آموزش بازی کلش آف کلنز

سایتی برای آموزش کلش آف کلنز

جستجو

خبرهای مهم

تبلیغات شما

بایگانی

تبلیغات متنی

تبلیغات کلیکی

پربحث ترين ها

محبوب ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

۰

قسمت پنجم : ده راهبرد، تاکتیک و حقه برای بهتر بودن

آموزش های بازی

چهار قسمت از راهنمای کلی موفقیت در Clash of Clans را برای تان تشریح کردیم و در قسمت قبل ۱۰ راز ساده برای موفقیت را بیشتر شناختیم اما این بار می خواهیم به سراغ ۱۰ راهبرد و حقه ای برویم که اندکی حرفه ای تر هستند.

در حقیقت برای اینکه چنین نکاتی به کارتان بیایند باید اندکی حرفه ای تر شده باشید و حداقل ۱-۲ ماهی در بازی تلاش کرده باشید اما باز هم دانستن این نکات در مراحل ابتدایی به شما کمک می کند درک بهترین از مراحل بالاتر داشته باشید.

  
     قسمت اول – چگونه به عنوان یک مبتدی موفق عمل کنیم؟‎
    قسمت دوم – چگونه حمله کنیم به همراه ۵ نکته ساده
    قسمت سوم – ۵ نکته که لازم است در مورد جنگ های قبیله ای بدانید
    قسمت چهارم – ۱۰ راز نهان برای کسب موفقیت بیشتر
    قسمت پنجم – ۱۰ راهبرد، تاکتیک و حقه برای بهتر بودن

در ادامه مطلب همراه باشید تا این راهبردها، تاکتیک ها و حقه ها را با هم مرور کنیم.

بانک دارک اکسیر

قبلا در مورد ذخیره اکسیر به وسیله دیوار شکن ها صحبت کرده بودیم اما الان با پیشرفتی که کرده اید احتمالا به دارک اکسیر رسیده اید، نوعی اکسیر که بسیار ارزشمند و در عین حال کمیاب است. همزمان نیروهایی هم معرفی شده اند که با دارک اکسیر ساخته می شوند پس همان تاکتیک قبلی را اینجا هم پیاده کنید. فراموش نکنید که دارک اکسیر ارزش بسیاری دارد و نگه داری از تک تک قطرات آن می تواند اهمیت داشته باشد.

 
ذخیره منابع، استخراج کننده ها در برابر انبارها



چک کردن اینکه چقدر از منابع تان در کالکتورها قرار دارد و چقدر در انبارها بسیار مهم است. معمولا کالکتورها تعدادشان زیاد است و به خوبی هم محافظت نمی شوند ولی انبارها در نقطه مقابل قرار دارند، یعنی هم به خوبی حفاظت می شوند و هم تعدادشان کمتر است. پس از چند بار حمله و دفاع ریاضیات پشت این قضیه دست تان خواهد آمد.

درصد بهره وری کالکتورها: تنها ۲۰ درصد از طلا و اکسیر ذخیره شده در انبارها می تواند توسط مهاجم غارت شود. این عدد را با ۵۰ درصد کالکتورها مقایسه کنید. مشابه همین اتفاق در مورد دارک اکسیر هم اتفاق می افتد. تنها ۵ درصد از دارک اکسیر درون انبارها قابلیت غارت شدن دارد در حالتی که دریل ها (وسیله هایی که دارک اکسیر جمع می کنند)، ۷۵% در خطر قرار دارند.

محدودیت منابع کالکتورها: طلا و اکسیر جمع شده در انبارها حداکثر ۱۹۸ هزار واحد هستند که در هر حمله قابل غارت هستند اما کالکتورها چنین محدودیتی ندارند. این رقم برای انبار دارک اکسیر ۲ هزار واحد است و دریل ها هم باز محدودیت ندارند.

گفته های بالا به این معنی است که شما هر بار که دهکده خودتان را چک می کنید و منابع را به انبارها انتقال می دهید، درصد زیادی از منابع را حفاظت کرده اید. منطقی است زمانی که شیلد شما رو به اتمام می رود تمام کالکتورهای تان را خالی کنید، حتی اگر زمان کافی برای یک تهاجم را ندارید. در نظر داشته باشید این درصدها می تواند به شما در تحلیل اینکه به چه کسی حمله کنید هم کمک کنند.

 
اگر کم بیاورید باخته اید اما اگر آن ها کم بیاورند …

یافتن نقاط ترک شده یکی از مهم ترین استراتژی های فارم کردن در Clash of Clans محسوب می شود. بعضی نشانه ها کاملا واضح اند اما برخی نیاز به اندکی واکاوی بیشتر دارند. از طرق زیر به راحتی متوجه همه چیز می شوید:

سنگ قبرها: این ها به شما نشان می دهند که قبلا کسی به این پایگاه حمله کرده. در حقیقت نشانه های خوبی هستند چرا که اعلام می کنند احتمال وجود تله پایین آمده و صاحب آن هم هنوز به پایگاهش بازنگشته.

نشان لیگ: هر کسی که طی ۲ هفته اخیر یک پیروزی داشته باشد نشان لیگ را دریافت خواهد کرد. اگر کسی نشان نداشت یعنی اینکه طی دو هفته گذشته حمله ای نداشته و اگر داشته هیچ کدام را پیروز نشده. این دهکده ها اهداف خوب و البته ضعیفی هستند.

بیلدرهای بیکار: Clash of Clans کلا در رابطه با ساختن و آپگرید کردن است، آپگریدهای بسیار آرام. بنابراین نباید حتی ثانیه ای یکی از کارگرهای شما بیکار باشند اما اگر به پایگاهی رسیدید که همه کارگرها در آن بیکار بودند (علامت Zzz بالای خانه های شان قرار می گیرد) این احتمال وجود دارد که پایگاه مدت ها است دست نخورده باقی مانده.

سطل کنار معادن طلا: در کنار همه معادن طلا (سمت راست ارابه هایی که بالا می آیند)، یک سطل کوچک قرار دارد که میزان طلای موجود در معادن یا همان کالکتورهای شما را نشان می دهد. این موضوع در رابطه با باقی دهکده ها که شما می خواهید بهشان حمله کنید صادق است. به معادن طلای شان نگاه کنید و اگر مقدار زیادی طلا در آن ها ذخیره شده بود سریعا اقدام کنید.

 
پایگاه تان را ترک نکنید

به طور کلی تا زمانی که شما دهکده تان را ترک نکنید هیچ کس نمی تواند به شما حمله کند. در حقیقت موقع پیدا کردن یک رقیب جدید، سیستم شما را از دسترس دیگران خارج می کند، حتی اگر کسی بخواهد از شما انتقام بگیرد هم با پیامی مواجه می شود که آنلاین بودن شما را به اطلاعش می رساند پس در مواقع خط آنلاین بمانید. اما نکته ای در این بین وجود دارد. طبق قوانین، هر شخصی برای مدت محدودی می تواند در دهکده اش حضور داشته باشد و پس از آن باید یک بار از بازی خارج شود و دوباره آنلاین شود. نکته دیگر تایم آوت دستگاه شما است که باید تنظیم کنید. در حقیقت هیچ وقت صفحه نمایش خاموش نشود و هر چند دقیقه یک بار یک تکانی به بازی بدهید تا حضور شما در بازی تائید شود.

این استراتژی را بهتر است در مواقع مهمی که اصلا دوست ندارید حتی یک واحد از منابع تان را از دست بدهید انجام دهید.

 
 نشانه های X-Bow



برای بسیاری از بازیکن ها، XBow مایه وحشت خواهد بود و هر پایگاهی که این سلاح در آن باشد احتمالا از آن گذر خواهند کرد اما چندین نکته را باید در مورد آن ها بدانید تا در مقابله با یک پایگاه مسلح درست و منطقی عمل کنید.

XBow خالی (تصویر سمت راست): یک کمان خالی چیزی جز یک سری زه و چوب کنار هم بیشتر نیست و یک XBow خالی هم طبیعتا هیچ خطری ندارد. در این چند ثانیه که برای حمله فرصت دارید دقت کنید، اگر کمان پر بود درنگ کنید اما اگر کمان خالیست هیچ شکی به خود راه ندهید. اما با این حال جاینت ها و بالن ها به سوی همین کمان های خالی هم حمله می کنند.

زاویه XBow (تصویر وسط و سمت چپ): شما می توانید این وسیله را به ۲ شکل تنظیم کنید. در یک حالت XBow فقط نیروهای زمینی را هدف می گیرد و در حالت دوم، هم نیروهای زمینی و هم نیروهای هوایی. در حالت اول، مینیون، هیلرها، بالن ها و اژدهاها راحت می توانند کمپ شما را مورد هدف قرار دهند. اما در حالت دوم با وجود اینکه محدوده اندکی کاهش پیدا می کند اما همچنان کارآمد است.

 

ارزش شیلد



شیلد نقشی اساسی در این بازی ایفا می کند و اگر می خواهید ۱۲ ساعت در امان باشید، می توانید با قرار دادن ساختمان اصلی در خارج بیس، به غارتگر یک ستاره رایگان بدهید و خودتان هم از طرف دیگر بهره ببرید. شیلد به شما کمک می کند برای مدت زمانی طولانی منبع جمع کنید و کار ساخت و ساز را سریع تر انجام دهید بدون اینکه تجاوزی به شما صورت گیرد. بیشتر که بازی کنید حتما این سوال را از خودتان می پرسید که “بهتر است از حالت شیلد خارج شوم و حمله کنم یا اینکه بگذارم زمانش تمام شود؟” و پاسخ این پرسش بستگی به چیزهای متفاوتی دارد.



اینکه کالکتورهای شما در چه مرحله ای قرار دارند و چه مدت زمانی از شیلد باقی مانده. حتما متوجه خواهید شد که با ۶ کالکتور کامل آپگرید شده و در مدت زمان یک شیلد کامل باز ه نمی توانید به بسیاری از اهداف خود برسید اما با یکی دو حمله کوچک و اندکی شانس احتمالا بتوانید، پس شکستن شیلد اینجا منطقی است.



همچنین، در نظر گرفتن میزان منبع در دسترس (که بالاتر توضیح دادیم) معیار خوبی برای انتخاب کسی که می خواهید حمله کنید نیست. مهم ترین معیار بیرون بودن ساختمان اصلی از دیوارها است. البته مبحث دارک اکسیر اندکی متفاوت است.

اگر به قدر کافی پیشرفت کرده باشید که ساختمان اصلی مرحله ۱۰ و ۳ دریل دارک اکسیر مرحله ۶ داشته باشید، به اندازه کافی از این منبع با سرعت بالا تولید می کنید که لازم به از بین بردن شیلد نباشد. حتی اگر ساختمان اصلی مرحله ۹ و ۲ دریل دارک اکسیر که به اندازه کافی آپگرید شده باشند داشته باشید، باز هم بهتر است صبر کنید.

 
سربازهای بیشتری در صف قرار دهید

قبلا به شما گفته بودیم اما این بار با تاکید بیشتری می گوییم، مهم نیست که کمپ های شما پر از سرباز شده اند، حواس تان باشد که سربازخانه ها هیچ وقت بیکار نباشند. در این میان به دو نکته توجه بیشتری داشته باشید:

اولین نیرویی که در صف قرار می گیرد: برای تربیت برخی نیروها مثل اژدها و پکا، باید مدت زمان زیادی صبر کنید. اگر آن ها را در اول صف قرار دهید، باقی نیروهایی که تربیت می کنید باید در صف پس از آن قرار بگیرند حتی اگر جایی برای آن ها نداشته باشید. اگر این موضوع را به نفع خودتان بگیرید، زمان تربیت نیروها حین حملات شما کوتاه تر می شود و این یونیت های خاص در مدت زمان حملات تربیت می شوند.

۳ دقیقه زمان تربیت نیروها: هر بار که به پایگاهی حمله می کنید تقریبا ۳:۳۰ دقیقه زمان می برد. اگر نیروهای کافی را در صف قرار داده باشید، همزمان با حملات شما آن ها تربیت می شوند. در حالت میانگین چیزی حدود ۳۰ نیرو زمانی که شما بازگردید منتظر شما هستند و البته این تعداد بیشتر می شود اگر سربازخانه دارک اکسیر داشته باشید. صف بندی سربازها حین حمله به شما کمک می کند حملات پشت هم و سریعی داشته باشید.

 
تسلاهای بدون بلوک محافظ

بنا به دلایل خاصی، سوپرسل تصمیم گرفت که تسلاها دیگر بلوک محافظ اطراف خودشان نداشته باشند، یعنی اینکه دشمن شما می تواند روی سر تسلاها نیرو پیاده کند. همیشه این مورد را به خاطر داشته باشید و آگاهانه تسلاها را بچینید. زمانی هم که حمله می کنید اگر حس می کنید تسلا را یافته اید چند نیروی اضافه به آن ناحیه بفرستید و منتظر خنثی شدن نقشه دشمن تان باشید.

 
حواس نیروهای درون پایگاه را پرت کنید



وقتی که به یک پایگاه حمله می کنید، نیروهای درون کلن و هیروها (مخصوصا آرچر کویین) می توانند صدمات زیادی به شما وارد کنند. بدی ماجرا اینجاست که برخورد با آن ها وقتی که چندین ساختمان دفاعی در حال از بین بردن نیروهای شما هستند می تواند اوضاع را وخیم کند اما یک کار ساده می توانید انجام دهید و آن پرت کردن حواس آن ها است. در ابتدای نبرد، چند نیرو به صورت تک به تک درون زمین بیندازید تا جلب توجه کند، جوری آن ها را از دسترس و نقطه ضعف پایگاه دور کنید و نیروهای خودتان را همانجا که تصور دارید بهترین جا است پیاده کنید. همین که نیروهای دشمن در یک منطقه جمع شدند می توانید یک معجون رعد و برق روی آن ها بیندازید تا یک باره نابود شوند.

 
هوش مصنوعی دیوارشکن ها

پس از پچ ورژن ۲٫۵۴، دیوارشکن ها رفتار متفاوتی پی گرفتند. در حقیقت باهوش تر از گذشته شده اند چرا که می دانند به دیوارهای بیهوده نباید حمله کنند که در مراحل بالاتر تبدیل به یک دیزاین عادی می شود. با وجود اینکه تا به این حد هوشیار شده اند اما هنوز هم نقاط ضعفی دارند. آن ها نزدیک ترین دیوار بسته را که ساختمانی نزدیک آن قرار دارد هدف می گیرند. بنابراین با قرار دادن ساختمان های بی خاصیتی مثل خانه کارگرها می توانید دیوارشکن های دشمن تان را به فنا دهید.

دیوارها نقش مهمی در بقا ایفا می کنند و دیوارشکن ها همانطور که از نامشان پیدا است می خواهند این ساختار دفاعی که تا این حد اهمیت دارد را از شما بگیرند پس ارزش دارد که اندکی در ساختار خودتان تغییر ایجاد کنید.

تبلیغات شما:
جهت تبلیغ محصولات خود در زیر همه پست ها با ما تماس حاصل نمایید.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

چندرسانه ای