حمله کنید. شما می توانید با 4 بچه اژدها از قسمت روبرو که هیچ ساختمان دفاعی نیست حمله کنید و سپس مینیون ها را پشت آنها بکار گیرید.

بچه اژدها استقامت خوبی دارد و تا قبل از اینکه نابود شود مینیون ها می توانند به سرعت خسارت وارد کنند و یا حتی بتوانند تالار سازنده را از بین ببرند.و یک ستاره و گاهی هم دو ستاره را کسب کنیم.

نتیجه گیری

همانطور که می بینید همیشه نباید از یک استراتژی استفاده کرد و باید با توجه به مپ دشمن ، نیروها را چید و نقطه ضعف مپ را پیدا کرد و حملاتمان را با نیروهایمان انطباق دهیم.

کپی از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.

تبلیغات شما:
جهت تبلیغ محصولات خود در زیر همه پست ها با ما تماس حاصل نمایید.

نظرات (۲)

  1. سلام
    وقتی که حمله میکنیم مپ حریف مشخص میشه نظرتون در این مورد چیه ؟
    • پاسخ:

      از چه نظر؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

چندرسانه ای