آموزش بازی کلش آف کلنز

سایتی برای آموزش کلش آف کلنز

جستجو

خبرهای مهم

تبلیغات شما

بایگانی

تبلیغات متنی

تبلیغات کلیکی

پربحث ترين ها

محبوب ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

۲

آموزش حفظ منابع و انواع مپ در بازی کلش آف کلنز

آموزش های بازی

در بازی کلش آف کلنز عناصری وجود دارند که نقش مهمی را ایفا میکنند:


طلا (Gold)  اکسیر(Elixir) و اکسیر سیاه (ِDark Elixir) از آن دسته می باشند.

برای ساخت سربازهای مختلف و یا برای ارتقا نیروها به مقدار متفاوتی از اکسیر نیاز خواهید داشت و یا برای ارتقا وسایل دفاعی و دیوارها به طلا نیاز خواهید داشت. اکسیر سیاه نیز برای ساخت و ارتقا قهرمانان (Barbarian King , Archer Queen) و همچنین سربازهای دارک استفاده می شود. بنابراین نباید این عناصر ارزشمند را به راحتی از دست داد.


برای حفظ این منابع ارزشمند مپ یا همان چیدمان شما بسیار حائز اهمیت است. یک چیدمان نامناسب میتواند منابع زیادی را به دشمن تقدیم کند و پیشرفت شما در بازی را کند نماید. نخست چیدمان ساختمان ها باید به گونه ای باشد که مخزن منابع (Storage) کاملا در پوشش وسایل دفاعی باشد و مپ به گونه ای چیده شود که دشمن به راحتی نتواند منابع شما را غارت کند.
اما انواع چیدمان ها به شکل است ؟ کدوم چیدمان و مپ برای ما مناسب تر است ؟

در ادامه مطلب به آن می پردازیم ...



به طور کلی 4 نوع سبک مختلف برای چیدمان مپ در کلش آف کلنز میتوان در نظر گرفت:


ساختار مپ Farming :

ساختار مپ فارمینگ به گونه ای است که ساختمان های مربوط به ذخیره سازی منابع یا همان storage ها در مکانی قرار گیرند که کاملا دور از دسترس دشمن باشند و کاملا از انها محافظت شود. در این نوع مپ تالار اصلی یا همان Town Hall بیرون گذاشته می شود و مخازن در وسط مپ و در پوشش وسایل دفاعی قرار می گیرند. نخست ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که بیرون قرار دادن تاون هال چه سودی دارد ؟ اینگونه که مرتب کاپ یا جام از دست می دهید !! همان گونه که می دانید در بازی کلش آف کلنز چیزی به عنوان شیلد یا همان سپردفاعی وجود دارد. زمانی که شخصی به شما حمله کنید و بتواند از شما ستاره بگیرید در این صورت شما برای 12 یا 16 ساعت به زیر شیلد یا همان سپر دفاعی خواهید رفت و تا پایان این زمان دیگرمورد هجوم قرار نخواهید گرفت واز حمله دشمن در امان خواهید بود. پس به زیر شیلد رفتن برای شما مفید است چون تا چندین ساعت می تواند شما را از هجوم دشمن مصون نگه دارد.

وقتی به شخصی حمله میکنید یا شخصی به شما حمله میکنید میتواند تا 3 ستاره کسب کند. تاون هال یک ستاره دارد. ستاره ی دوم مربوط میشود به تخریب 50 درصدی از کل دهکده و ستاره ی سوم هم با تخریب 100درصدی داده خواهد شد. همان گونه که گفته شد در سبک فارمینگ شما تاون هال را خارج از مپ اصلی میگذارید تا دشمن بتواند به راحتی آنرا تخریب کنید. اینگونه شانس بیشتری برای به زیر شیلد رفتن خواهید داشت. هممواره ممکن است شخص ضعیفی شما را در سرچ خود بیابد که توان و قدرت پورش به شما را ندارد و فقط ترجیح دهد تاون هال شما را تخریب کند و اندک جامی بگیرید. این تخریب تاون هال توسط دشمن باعث میشود شما بدون از دست دادن منابع به راحتی تا 12 ساعت به زیر شیلد بروید.


تاون هال قبل از تخریب

تاون هال بعد از تخریب و گرفتن شیلد


این نوع چیدمان مپ برای حفظ منابع پیشنهاد می شود. در این حالت نباید انتظار داشت که کاپ از دست نداد. اگر از آن دسته کسانی هستید که فرصت بازی زیادی ندارید و به کاپ اهمیت می دهید این نوع مپ به شما پیشنهاد نمی شود. باید به این موضوع هم توجه داشت که استفاده از این ساختار و سبک بازی به این معنی نیست که همواره فقط تاون هال شما توسط دشمن تخریب خواهد شد. بلکه گاهی دشمن تنها به تاون هال شما بسنده نکرده و یک یورش سراسری به شما خواهد برد.

 
مزایا و معایب ساختار مپ Farming :

از مزایای این ساختار آن است که کمتر اتک سنگین خواهید خورد. در نتیجه این ساختار بهترین ساختار برای حفظ منابع است. اما معایبی هم دارد. نخست آنکه کاپ و جام شما مرتب در حال کاهش است و دیگر آنکه تعداد دفاع های موفق در این ساختار بسیار کم خواهد بود یا بهتر است بگوئیم ممکن است اصلا دفاع موفقی برای شما ثبت نشود.


 
ساختار مپ Defence یا Trophy :

اینگونه مپ ها به گونه ای چیده می شود که کاپ از دست ندهند. در اینگونه مپ ها معمولا تالار اصلی یا همان  Town Hall  در مرکز مپ و در جایی دور از دسترس قرار می گیرد و با دیوارها و بمب ها و فنر ها محافظت می شود. در این چیدمان معمولا به حفظ منابع توجهی نمی شود و تنها برای افرادی کاربرد دارد که نمی خواهند کاپ از دست بدهند.

 
مزایا و معایب ساختار مپ Defence یا Trophy :

از مزایای این ساختارنسبت به ساختار فارمینگ  آن است که دفاع موفق بیشتری برای شما ثبت خواهد شد و کمتر کاپ از دست خواهید داد. از معایب این ساختار نیز آن است که منابع حفظ نشده و همواره اتک های سنگین به شما خواهد شد.

 
ساختار مپ Hybrid:

این مپ ترکیبی از Farming و Defence  است. یعنی چیدمان آن به گونه ایست که هم منابع تا حدودی حفظ شوند و به راحتی غارت نشوند و هم کاپ به راحتی از دست داده نشود.

 
ساختار مپ Clan Wars :

جا دارد در اینجا اشاره ای هم به ساختار مپ نبرد قبایل بیندازیم. توجه داشته باشید که هدف از چیدمان مپ کلن وار این است که دشمن ستاره کمتری از شما بگیرد. در این نوع مپ حفظ Town Hall  اهمیت زیادی دارد. چیدمان این مپ مشابه مپ Defence  است که در بالا به آن اشاره شد فقط با این تفاوت که در Clan Wars منابع هیچ موجودی خاصی ندارند و میتوانیدحتی منابع را خارج از مپ بگذارید. دراین ساختار محل قرار گرفتن Clan Castle  و همچنین King و Queen از اهمیت زیادی برخوردار است.

در پایان شما میتوانید با مراجعه به یکی از سایت های زیر نمونه های مختلفی از ساختارهایی که برایتان شرح دادیم را ملاحظه بفرمایید.

clashofclansbuilder.com

clashofclans-tools.com

اما در نهایت با توجه یه توضیحاتی که داده شد مپ مناسب برای حفظ منابع سبک Farming  است.
درست است که با تخریب Town Hall شما مقداری کاپ از دست می دهید ولی با هر بار تخریب Town Hall شما در ازای از دست دادن تنها 4 تا 10 کاپ 12 ساعت سپر دفاعی (Shield) بدست می آورید و منابع شما در این مدت در امان می مانند.



راه آسان دیگری نیز برای حفظ منابع وجود دارد.  شما میتوانید با الماس یا همان جم (gem) برای دهکدتون در بازی کلش آف کلنز سپر دفاعی یا همان شیلد (sheild) بخرید  که در آن مدت دهکده شما در امان می ماند و منابع شما حفظ می شود. معمولا این روش برای مواقعی که شما برای یک یا چند روز فرصت بازی ندارید و منابع بسیار زیادی دارید که نمی خواهید آنها را از دست بدهید مفید است.

تبلیغات شما:
جهت تبلیغ محصولات خود در زیر همه پست ها با ما تماس حاصل نمایید.

نظرات (۲)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

چندرسانه ای