آموزش بازی کلش آف کلنز

سایتی برای آموزش کلش آف کلنز

جستجو

خبرهای مهم

تبلیغات شما

بایگانی

تبلیغات متنی

تبلیغات کلیکی

پربحث ترين ها

محبوب ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

۰

قسمت چهارم : پنج نکته که لازم است در مورد جنگ های قبیله ای بدانید

آموزش های بازی

 جنگ های قبیله ای (Clan Wars) چند ماهی می شود که به Clash of Clans اضافه شده اند و یکی از بهترین راه های اعتبار هستند اما بدون برنامه نمی توان حمله کرد. این مدل جنگ ها با حمله های عادی که به قبیله ها دارید فرق دارد و استراتژی متفاوتی می طلبد.

اگر قسمت های پیشین را مطالعه کرده باشید حتما با ساز و کار این بازی آشنا شده اید. در این مطلب به سراغ جنگ های کلنی رفته ایم و نکاتی را برای شما بازگو کرده ایم، نکاتی که برای پیروزی باید رعایت کنید.

     قسمت اول – چگونه به عنوان یک مبتدی موفق عمل کنیم؟‎
    قسمت دوم – چگونه حمله کنیم به همراه ۵ نکته ساده
    قسمت سوم – ۵ نکته که لازم است در مورد جنگ های قبیله ای بدانید
    قسمت چهارم – ۱۰ راز نهان برای کسب موفقیت بیشتر
    قسمت پنجم – ۱۰ راهبرد، تاکتیک و حقه برای بهتر بودن

اگر مشتاق دانستن این ۵ نکته هستید، در ادامه مطلب را دنبال کنید.

 


هدف خود را بدانید



هدف بازیکن در جنگ های قبیله ای واضح است: ستاره گرفتن. برای اینکه جنگ را پیروز شوید باید ستاره بگیرید، منابعی که حین جنگ به دست می آورید مهم نیستند. از آنجایی که اغلب حملات شما در Clash of Clans بر مبنای چپاول و غارت منابع طراحی می شوند، شاید سخت باشد که در جنگ های قبیله ای طرز تفکرتان را عوض کنید.

به یاد داشته باشید که چگونه می توان ستاره به دست آورد:

از بین بردن ساختمان اصلی ← یک ستاره

از بین بردن ۵۰ درصد پایگاه ← دو ستاره

از بین بردن ۱۰۰ درصد پایگاه ← سه ستاره

اغلب پایگاه های رده متوسط، به اندازه کافی دیوار ندارند که از ساختمان های شان مراقبل کنند. بنابراین بسیار آسان خواهد بود که در هر حمله، یک ستاره را حداقل کسب کنید. بسیاری از ساختمان ها در مناطق محافظت نشده و مکان های دوری قرار گرفته اند که هیچ چیز از آن ها مراقبت نمی کند.

معمولا بازیکنان پایگاه شان را بر اساس ساختمان اصلی که در مرکز قرار دارد می چینند. بنابراین، گرفتن ستاره دوم هم می تواند آسان باشد، اگر بدانید چگونه با فراموش کردن منابع طلا و اکسیر، به قلب پایگاه بزنید و ساختمان اصلی را از بین ببرید.

دست آخر، برای به دست آوردن ستاره سوم، باید کل پایگاه دشمن تان را از بین ببرید. از آنجایی که رقیب انتخاب شده برای شما تقریبا هم سطح شما است، انجام این کار اندکی سخت و چالش برانگیز خواهد بود. بنابراین، شانس به دست آوردن این ستاره باید بسیار اندک باشد، مگر اینکه قوی ترین فرد کلن باشید.

نکته مهم: حین حمله کردن به یک پایگاه، زمان هم دشمن شما است، مخصوصا اگر تلاش می کنید که ۳ ستاره بگیرید. بسیاری پیش آمده که به خاطر کمبود زمان، و نه کمبود نیرو، از رسیدن به ۱۰۰ درصد نابودی پایگاه دشمن عقب مانده ایم. بنابراین برای استراتژی ای که می چینید همزمان باید فاکتور زمان را هم در نظر بگیرید.

 
مدیریت پایگاه جنگ



به طور کلی، پایگاه جنگ، همان پایگاه معمولی شما است. توجه کنید که چینش ساختمان ها در این پایگاه چقدر اهمیت دارد. جوری دیوارها و ساختمان ها را بچینید که دسترسی به آن ها سخت باشد، مخصوصا ساختمان اصلی که باید دست نیافتنی شود. فراموش نکنید احتمال این وجود دارد که توسط افرادی مورد حمله قرار بگیرید که چند درجه از شما بالاتر هستند و نیروهایی دارند که شما هنوز به آن ها نرسیده اید و در جنگ های معمولی هم تا به حال ندیدیدشان.

همچنین برای وسایل دفاعی تان هم دیوار بسازید. برای مثال، همه مرتارها را کنار هم و درون یک پوشش قرار ندهید. جاینت ها (Giants) خیلی راحت می توانند وارد این حفاظ شوند و یکی پس از دیگری سیستم های دفاعی را از کار بیندازند. همچنین باید حفاظ هوایی را هوشمندانه به کار بگیرید.

مناطقی که حس می کنید پس از درگیر شدن ارگان هایی مثل برج تیرکمان زن ها می توانند آسیب پذیر شوند را با بمب های هوایی پوشش دهید تا راه نفوذ ناوگان هوایی به درون پایگاه بسته شود. در غیر این صورت، یک رقیب هوشمند می تواند با استفاده از یک سری نیرو ابتدا حفاظ هوایی شما را از بین ببرد و با اضافه کردن چندین بالن به راحتی خوردن یک تکه کیک، پایگاه تان را به کل نابود کند.

وقتی که دارید پایگاهی جنگی تان را می چینید می توانید از نیروها برای دفاع از آن استفاده کنید. برخلاف نیروهایی که در حالت عادی از اعضای کلن درخواست می کنید، این نیروها زمان حمله به پایگاه از بین نمی روند بلکه متداولا از قلعه کلن محافظت می کنند، حتی اگر در حمله قبلی از بین رفته باشند. در نظر داشته باشید اگر این نیروهای اضافه شده آنچه که شما می خواهید نیستند، می توانید آن ها را از قلعه کلن پایگاه جنگی تان بیرون کنید.

 
شرایط را به خوبی بررسی و کمین کنید



در طول روز پیش از شروع جنگ شما می توانید پایگاه دشمن را بررسی کنید. بهترین کار این است که پایگاهی که به نظر خودتان می توانید از پسش بر بیایید را هدف بگیرید. وقتی طعمه را یافتید به اعضای کلن بگویید تا مطمئن شوید هر کسی برای حمله اولش، هدف خاصی دارد.

فراموش نکنید که همیشه بهترین حمله با بیشترین درصد خرابی قابل قبول خواهد بود. یعنی اگر یکی از هم کلنی های شما تصمیم گرفت به همان پایگاهی که شما قصد حمله به آن را دارید، یورش برد، احتمال اینکه ستاره ها از کف تان رود زیاد می شود.

دیدبانی در روز پیش از جنگ به شما این امکان را هم می دهد که بدانید چه نیروهایی برای حمله لازم دارید و دقیقا همان نیروها را برای جنگ تربیت کنید.

هیچ چیز بهتر از یک هدف تمرینی نیست. کارهای گفته شده را که انجام دادید، یک پایگاه در حالت عادی پیدا کنید که شباهت زیادی به پایگاه مورد نظر دارد. نیروهای تربیت شده را دقیقا همانگونه که برنامه ریزی کرده اید وارد پیکار کنید و ببینید استراتژی تان جواب داده یا نه. اگر نه، باید به فکر تغییر استراتژی باشید تا ستاره های بیشتری به دست آورید.

 
ریپلای بازی ها را تماشا کنید



وقتی که تمام اعضای کلن، حمله اول را پشت سر گذاشتند، زمان خوبی است که پا پس بکشید و دوباره به اتاق استراتژی ها بروید، رقیب بعدی را پیدا کنید و طبق ریپلای ها تشخیص دهید نقاط ضعفشان کجاست. باز هم به یاد داشته باشید که سریعا هدف بعدی را مشخص کنید تا اعضای کلن در جریان باشند.

تا به اینجای کار، قدرتمند ترین چیزی که در دسترس دارید، ریپلای ها هستند. توجه داشته باشید، دشمن شما دیگر نمی تواند در پایگاه اش تغییری ایجاد کند؛ پس به هر چیزی که در ریپلای می بینید اعتماد کنید. بمب های مخفی، نقاط ضعف و … دقیقا همان هایی هستند که در حمله قبلی بودند.

البته اگر نیروهای قلعه کلن قدرتمند بودند باید به فکر تغییر استراتژی باشید. نیروهای درون کلن تنها راه های دفاعی هستند که می توان تعویض کرد و با نیروهای جدید و کارآمد تر جایگزین کرد.

 
حمله در جنگ های قبیله ای استراتژی های متفاوتی می طلبد



معمولا وقتی برای منابع حمله می کنید، قیمت نیروهایی که ارسال می کنید بسیار مهم است. باید از جادوها استفاده کنید، جاینت ها و دیوار شکن ها را در موقعیت مناسبی به کار گیرید، به این دلیل که منابع زیادی برای تولیدشان مصرف شده. اما در حملات قبیله ای، پاداش ها بسیار مهم تر هستند. از آنجایی که این جنگ ها کلنی هستند، هر ستاره ای که شما بگیرید، امتیازی خواهد بود برای تمامی اعضای کلن. پس قیمت تمام شده نیروها برای حمله اینجا اهمیت زیادی ندارد.

معمولا قلعه های کلنی که در حملات معمولی می بینید، خالی هستند اما در جنگ قبیله ای، نیروهای قدرتمندی درون آن ها قرار دارند. تفاوت های زیادی بین کلن های معمولی و کلن های جنگ قبیله ای وجود دارد که باید بر اساس این تفاوت ها استراتژی داشته باشید.

برای مثال، اگر تو معجون رعد و برق دارید و می خواهید یک مرتار را از کار بیندازید، می توانید یک نیرو مثل یک جاینت را کنار قلعه کلن بیندازید تا وی به سمت مرتار حرکت کنید. در همین حین نیروهای درون قلعه بیرون می آیند تا  جاینت را دنبال کنند. در همین حین یکی از معجون ها را روی منطقه می اندازید تا هم مرتار مورد هدف شما قرار گرفته باشد و هم نیروهای درون قلعه نابود شده باشند.

استراتژی ریختن را فراموش نکنید. هم در حالت دفاعی و هم در حالت حمله. چینش ساختمان ها، سیستم های دفاعی، تله ها و … تنها جزیی از ماجرا هستند. اینکه چگونه با به کار گیری همه این ها بتوانید حمله ای درجه یک داشته باشید باعث می شود که بازیکن موفقی شوید.

تبلیغات شما:
جهت تبلیغ محصولات خود در زیر همه پست ها با ما تماس حاصل نمایید.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

چندرسانه ای