آموزش بازی کلش آف کلنز

سایتی برای آموزش کلش آف کلنز

جستجو

خبرهای مهم

تبلیغات شما

بایگانی

تبلیغات متنی

تبلیغات کلیکی

پربحث ترين ها

محبوب ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

۱

قسمت اول : چگونه به عنوان یک مبتدی موفق عمل کنیم؟‎

آموزش های بازی

 

دقایق، ثانیه ها و مکانیزم ها همه در کنار هم قرار می گیرند تا تجربه بازی هایی مانند Clash of Clans عمیق تر از آنچه که فکر می کنید باشد. ساده است که تعدادی نیرو بسازید، یک ساعت بعد به سراغ شان بیایید و تازه دستور حمله بدهید اما پشت این بازی به ظاهر ساده، چرخ دنده های متعدد و عظیمی در حال چرخش است؛ منطق و فکر باعث می شود موفق باشید. اگر می خواهید Clash of Clans را درست و اصولی بازی کنید نکاتی را باید بدانید.

زمانی که توانستید در ذهن تان محاسبات گسترده را انجام دهید، چرخ دنده ها را کنار هم بگذارید و ارابه جنگی را حرکت دهید، تازه می توانید ادعا کنید Clash of Clans بازی می کنید. در غیر این صورت و اگر تنها جهت وقت پر کردن این بازی را انجام می دهید، جلوی بازیکنان حرفه ای و خوره انکار کنید که می دانید چنین بازی موبایلی وجود دارد. مایه شرم تان خواهد شد اگر بدانند Clash of Clans را بدون تفکر و فقط محض سرگرمی انجام می دهید.



سوپرسل خالق تنها یک بازی موبایل نیست. سوپرسل یک ماده خطرناک ساخته که در صورت تماس بیش از حد با آن مسموم می شوید و زندگی تان نابود خواهد شد. خواب و زندگی را فراموش می کنید، در خیابان، تاکسی، محل کار و هر جایی که اینترنت وجود ندارد دست به دامن اینترنت های عهد دایناسوری اپراتورهای تان می شوید تا حتی ثانیه ای از قافله عقب نباشید. سرنوشت یک قوم، یک ملت درون تلفن همراه یا تبلت شما نهفته است و شوخی کردن با چنین جیزی ابدا جایز نیست.

در ۲۴ ساعت پیش رو می خواهیم برای تان از چگونه موفق شدن در Clash of Clans بگوییم. از مقدمه ای برای مبتدیان آغاز می کنیم، به چگونه حمله کردن، چگونه عمل کردن در جنگ های قبلیه ای و رازهای نهان این بازی معرکه می رسیم.

    قسمت اول – چگونه به عنوان یک مبتدی موفق عمل کنیم؟‎
    قسمت دوم – چگونه حمله کنیم به همراه ۵ نکته ساده
    قسمت سوم – ۵ نکته که لازم است در مورد جنگ های قبیله ای بدانید
    قسمت چهارم – ۱۰ راز نهان برای کسب موفقیت بیشتر
    قسمت پنجم – ۱۰ راهبرد، تاکتیک و حقه برای بهتر بودن

اگر یک مبتدی هستید و می خواهید در دنیای Clash of Clans غرق شوید، در ادامه مطلب را دنبال کنید.



 بیلدرها و جم


جم ها پول اصلی در Clash of Clans هستند. از همان ابتدا که شروع می کنید، مشاور پلید بازی به شما می گوید که برای سرعت بخشیدن به بازی از جم ها استفاده کنید. جم هایی که به رایگان در اختیار شما قرار می گیرند بسیار کمیاب و محدود هستند. اگر نمی خواهید دلار بپردازید تا تعداد کارگرهای شما زیاد شود، همین ابتدای بازی مراقب ذخایرتان باشید و برای سریع تمام شدن یک پروسه چند دقیقه ای، جم مصرف نکنید.

در مجموع، جم ها یک کاربرد کلی دارند و آن هم بالابردن سرعت تقریبا همه چیز است. آن ها دکمه “نمی خواهم صبر کنم، همین الان می خواهمش” هستند. سرعت بخشیدن به چیزها در اوایل بازی تقریبا بی هدف است، شما باید آنقدر جم داشته باشید که باقی کارگرهای تان را هم فعال کنید.

مشاور شما، همان خانوم نسبتا محترم، از شما تقاضا می کند که از جم های تان برای سریع تر انجام شدن کارها استفاده کنید ولی شما مجبور نیستید به حرف او گوش کنید؛ فقط چند ثانیه بیشتر صبر کنید تا پروسه تولید یا ساخت به پایان برسد.

بیلدرها مهم ترین چیزی هستند که یک مبتدی باید در نظر داشته باشد. برای ساختن ساختمان ها و ارتقای آن ها باید کارگرهای آزاد داشته باشید. بازی به شما ۲ کارگر می دهد و شما برای به دست آوردن بقیه باید جم به اندازه کافی داشته باشید.

به طور کلی دو راه برای به دست آوردن رایگان جم وجود دارد: از بین بردن ضایعاتی که در محیط وجود دارد و به دست آوردن اچیومنت ها. البته گاهی اوقات بسته های جم به صورت خودکار در محیط برای شما انداخته می شود و می توانید از این راه هم اندکی جم کسب کنید. در غیر این صورت باید هزینه کنید و با دلار واقعی، جم بخرید.

 
منابع



وقتی که Clash of Clans را شروع می کنید، اولویت اول شما ساختن بناهای مربوط به استخراج اکسیر و طلا است. در ابتدای بازی دو منبع طلا و اکسیر مهم ترین چیزهایی هستند که باید به دست آورید.

    اکسیر برای ساخت ارتش، انجام تخقیقات و آپگرید ساختمان های مربوط به معدن طلا و انبار آن.
    طلا برای بناکردن ساختارهای دفاعی، ساختمان های دیگر و آپگرید ساختمان های مربوط به استخراج اکسیر و انبار آن ها.

برای هر کدام از این منابع دو ساختمان متفاوت وجود دارد. یکی که از آن استخراج می شوند (معدن طلا و کالکتور اکسیر) و دیگری که در آن انبار می شود (انبار طلا و انبار اکسیر).

هرگاه که گزینه ساخت معادن طلا و کالکتورهای اکسیر فراهم شد آن ها را بسازید. فراموش نکنید که همزمان با ساختمان های جدید، ساختمان های قدیمی را هم آپدیت کنید، اما نه بیشتر از حد نیاز.

 
آپگرید کردن



آپگرید کردن بخش مهمی از Clash of Clans محسوب می شود. آپگرید کردن یک ساختمان باعث می شود آن بنا نسبت به هر چیزی که قبلا بوده و هرکاری که قبلا می کرده بهتر شود.

در همان اوایل بازی شما با مفهوم آپگرید کردن آشنا می شوید. احتمالا سریعا به سراغ ساختمان های مربوط به تولید اکسیر و طلا بروید تا آن ها را آپگرید کنید. ارتقای این ساختمان ها سبب تولید بیشتر و سریع تر آن منبع می شود، همچنین ساختمان می تواند مقدار بیشتری از منبع را در خود جای دهد پیش از اینکه پر و تولید آن متوقف شود.

هر وقت عبارت “Full” را بالای این ساختمان ها دیدید، یعنی دیگر استخراج متوقف شده تا اینکه شما روی آن ها کلیک کنید و طلا یا اکسیر از ساختمان تولید به انبار منتقل شود، بنابراین خیلی مهم است که این ساختمان ها بتوانند مقدار بیشتری از منبع را در خود جمع کنند. انبارهای آپگرید شده تنها امکانی که به شما می دهند، ذخیره بیشتر آن ماده است. در ابتدای راه چندان ضروری نیست اما جلوتر که بیایید به فضای بیشتر نیازمند می شوید. آپگریدهای زیادی وجود دارند که به مقدار بسیار بالایی طلا و اکسیر نیاز دارند پس باید بتوانید این مقدار را یک جا جمع کنید تا یک باره استفاده کنید.

در اینجا چند نکته مهم را با هم مرور می کنیم:

    چند وقت یک بار باید Clash of Clans را چک کنیم؟ تقریبا هر موقعی که کارگرهای شما آزاد باشند باید بازی را چک کنید. اگر مدت طولانی، مثلا ۶ الی ۸ ساعت قرار باشد از اینترنت دور شوید، ساختمان های بزرگ تر که زمان بیشتری برای ساخت شان صرف می شود را بسازید. حساب و کتاب منابع را داشته باشید و بدانید که چه زمانی باید به بازی سر بزنید، این سوالی نیست که پاسخ ساده و بر اساس فرمول داشته باشد. باید به خودتان نگاه کنید و پاسخ را دریافت کنید. شاید حتی لازم باشد ساعت ۴ صبح از خواب بیدار شوید فقط به خاطر یک آپگرید کوچک (باور کنید، اگر معتاد شوید این کار را می کنید).
    چه منبعی را باید بیشتر از همه داشته باشیم؟ منابع وقتی که خرج می شوند کاملا امن هستند. سعی کنید از همه منابع به اندازه کافی داشته باشید اما سوال را باید جور دیگری مطرح کرد. آپگریدهای پیش رو چه منابعی را نیاز دارند؟ سعی کنید ساختمان هایی را آپگرید کنید که منبع شما را تا آخر مصرف می کند.
    چه ساختمان هایی را آپگرید کنیم؟ علاوه بر اینکه در بالا به گونه ای این سوال را هم پاسخ گفتیم اما همیشه سعی داشته باشید ساختمان های سطح پایین را هم بالا بیاورید. لزومی ندارد تا زمانی که معادن شما به سطح قابل قبولی نرسیده یا سرباز خانه سطح بالایی ندارد چیز دیگری را آپگرید کنید. فراموش نکنید که ساختمان مرکزی آخرین چیزی است که باید آپدیت شود. یعنی زمانی که دیگر هیچ چیزی درون نقشه شما برای آپگرید باقی نمانده، منابع تان را جمع کنید تا ساختمان اصلی ارتقا پیدا کند.

 
و یک سری چیز اضافه دیگر

گوشه و کنار ساختمان ها یک سری سنگ و چوب هستند که با مصرف اکسیر و طلا می توانید آن ها را حذف کنید. بعضی از آن ها خیلی کوچک هستند و فقط نیاز به اندکی طلا یا اکسیر دارند تا از بین بروند. هر وقت که چند دقیقه زمان خالی پیدا کردید و یک بیلدر آزاد گیر آوردید می توانید روی یک ناحیه متمرکز شوید و این زائده ها را حذف کنید.

این ناحیه آزاد می شود تا شما ساختمان های جدید در آن ها بنا کنید. اگر مدت زمان زیادی این ناحیه را خالی بگذارید دوباره با تکه چوب و سنگ ها پر می شوند. اما مهم نیست، معمولا زیر این ضایعات جم قرار گرفته. طبق تجربه زیر یکی ممکن است هیچی نباشد و زیر یکی شاید حتی ۵ جم نهفته باشد.

برای چند روز ابتدایی، شما از سیستم خارج هستید و کسی توانایی حمله به شما را ندارد. به محض اینکه شما اولین حمله تان را در بخش چند نفره داشته باشید یا زمان این حفاظ (شیلد) به پایان برسد، در معرض خطر قرار می گیرید. مثل یک لاک پشت باشید. درون لاک خودتان باشید اما همزمان دفاع خودتان را قوی کنید و استراتژی حمله بچینید.

 
اولین خط دفاعی شما



با آپگرید کردن ساختمان اصلی به مرحله ۳، شما ۳ ساختار دفاعی خواهید داشت. توپ، برج تیر و کمان و مرتار:

    برج تیر و کمان ضعیف ترین آن ها است اما بیش ترین محدوده را دارد و تقریبا همه چیز را می تواند هدف بگیرد. هم می تواند نیروهای زمینی را بزند و هم نیروهای هوایی (که طبیعتا تا به اینجای بازی خبری از آن ها نیست).
    توپ با محدوده محافظت و قدرت قابل قبول، فقط می تواند نیروهای زمینی را هدف قرار دهد.
    مرتار فقط برای نیروهای زمینی طراحی شده و قدرت بسیار بالایی در برابر گروه دشمنان دارد. البته اگر دشمن بتواند به مرتار نزدیک شود، در محدوده ای قرار می گیرد که مرتار قادر به حفاظت از خودش نیست.

وقتی که یک ساختار دفاعی در حال توسعه است، همزمان نمی تواند از پایگاه دفاع کند. بنابراین، آپگرید ساختارهای دفاعی را بگذارید برای مواقعی که درون حفاظ قرار دارید یا اینکه برای دفاع از خودتان جور دیگری برنامه بریزید.

همچنین یک سری تله هم وجود دارد که می توانید آن ها را جایی که فکر می کنید نقطه ضعف دارید قرار دهید. در مراحل ابتدایی بازی، خیلی گران قیمت و کم هستند پس قرار نیست دور تا دور پایگاه تان را بمب بکارید ولی هر چه بالاتر بیایید هم کاربرد بیشتری پیدا می کنند و هم به تعدادشان افزوده می شود. پس نقاط ضعفتان را با این امکانات به خوبی پوشش دهید.

مهم نیست کدام یک از ساختمان های دفاعی را اول می سازید. در مراحل اولیه، ساخت آن ها زمان زیادی نمی برد، پس پشت سر هم همه را سریعا بسازید. مهم نوع چینش آن ها است که باید با دیوارها هماهنگی داشته باشند.

 
دیوار بسازید



وقتی چیزی ساختید که ارزش دفاع کردن داشته باشد (و در حقیقت وسایل ابتدایی دفاع را فراهم کردید) نوبت به ساخت دیوار می رسد. باید همه ساختمان ها را به خوبی پوشش دهید.

ساخت دیوارها و همچنین ارتقا آن ها نیازمند کارگر هستند اما زمان ساخت آن ها ۰ ثانیه است. پس زمانی دیوار بسازید که یک کارگر آزاد دارید و به جز ساخت دیوار، یک وظیفه دیگر می توانید به وی محول کنید.

دیوارها مقدار محدودی هستند و در هر سطح که قرار داشته باشید تعدادی از آن ها را می توانید بسازید، پس باید خوب تصمیم بگیرید که می خواهید چه چیزی را پشت آن ها قرار دهید. با در نظر داشتن نکات زیر، تصمیم گیری آسان تر می شود:

    انبار منابع، مقدار گسترده ای از طلا و اکسیر را در خود جای می دهند که ۳۳ درصد این مقدار موقع یورش دشمن به پایگاه شما قابل چپاول است.
    کالکتور اکسیر و معادن طلا همیشه مقداری درون خودشان ذخیره دارند که به انبار منتقل نکرده باشید. ۵۰ درصد این مقدار موقع حمله در دسترس دشمن قرار می گیرد.
    ساختمان مرکزی مقدار اندکی از همه منابع در خود دارد و صد در صد آن هم موقع حمله در دسترس است. همچنین از بین بردن این ساختمان یک ستاره برای رقیب به ارمغان خواهد آورد. ستاره گرفتن دشمن، یعنی از دست رفتن تروفی های شما. شاید ابتدای راه تروفی مهم نباشد اما بعدها این موضوع اهمیت پیدا می کند.
    ساختارهای دفاعی شما استقامت بالایی ندارند و اگر دشمن دستش به آن ها برسد کارشان تمام است.

بنابراین گذرا متوجه شدید که چه منابعی را باید پشت دیوارهای قرار دهید.

امن ترین راه برای منابع شما چیست؟ خرج کردن شان. درنگ نکنید، هر وقت کارگر آزاد داشتید و منبع هم در دسترس بود یک چیزی را آپگرید کنید (بنا به توصیه های بالا عمل کنید) یا اگر کارگر آزاد در دسترس نیست نیروی نظامی تولید کنید. حتی اگر کمپ شما پر شده، باز هم در سربازخانه صف نوبت قرار دهید تا هرگاه کمپ خالی شد، سربازها تربیت شوند.

 
درون دیوارهای تان سازماندهی داشته باشید



خوب، حالا ساختمان اصلی، ساختارهای دفاعی و ساختمان های مربوط به طلا و اکسیر را پشت دیوار پنهان کرده اید. چگونه باید همه چیز را مدیریت کنید؟ چند نکته ساده هم اینجا آوردیم:

    مطمئن شوید که سیستم های دفاعی شما به گونه ای قرار گرفته اند که بتوانند آرچرها را هدف قرار دهند، برج آرچرها بهترین راه مقابله با آرچرهای پیاده هستند.
    مرتارها را جوری قرار دهید که بیشترین فضای ممکن را پوشش دهند. اگر جایی هست که مرتار نمی تواند بزند، آنجا را با آیتم های دفاعی دیگر پر کنید.
    با ارزش ترین ذخیره خود را در مرکزی ترین قسمت پایگاه قرار دهید تا دسترسی دشمن به منابع سخت شود.
    وقتی بازکنان دیگر حمله می کنند، باید نیروهای شان را درون زمین شما خالی کنند. شخص حمله کننده نمی تواند نیرو را روی ساختمان های تان پیاده کند. هر ساختمان به اندازه یک بلاک، محافظ دارد، پس باید خارج از محدوده محافظت شده نیروها پیاده شوند. وقتی که یک ساختمان را تکان می دهید برای حدود یک ثانیه حفاظ کلی که بازیکن مقابل نمی تواند در آن ناحیه نیرو خالی کند را می بینید. اگر یک محدوده را دیوار کشی می کنید، مطمئن شوید که درون آن هیچ نقطه نفوذی قرار ندارد.

در مرحله چهارم ساختمان اصلی که هستید، شما قادر خواهید بود از مد ادیت پایگاه استفاده کنید. در این قسمت می توانید مدل های مختلف پایگاه را طراحی کنید و ذخیره شان کنید تا هر موقع که صلاح دیدید سریعا استراتژی را عوض کنید.

شما همچنین می توانید از ساختمان ها برای بلاک کردن مناطق استفاده کنید، ولی بعضی از نیروها، صرفا به سمت ساختمان هایی که برای شان از پیش مشخص شده حمله می کنند که باعث از بین رفتن استراتژی دفاعی می شود. برای مثال، گابلین ها با سرعت به سوی نزدیک ترین ساختمانی که به آن ها منبعی می دهد حمله می کنند و آن را سریعا از بین می برند. از آن سو، جاینت ها (Giants)، بناهای معمولی را رها می کنند و یک راست به سمت سیستم های دفاعی می روند.

 
حین حمله چه اتفاقی می افتد؟



اگر پایگاه شما در حالت دفاعی باشد، یعنی بازیکن دیگری به شما حمله کرده. آن ها سعی می کنند تا منابع شما را به چنگ آورند و پایگاه را با خاک یکسان کنند. هر ساختار دفاعی که تا اینجای کار ساخته اید سعی دارند آن ها را از رسیدن به این هدف منع کنند. چند نکته ساده را باید بدانید:

    هیچ وقت ارتش شما، که در کمپ قرار دارد، در دفاع از پایگاه کمکی نمی کند.
    ساختمان هایی که توسط ارتش حریف تخریب می شود واقعا خراب نمی شوند، فقط در طول حمله دیگر کاربرد ندارند و پس از آن بازسازی می شوند.
    تله ها اگر یک بار استفاده شوند غیر فعال می شوند تا زمانی که شما فعال شان کنید.
    نیروهای درون قلعه کلن در هنگام دفاع می توانند استفاده شوند و از قلمرو شما دفاع کنند. تنها نیروهایی درون این قلعه قرار می گیرند که توسط دیگر اعضای کلن به شما اهدا شوند.

 
از اشتباهات تان درس بگیرید



هر چقدر هم که خوب استراتژی ریخته باشید، هنوز این شانس وجود دارد که به شما حمله شود و شکست بخورید. پس یاد بگیرید و متوجه شوید که حفره امنیتی کجا است.

چند دقیقه پس از هر حمله ای که به شما می شود، می توانید آن را مشاهده کنید. خوب دقت کنید، اگر لازم شد ۱۰ بار این ریپلای را ببینید و از مشکلاتی که دارید مطلع شوید. همیشه آن حمله که بیشترین منبع را از دست داده اید مهم ترین ریپلای خواهد بود. آن را مرتبا ببینید و بفهمید از کجا راه نفوذ را باز گذاشته اید. مخصوصا زمانی که درصد خرابی و نیروها اندک هستند ولی مقدار منبع از دست رفته به طروز باور نکردنی ای زیاد است.

تبلیغات شما:
جهت تبلیغ محصولات خود در زیر همه پست ها با ما تماس حاصل نمایید.

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

چندرسانه ای