جستجو
بایگانی
- مرداد ۱۳۹۶ (۵)
- تیر ۱۳۹۶ (۲)
- خرداد ۱۳۹۶ (۴۶)
- ارديبهشت ۱۳۹۶ (۱)
- فروردين ۱۳۹۶ (۹)
- اسفند ۱۳۹۵ (۱۰)
- بهمن ۱۳۹۵ (۵)
- دی ۱۳۹۵ (۸)
- آذر ۱۳۹۵ (۱۴)
- آبان ۱۳۹۵ (۱۷)
- مهر ۱۳۹۵ (۲۲)
- شهریور ۱۳۹۵ (۱۸)
- مرداد ۱۳۹۵ (۱۷)
- تیر ۱۳۹۵ (۱۳)
- خرداد ۱۳۹۵ (۱۸)
- ارديبهشت ۱۳۹۵ (۱۶)
- فروردين ۱۳۹۵ (۱۶)
- اسفند ۱۳۹۴ (۱۷)
- بهمن ۱۳۹۴ (۲۶)
- دی ۱۳۹۴ (۳۹)
- آذر ۱۳۹۴ (۳۹)
- آبان ۱۳۹۴ (۴۰)
- مهر ۱۳۹۴ (۳۸)
- شهریور ۱۳۹۴ (۳۸)
- مرداد ۱۳۹۴ (۸۳)
- تیر ۱۳۹۴ (۲۷)
- خرداد ۱۳۹۴ (۳۰)
- ارديبهشت ۱۳۹۴ (۴۵)
- فروردين ۱۳۹۴ (۵۱)
- اسفند ۱۳۹۳ (۴۳)
- بهمن ۱۳۹۳ (۳۴)
- دی ۱۳۹۳ (۱۰)
- آذر ۱۳۹۳ (۴)
- آبان ۱۳۹۳ (۲)
- مهر ۱۳۹۳ (۵۴)
تبلیغات متنی
کلمات کلیدی
تبلیغات کلیکی
پربحث ترين ها
-
-
-
-
-
-
آموزش ذخیره کردن بازی کلش اف کلنز
۹۳/۱۱/۱۵ -
-
-
-
محبوب ترين ها
-
۲۹۰۹۴۸ -
۵۳۰۴۲۵ -
۱۰۱۳۴ -
۹۲۶۸۴ -
۲۴۴۵۵۹ -
۱۱۰۰۳ -
۳۱۸۱۵ -
۵۳۶۴ -
۸۴۴۱ -
۱۷۳۳۲
آخرين نظرات
آموزش های ابتدایی بازی کلش آف کلنز
مقدمه: این سری شامل چند قسمت هست که در سه قسمت اول در مورد مقدمات و ویژگی های کلی بازی صحبت خواهد شد و بیشتر به درد بازیکن های تازه کار میخوره. با توجه به این که در نظرات سوال های مقدماتی زیادی رو پرسیده میشد، اول این مطالب منتشر میشه. تاکید میکنم که سه قسمت اول زیاد به کار حرفه ای ها نخواهد آمد.
آموزش های پایه (قسمت اول): اصول سادههدف از بازی:
خیلی ساده: پیشرفت کردن! چطور پیشرفت کنیم؟ با ارتقا دادن همه چیز به
لول (سطح) بالاتر. از لحاظ تئوری خیلی ساده هست، اما برای پیشرفت حداکثری
چند سال زمان لازمه. سبک بازی MOBA هست (Multiplayer Online Battle Arena)
که در اون در مقابل بقیه ی بازیکن ها رتبه بندی میشید. دلیل حمله کردن هم همینه. شما باید حمله کنید تا هم زودتر منابع کسب کنید. به منابعی که غارت میکنید لوت (Loot) گفته میشه که باعث میشه با بیشتر کردن منبع خودتون سریعتر پیشرفت کنید و هم منابع رو از دست رقیب ها خارج کنید تا سرعت پیشرفت بقیه کمتر بشه.
شاخص خاصی برای جایگاه هر فرد وجود نداره بنابراین باید از چهار شاخص اصلی به طور همزمان برای فهمیدن جایگاه هرکس استفاده کرد:
اول- لول (Level، سطح): حتما تا به حال به خط آبی که در
بالا و سمت چپ صفحه در محیط بازی قرار داره دقت کردید. خب کاربردش چیه؟ اون
نوار نشون میده که چقدر مونده تا شما به سطح بعدی برسید. لول، نشانگر اینه
که چه مدته شما بازی میکنید. اما راه های دیگری هم برای کسب exp (یا تجربه
که باعث کسب لول میشه) وجود داره که باعث شده این عامل، شاخص اصلی برای
جایگاه بازیکن به حساب نیاد. راه های کسب لول:
۱- دونیت کردن (اهدای سرباز به هم کلنی ها): به ازای هر جای خالی که پر بشه
یک تجربه یا exp کسب میشه و حداکثر تا پنج نیرو در هر دفعه میشه دونیت
کرد.
۲- آپگرید کردن ساختمان ها: هرچی زمانی که برای ارتقا طول میکشه بیشتر
باشه، بیشتر exp میگیرید. البته برای آپگرید دیوار ها زمان لازم نیست exp
نمیده.
۳- دستیابی به موفقیت ها (Achievements)
۴- حذف کردن موانع (درخت و سنگ و بوته و…)
۵- نابود کردن تون هال های دشمن
۶- رد کردن مرحله های بازی انفرادی (Single Player): که در عین حال یکی از
موفقیت ها هم هست و در صورت خراب کردن تون هال اون ها exp کسب میکنید.
مساله ای که باعث میشه لول شاخص اصلی به شمار نیاد، مورد شماره یک هست. چون
بعضی افراد با دونیت کردن لول کسب میکنن. برای مثال در حال حاضر، میتونید
با حداکثر ظرفیت ساخت سرباز و دونیت در هر ساعت حدود exp 4100 کسب کنید.
(این در بالاترین حدشه). جالبه بدونید کلن های زیادی وجود دارن که فقط برای
این منظور ساخته شدن (مثلا کلن max donators). در این کلن ها هرکسی رو به
داخل کلن راه میدن و به اون ها نیروهای
سطح ۶ دونیت میکنن و در نتیجه هم شما سرباز میگیرید هم اونا exp کسب
میکنند. البته شما حق موندن در این کلن هارو ندارید و بعد از گرفتن نیرو
اگر خارج نشید کیک میشید. (در مطلب لول بالای کلش آف کلنز ایران،
بازیکنان معرفی شده از این روش استفاده کرده بودن و همینطور که میدونید
خیلی از بازیکنان با وجود اینکه از اونا قوی تر بودن، لول کمتری داشتن.)
دوم- لول تون هال (Town Hall Level): سطح ساختمان اصلی هست که سریعترین روش برای حدس زدن قدرته که دقیق نیست.
سوم- تعداد ساختمان هایی که حداکثر آپگرید رو نسبت به تون
هال دارند: وقتی ساختمان های خودتونو ارتقا میدید، به حدی میرسید که امکان
ارتقای بیشتر ندارید، مگر این که تون هال خودتونو ارتقا بدید. به شدت
توصیه میشه که تا وقتی که به این سطح نرسیدید، تون هال رو آپگرید نکنید. به
عمل نکردن به این قانون (داشتن تون هال با لول بالا و ساختمان های با لول
پایین) راشینگ (Rushing) گفته میشه و در نظر بسیاری از افراد کار بدیه.
بازی برای اینکار جریمه ای در نظر میگیره و اینه که لوت شما رو بسیار کم
میکنه. این مورد برای مقایسه ی دو بازیکن در تون هال لول برابر، بهترین
شاخصه.
چهارم- موفقیت ها (Achievements): که از بهترین شاخص ها هست.
کاپ و حمله:
کاپ (Trophy) معیاری هست برای اینکه شما میخواید کجا باشید. یکی از بخش های ضروری بازی غارت کردنه. اگر قصد دارید کاپ
خودتون رو بالا نگه دارید، مانعی نیست اما توصیه میشه در جایگاهی باشید که
بیشترین لوت رو نسبت به سطحتون کسب کنید. یعنی با حداقل هزینه برای ساخت
سرباز حداکثر غارت رو داشته باشید. کاپ همچنین لیگ شما رو مشخص میکنه. در کاپ های بالای ۶۰۰، لیگ های موجود از پایین به بالا به این ترتیبه: برنز، سیلور (نقره ای)، گلد (طلا)،
کریستال، مستر (حرفه ای)، چمپیون (قهرمانی). در هر لیگ سه سطح Iو II و III
وجود داره که I بالاتر از همه هست. هر بازیکنان به طور خودکار با توجه به کاپ در لیگ موردنظر قرار میگیره و اگر بیش از صد کاپ از حداقل کاپ مورد نیاز هر لیگ پایین بیاد، به لیگ پایین تر سقوط میکنه. (برای مثال: لیگ کریستال III 2000 کاپ میخواد. به محض رسیدن کاپ به ۲۰۰۰ وارد لیگ کریستال III میشید اما تا وقتی که کاپ به ۱۹۰۰ نرسه به گلد I سقوط نخواهید کرد.) خیلی مهمه که به یاد داشته باشید که برد و باختتون در محدوده ی کاپ
خودتون باشه چون بازیکنانی باقدرت برابر شما در همون محدوده حاضر هستند و
صعود و سقوط بی مورد باعث کاهش غارت میشه. (صعود بی جا حریف هارو سخت میکنه
و سقوط بی جا حریف هایی رو به شما میده که کم منبعند.)
منابع:
غیر از جم (که در بخش جداگانه میپردازیم بهش)، سه منبع اصلی در بازی وجود داره: طلا، الکسیر، دارک الکسیر. فعلا چون مطلب پایه هست فقط به دوتای اول میپردازیم. منابع به همراه کارگر ها برای ساخت و ارتقای ساختمان ها به کار میرن. معمولا طلا برای دفاع (ساخت و ارتقای ساختمان های دفاعی و دیوار ها) و الکسیر برای حمله (ساخت و ارتقای سرباز) استفاده میشه. طلا و الکسیر هردو به طور عادی با استخراج به دست میان. ارتقای معادن طلا و جمع آوری کننده های الکسیر باعث افزایش تولید این منابع میشه. با کلیک کردن روی هر کدوم از این ساختمان ها، منابع استخراج شده به مخازن اصلی انتقال پیدا میکنند. (طلا در مخزن طلا و الکسیر در مخازن الکسیر.) راه دیگر به دست آوردن این منابع حمله به سایر بازیکنان هست. این راه سریعتر هست اما نیاز به تجربه و نیرو داره. افراد بی تجربه منتظر استخراج منابع میشن، در حالی که افراد باتجربه منابع رو با حمله به دست می آورند و سریع خودشونو قوی تر میکنند.
جم (الماس سبز):
جم کمیاب ترین منبع موجود در بازی هست. به وسیله ی جم میشه در بازی هرکاری که زمان یا هزینه داره رو بلافاصله انجام داد. جم رو میشه با پول واقعی خرید و سیاست بازی هم همینه که شما رو به خرج کردن مجبور کنه. (این کار در ایران به طور عادی ممکن نیست و به جرئت میگم که ۹۹% افرادی که از شما مشخصات میخوان تا واستون بخرن، کلاه بردارن و کسایی هم که واقعا این کارو میکنن، سه برابر از شما پول میگیرن.) شما میتونید با حذف موانع یا انجام موفقیت ها جم کسب کنید. توجه کنید که جم تنها منبعیه که ساختمانی برای استخراج و نگه داری نداره و قابل غارت نیست. جم همچنین برای سرعت دادن به همه ی کارهایی که زمان نیاز دارند (مثل ساختن یا ارتقای ساختمان ها، سربازان و افشانه ها و…) استفاده میشن. جم یک منبع محدوده و همیشه پیشنهاد میشه اونو برای خرید کارگر استفاده کنید تا سرعت کلی ارتقا و پیشرفت بیشتر بشه. (نکته: ترتیب جم هایی که با حذف موانع به شما داده میشه، بدون توجه به نوع مانع، به این صورته: ۳->2->0->0->5->1->0->3->4->0->0->5->0->1->0->6->4->5->1. با حذف موانع، هفته ای ۴۴ جم به طور عادی کسب میشه.)
کارگر:
کارگر وسیله ی پیشرفت کردن در بازی هست. در ابتدای بازی به طور اجباری شما دو کارگر دارید و بقیه با خرج کردن جم تا سقف پنج کارگر قابل خرید هستند. هر چقدر ارتقا به سطح های بالاتر برسه، زمان ارتقا طولانی تر میشه بنابراین ضروری است که تعداد بیشتری کارگر برای صرفه جویی در زمان وجود داشته باشه. یکی از معیار های صبر و حوصله ی بازیکن تعداد کارگره. شخصی با چهار یا پنج کارگر، اگر جم نخریده باشه، این معنی رو میده که بازیکن چند ماهو صرف جمع کردن و ذخیره ی جم کرده. جم مورد نیاز برای گرفتن کارگر به این صورته: کارگر اول: رایگان کارگر دوم:۲۵۰ کارگر سوم:۵۰۰ کارگر چهارم:۱۰۰۰ کارگر پنجم:۲۰۰۰ جم.
آموزش های پایه (قسمت دوم): معرفی اصول حمله
هدف از حمله در بازی کسب منابع هست. حتی وقتی که هدف از حمله کاپ باشه، هدف غیر مستقیم رسیدم به جایگاهی هست که منابع بیشتری به دست بیاد. حمله کردن سریعترین روش به دست آوردن منابع هست (البته به غیر از استفاده از جم).
قانون اول حمله اینه: چیزی که به دست میارید باید بیشتر از چیزی باشه که خرج کردید. و اگر در مورد یک منبع اینطور نبود، حتما باید مقداری از منابع دیگه به دست بیارید که ارزش منبع دیگه رو داشته باشه. برای مثال، شما با ده دراگون حمله میکنید (با ارزش ساخت ۳۰۰۰۰۰ الکسیر) و ۳۰۰۰ دارک الکسیر به دست میارید. از نظر کمی، شما صد برابر ضرر کردید اما از نظر ارزش، این حمله ی بسیار خوبی هست چون ارزش دارک الکسیر بالاست.
قانون بعدی، زمان مورد نیاز برای آماده شدن برای حمله هست. در مثال قبل، برای ساخت ۱۰ دراگون،
حداقل یک و نیم ساعت زمان نیاز هست و احتمالا پانزده دقیقه هم برای پیدا
کردن هدف مناسب صرف بشه. توجه کنید درسته که ۳۰۰۰ دارک الکسیر ارزش ۳۰۰۰۰۰
الکسیر رو داره، اما آیا ارزش این زمان رو هم داره یا نه.
انواع حمله:
به حمله هایی که مستقیما برای کسب منابع انجام میشن “فارمینگ“ گفته میشه. (یک قسمت رو مفصل در مورد حمله در فارمینگ خواهیم گفت). ویژگی ها و نکته های حملات فارمینگ این موارد هستند:
۱- حمله باید کم هزینه (زمان و منابع) باشه و در عین حال لوت از منابع صرف شده بیشتر بشه.
۲- اگر هر دو ساعت حمله ای سنگین و با بازدهی بالا انجام میدید، بهتره هر نیم ساعت حمله ی سبک تری با بازدهی متوسط (نصف لوت حمله ی سنگین) انجام بدید تا در طی دو ساعت، دوبرابر سود ببرید.
۳- اهمیت داره که در حملات فارمینگ هر چند وقت یک بار ستاره کسب کنید تا در لیگ سقوط نکنید (دلیلشم در بخش اول گفتیم)
دومین نوع حمله، حمله برای “کاپ“ هست. هدف از کسب کاپ ارتقای لیگ و داشتم حریف های بهتر و در نتیجه غارت بیشتر هست. افزایش کاپ و لیگ یعنی حریف های قوی تر و غارت بهتر. توجه کنید با افزایش کاپ با افرادی با منابع پر و زمین های متروک کمتر مواجه خواهید شد. در لیگ های بالاتر، افراد مثل شما دنبال منابع هستند و طبیعتا با تجربه تر هستند. بعضی مواقع حمله برای کاپ
و برای رسیدن به هدف خاصی ضروریه. مثلا شما برای کاری مقدار زیادی دارک
الکسیر نیاز دارید و از مقدارش در لیگ خودتون راضی نیستید. پس اول کاپ رو بالا می برید و در لیگ جدید با منابع بهتری رو به رو میشید. ویژگی ها و نکته های حمله برای کاپ:
۱- حمله ها باید سریع (یعنی بین دو حمله کمترین زمان صرف بشه) و مخرب باشند.
۲- آرمی کمپ ها در این نوع حمله دیرتر از حملات فارمینگ پر میشن.
۳- هدف اصلی پیروزی و کسب ستاره است و اگر ستاره کسب نشه، حمله کاملا بی فایده است.
۴- در این نوع حمله مقداری منابع
پیش نیاز باید وجود داشته باشه چون ممکنه لوت کسب شده به اندازه ای که صرف
شده به دست نیاد. پس قبل از شروع مقداری ذخیره داشته باشید.
این دو نوع حمله، مهمترین انواع حمله هستند. عده ی زیادی هم از روش های “هیبرید” (ترکیبی) استفاده میکنند.
مهمه که هر دو نوع رو در هر سطحی تمرین کنید تا در زمان مناسب عمل درستو انجام بدید.
آموزش های پایه (قسمت سوم): اصول دفاع
هر دهکده، تنها مجموعه ای از ساختمان ها برای ایجاد هدف نهایی (ساخت سرباز و
حمله) نیست. دفاع کردن هم از وظایف مهم یک دهکده هست که با چیدمان درست به
دست میاد. داشتن چیدمان ضعیف، حاصل زحمت حمله های خوب (منابع و کاپ) رو بر
باد میده. مهمترین مسئله در دفاع چیدمان هست.
چیدمان:
مثل حمله کردن، هر چیدمان هم هدف خاصی رو دنبال میکنه. این که شما از یک
نوع چیدمان خوشتون نمیاد یا ازش استفاده نمیکنید، دلیل خوبی برای نشناختن
اون نیست. برای داشتن یک حمله ی خوب ، شناخت انواع چیدمان ضروریه. در حال
حاضر چهار نوع چیدمان وجود داره: فارمینگ (حفظ منابع)، کاپ (تروفی یا
دفاعی)، وار (جنگی، به شدت دفاعی)، هیبرید (دفاعی).
۱- فارمینگ:
بیس های فارمینگ برای حفاظت از منابع هستند و هر چیز دیگه ای در اولیت های
بعدی قرار میگیره. مثلا از دست رفتن کاپ و نابود شدن مکرر تون هال فدای حفظ
منابع میشه. ویژگی ها:
• تون هال بیرون هست: باعث میشه پشت سر هم شیلد بگیرید اما کاپ از دست میدید.
• کلن کسل در مرکز هست: تا به سادگی خالی نشه.
• مخزن های طلا و الکسیر از هم جدا هستند: وسط بودن منابع
همیشه باعث حفاظت از اونا نمیشه. هیچوقت نمیشه از همه چیز محافظت کرد،
بنابراین باید منابع پراکنده باشند و با دیوار هر دسته از ساختمان ها از هم
جدا بشن (یعنی بخش های مختلف ایجاد بشه) تا مهاجم مجبور بشه برای کسب
منابع به جاهای مختلف زمین حمله کنه و نتونه تمام منابع رو غارت کنه.
• مخزن دارک الکسیر همراه کلن کسل در یک بخش قرار میگیره: تا بهتره محافظت بشه.
• هر ویزارد تاور با مخازن در یک بخش جدا قرار میگیرن: چون ویزارد تاور سریعترین ساختمان دفاعی با Splash Damage هست و در برابر حملات بارچینگ و گوبلین ها بهترین دفاع رو انجام میده.
• مرتار ها در جایی قرار میگیرن که دو به دو بخش ها رو پوشش بدن: به دلیل سرعت کم مرتار، نمیشه برای دفاع از یک بخش به تنهایی استفاده کرد.
۲- کاپ (دفاعی):
نقطه ی مقابل فارمینگ هست. در این چیدمان، منابع فدای کسب کاپ میشن. ویژگی ها:
• حفره های قیف مانند: که عمدا و برای مجبور کردن نیرو های دشمن برای عبور از یک مسیر خاص ایجاد شدند و پر از تله هستند.
• مخزن ها در حلقه ی سوم و چهارم از مرکز قرار دارند: یعنی به خارج نزدیک هستند تا برای مهاجم نقش طعمه داشته باشند.
• در کلن کسل معمولا ویزارد و آرچر قرار داره.
• کلن کسل کمی از مرکز چیدمان فاصله داره: چون تون هال در مرکز قرار داره.
• سطح ساختمان های دفاعی بالاست: و طوری چیده شدن که بیشترین کارایی رو داشته باشن
۳- وار (جنگی):
بسیار شبیه به کاپ هست با این تفاوت که منابع و مخازن در دسترس تر هستند. ویژگی ها:
• حفره های کمتری لا به لای دیوار ها وجود داره: چون در جنگ نیازی به طعمه گذاری نیست چون میدونیم حریف برای ستاره اومده نه منابع.
• مخازن نزدیک ایر دیفس قرار داده میشن: تا در صورت حمله با دراگون، وقتی دراگون ها منابع رو میزنن، از ایر دیفنس محافظ بشه. (مخازن سپر ایر دیفنس میشن.)
• چیدمان های خاصی برای مقابله با نیرو های خاصی مشاهده میشه: مثلا ضد هوگ (با جاهای خالی زیاد بین ساختمان ها مخصوصا کنار دفاعی ها که محل های جاینت بمب هستند).
۴- هیبرید (ترکیبی):
این چیدمان ها توسط خود بازیکنان ساخته میشه و استاندارد خاصی نداره و ترکیبی از فارمینگ و دفاعی هستند. ویژگی ها:
• مخازن همراه با ساختمان های دفاعی در کنار هم قرار دارند.
• تون هال بیرون هست.
• کلن کسل به راحتی خالی میشه و اکثرا بیرونه.
• در حملات عادی حدودا ۵۰% از بیس تخریب میشه و دو ستاره میشه ازشون گرفت و نصف غارت موجود کسب میشه (به طور طبیعی اینطوره)
آموزش های پایه (قسمت چهارم): اصول جامع حمله
همون طور که در قسمت دوم قول داده بودیم، این مطلب آموزش جامع حمله در فارمینگ خواهد بود. اگر مطلب دوم رو نخوندید، قبل از خوندن این مطلب اونو مطالعه کنید چون مطالب مربوط هست: آموزش های پایه (قسمت دوم) و اما حمله در فارمینگ:
چه کنیم:
مساله ای که مشخصه اینه که همه دنبال یک راه موثر برای حمله و کسب غارت میگردن. همونطور که در مطلب دوم گفتیم، ویژگی حمله ی فارمینگ “به صرفه بودن” هست. پس از هرچیزی که میخواید استفاده کنید، اما باید ارزان و موثر باشه. حمله ها هم به حریف هایی انجام میشه که بیشترین منابع در دسترس رو دارن.
توجه کنید که برای حمله در فارمینگ باید کاپ خودتونو تنظیم کنید (کاپ مورد نیاز در اینجا)
ترکیب سرباز ها:
در هر لول تون هال، ترکیب سربازانی که در آرمی کمپ قرار خواهند گرفت و
تعدادشون با لول های دیگه فرق میکنه. برای سادگی لول ها رو دسته بندی کردیم
و هرکدوم رو جداگانه توضیح دادیم. اگر توضیحات بخشی به جز بخش مربوط به
لول تون هال شما با شرایطتون سازگار تره، میتونید از اون روش استفاده کنید و
مشکلی نداره.
• تون هال های لول ۱ و ۲ و ۳ و ۴:
ساده ترین نوع حمله: ۷۰% بربر و ۳۰% جاینت. بربر ها سریع ترین سرعت ساخت رو دارند (یک فضا در هر بیست ثانیه پر میکنند) و بعد از اون ها هم جاینت ها قرار دارند (یک فضا در هر ۲۴ ثانیه حدودا). جاینت ها در این حمله ها نقش سپر رو بازی میکنند (مخصوصا در برابر مرتار ها) و وقتی ساختمان های دفاعی حریف با جاینت ها سرگرم هستند، بربر ها به سرعت غارت رو انجام میدن. این روش در برابر چیدمان های قوی شاید ضعیف عمل کنه اما از نظر زمان و هزینه، در این سطح عالیه.
• تون هال های لول ۵ و ۶:
دراین سطح شرایط حمله
سخت میشه چون دیوار ها بیشتر میشن. بخاطر سطح پایین دیوار ها در چهار لول
اول تون هال، استفاده از بربر توصیه شد چون سریع و کار آمد هستند اما با
نزدیک شدن به تون هال لول ۶ (و البته در زمین های قوی با تون هال لول ۵) زمین های حریف به سادگی با بربرها شکست نمیخورن. برای این رده، استفاده از ۶۰% بربر و ۴۰% آرچر پیشنهاد میشه. ساخت این گروه سرباز کمی بیشتر طول میکشه (چون آرچریک
فضا در هر ۲۵ ثانیه پر میکنه). اما نکته ی مثبت اینه که ساختمان های
بیرونی دشمن سریعتر زده میشه و بدون درگیر شدن با دیوار ها، میشه به بیس
حریف وارد شد. استفاده از والبرکر
(دیوار شکن) هم امکان داره، اما زمان ساخت سرباز رو به شدت زیاد میکنه.
(یک فضا در ۶۰ ثانیه پر میکنه، تقریبا سه برابر بربر و دو برابر آرچر وقت میبره).
• تون هال لول ۷:
در این سطح، تمرکز حمله
از تخریب مخازن به تخریب معادن و جمع آوری کننده ها تغییر پیدا میکنه. با
تخریب هر معدن میتونید ۵۰% ذخیره ی اون ها رو غارت کنید، در حالی که فقط
امکان غارت ۲۰% از مخازن وجود داره (که با افزایش تون هال لول حریف این
مقدار بیشتر هم میشه) و البته همیشه معادن در دسترس تر از مخازن هستند.
بنابراین میشه علت تمرکز حمله به معدن به جای مخزن رو درک کرد.
دنبال زمین های متروکه بگردید.(در اینجا کاملا توضیح دادیم: پیدا کردن حریف مناسب در فارمینگ
یادتون باشه که بیشترین وقت شما باید صرف پیدا کردن حریف مناسب بشه و عجله نباید بکنید.
بهترین شیوه ی حمله بارچ (بربر+آرچر) هست. شیوه های دیگه ای هم وجود داره اما از نظر زمان، هزینه و سادگی بهترین روش بارچینگ هست. پس ترکیب ارتش شد ۶۰% بربر و ۴۰% آرچر و در صورت نیاز والبرکر، اما تمرکز حمله بر منابع.
• تون هال لول ۸:
تمام نکات تون هال لول ۷ برای اینینجا صدق میکنه، با این تفاوت که دارک الکسیر نقش حیاتی تری در این سطح داره و هدف اصلی بیشتر حمله ها محسوب میشه. دارک الکسیر از تون هال لول ۷ در دسترس هست اما در تون هال لول ۸ فاکتور اصلی حمله هست. بر خلاف بقیه منابع، دارک الکسیر رو نمیشه فقط با زدن دریل به دست آورد و حتما باید منبعشو زد. به همین دلیل در تون هال لول ۸، حمله ها هدفمند و ترکیبی از غارت معدن ها و جمع آوری کننده ها و دریل ها و حمله به مخزن هاست.
اگر هدفتون از حمله طلا و الکسیر هست، از ارتش بارچینگ که برای تون هال ۷ معرفی شد استفاده کنید.
اگر هدفتون دارک الکسیر هست،چند گزینه برای حمله
دارید که میتونید با هر کدوم که راحت ترید یا سطح سربازایی که دارید در
اون روش بالاتره انتخاب کنید (بردن اسپل ها و سربازان کلن کسل سلیقه ای هست
و هرطور که راحتید میتونید استفاده کنید) :
اول: جاینت/ویزارد/هیلر: این نوع حمله بیشتر با جاینت سطح ۵ کاربردیه اما با سطح ۴ هم مشکلی نداره.
ترکیب: حدودا ۱۲ جاینت، ۲ هیلر، ۱۰ ویزارد، ۶ والبرکر، ۵۰ آرچر، و ۱۰ بربر هست.
روش: چند تا از ساختمان های بیرونی رو خراب میکنیم تا راه برای حمله سایر سرباز ها در آینده باز باشه و خودشونو درگیر اونا نکنن. تمام جاینت هارو نزدیک ایر دیفنس پیاده میکنیم. دقیقا پشت سر جاینت ها، ویزارد ها رو پیاده میکنیم تا جاینت ها سپر ویزارد ها بشن و سرعت حمله
بیشتر بشه. به محض از بین رفتن ساختمان های دفاعی حلقه آخر بیس حریف، همه ی
سربازای باقی مونده رو از پشت سر این نیرو ها پیاده میکنیم. (با این کار هیلر ها به سرعت سلامتی از دست رفته ی سرباز ها، به خصوص جاینت هارو جبران میکنن و این شلوغی جلوی مرگ جاینت هارو میگیره.) هر دو هیلر رو همزمان پیاده کنید و در دورترین فاصله از از ایر دیفنس قرار بدید. (شاید ایر دیفنس در حلقه های داخلی باشه و در حمله ی اول نابود نشده باشه).
نکته مثبت: قدرتمنده. راحت به داخل بیس نفوذ میکنه.
نکته منفی: پر خرجه. زمان بره.
دوم: جاینت
و بارچ به عنوان یک ترکیب خوب اما کمی دشوار شناخته میشه. با وجود دشوار
بودن، این ترکیب کنترل بهتری داره (چون تعداد سرباز بیشتره) و بسیار هم
سریع ساخته میشه.
ترکیب: مثل بارچینگ هست، یعنی ۴۰% آرچر، اما به جای ۶۰% بربر، ۶ جاینت و ۲ والبرکر میسازیم وبقیه ی جای خالی رو بربر میسازیم.
روش: با آرچر ساختمان های خارج بیس رو تخریب میکنیم تا با پیاده کردن بربرین کینگ، مستقیم به خود بیس حمله بشه و کینگ معطل تخریب ساختمان های بیرون بشه. جاینت ها و والبرکر ها رو پیاده میکنیم و دورشون رو با بربر شلوغ میکنیم تا حمله ی دشمن روی جاینت ها و والبرکر ها متمرکز نشه. آخر هم باقیمانده ی آرچر
ها رو پیاده میکنیم. این روش و ترکیب مثل قبلی به داخل بیس نفوذ نمیکنه،
بنابراین حریف هایی رو انتخاب کنید که دارک الکسیرشون حداکثر در حلقه ی دوم
از بیرون بیس باشه و دارک الکسیرشون دقیقا در مرکز قرار نداشته باشه.
نکته مثبت: ارزان و سریعه. کنترل خوبی داره.
نکته منفی: زیاد عمقی کار نمیکنه.
سوم: بالنیون (بالن+مینیون) در اصل در تون هال لول ۹ استفاده میشه اما با داشتن بالن سطح ۵ و هدف غارت دارک الکسیر، در این سطح قابل استفاده هست.
ترکیب: ۱۶ بالن، ۶۰ مینیون. زمان ساخت حدودا ۳۲ دقیقه هست که نسبت به ترکیب اول به صرفه تره اما نیاز به تجربه داره.
روش: تمام بالن ها از یک گوشه پیاده میشن و با نابود کردن
دفاعی ها و خنثی کردن بمب های هوایی و سرگرم کردن ایر دیفنس ها روی بیس
حرکت میکنن. مینیون
ها هم پشت سرشون حرکت میکنند و هر چیزی که باقی مونده رو نابود میکنن.
توجه کنید که بعد از عبور بالن ها از روی مخزن دارک الکسیر، سریعا مینیون
ها از همون مسیری که بالن ها امنیتشو تضمین کردن وارد میشن. این روش نیاز
به تمرین زیادی داره که مثلا از چه گوشه ای بالن پیاده کنید و چه موقعی مینیون هارو آزاد کنید که دقیقا مخزن دارکو بزنن. همیشه حریفی رو انتخاب کنید که دارک الکسیر مصرف شده برای مینیون ها رو جبران کنه. این ترکیب، با روش متفاوت در حمله های کسب کاپ هم کاربرد داره که بعدا توضیح خواهیم داد.
نکته مثبت: با بیشتر ساختمان های دفاعی و دیوار ها درگیر نمیشه. در صورت موفقیت آمیز بودن تمام غارتو کسب میکنید. زمان برای ساخت متعادله.
نکته منفی: تجربه ی زیادی باید داشته باشید. برای ساخت مینیون دارک الکسیر مصرف میشه.
• تون هال های لول ۹ و بالاتر:
بالنیون گزینه ی اول در این سطح ها هست (روش های دیگه ای هم احتمالا برای
تون هال لول ۱۰ وجود داره اما چون در این مورد زیاد تجربه ندارم بحثی
نمیکنم). بالن سطح ۶ از سطح قبلی خودش، یعنی سطح ۵، ۱۵۰% بهتر عمل میکنه. مینیون ها هم میتونند در این تون هال لول به سطح ۶ برسند و برای حمله های سنگین لاوا هوند هم در دسترسه.
ترکیب: به خاطر داشتن انواع سرباز و سلیقه های مختلف دستتون بازه. ترکیب پیشنهادی: ۱۶ الی ۲۰ بالن، ۵۰ الی ۶۰ مینیون، ۱ یا ۲ لاواهوند (اگر باهاش میونه ی خوبی ندارید با دراگون جایگزین کنید). فراموش نکنید که در این سطح و با این ترکیب باید به مخازن حمله کرد و نابود کردن معادن به تنهایی کافی نیست.
روش: همون روش حمله بالونیون هست.
یادتون باشه شرط اول کسب لوت هست و روش ها ممکنه فرق کنه. در
سطح های بالا هر اشتباه کوچیک هزینه ی سنگینی داره. از تمام روش ها برای
آمادگی استفاده کنید اما سعی کنید روی یک روش و ترکیب خاص تمرکز کنید و در
اون مهارت و تجربه خاص کسب کنید.
جهت تبلیغ محصولات خود در زیر همه پست ها با ما تماس حاصل نمایید.
نظرات (۱۹)
-
الهه
سلام خسته نباشید
من تازه کلش رو نصب کردم واسه همین چندتا سوال داشتم:
1_ چطور میشه وارد یک کلن شد؟
2 _ مثلا وقتی کسی از من جاینت می خواد من چطور جاینت رو به اون بدم؟
ممنونم-
پاسخ:
۲۱ خرداد ۹۵، ۲۰:۰۰
-
-
zahra
سلام ممنون از توضیحات خوبتون میشه در مورد شیلد هم یه مقدار توضیح بدین؟ وقتی فعاله نمیشه اتک کرد؟ من تازه شروع کردم لول 14 هستم ولی 100 تا کاپ بیشتر ندارم و اجازه حمله هم ندارممیشه راهنمایی کنین. ممنونم-
پاسخ:
۱۹ مهر ۹۴، ۲۲:۳۲شیلد یعنی محافظت از روستا که فعالیت آن بر دو نوع است که یا می توانید بخرید و یا می توانید رایگان بدست بیاورید و برای خریدن آن برای چند روز یا چند ماه باید جم تهیه کنید و بخرید و برای رایگان آن باید تاون هال را محافظت نکنید و بیرون دهکده بگذارید تا نیروهای دشمن بزنن و معمولا تا 12 ساعت شیلد رایگان می شود گرفت - در صورتی که در مدت شیلد به دهکده ایی حمله کنید - شیلد شکسته می شود و با ترک کردن بازی دوباره به شما حمله می شود.معمولا در ابتدای بازی جند روزی شیلد هستید تا کمی دهکده تان قوی تر شود و بازی را یاد بگیرید و تجهیزات دفاعی و تولیدی را بسازید
بخوانید :سری آموزشی کامل صفر تا صد بازی کلش آف کلنز - قسمت صفر
-
-
shokufe sh
چجوری سربازارو باید ارتقا بدم ؟؟؟؟؟؟؟-
پاسخ:
۳۱ شهریور ۹۴، ۱۳:۵۹با ساختن لابراتوری در بازی - از اونجا ارتقا بدهید
-
-
شهروز
سلام خسته نباشید من لول 105 هستم قبلا به جیمیل خودم کانکت بودم ولی چند وقته خودش از حالت کانکت خارج شده وقتی هم میرم کانکت شم به گوگل پلی میره و میگه این مورد در کشور شما موجود نیست .من باید چیکار کنم ممنون-
پاسخ:
۲۴ شهریور ۹۴، ۱۷:۰۱
گوگل پلی را هم از اینجا آپدیت کنید
مطابق DPI
http://www.farsroid.com/google-play-services/
http://www.apktops.ir/android-google-play-services.html/
یک ف ی ل ت ر ش ک ن هم متصل شوید .
-
-
سلام, چگونه دو اکانت بسازیم روی یک گوشیممنون
-
پاسخ:
۲۴ شهریور ۹۴، ۰۳:۱۴
-
-
سینا جون
سلام.ببخشی اونجا اشتبا نوشتی.کارگر اول مجانیه.کارگر دوم 250تاجم ک خود بازی مجبورت میکنه بخری.سومی 500تا جم.چارمی 1000تا...اسم کلنت چیه؟لول چندی؟ -
ناشناس
سلام ممنون از اطلاعات خوبتونولی من چون تازه امروز بازی رو ریختم خیلی وارد نیستم بهتر بگم هیییچی بلد نیستم میشه بگید چطوری باید دیوار بچینم؟؟ آخه تو شاپ نیست که بخرم دیوار ها رو از کجا بیارم؟؟-
پاسخ:
۷ شهریور ۹۴، ۱۷:۳۰به قسمت shop بروید --> به قسمت defenses بروید --> Wall را انتخاب کنید و بچینید و اگر یک دیوار را نصب کردید و خارج شد دوباره مراحل را تکرار کنید و یا یک فلشی روی دیوار ظاهر می شود که با لمس کردن آن فلش تعدادی دیوار به نسبت سطح تاون هالتان می دهد.
-
-
سلام ببخشی یه سوال تاونمو بالا ببرم بهتره یا اولوهمرو اپ کنم بعد بالا ببرم اکسیر سیاه به چه دردی میخورا روش اتک زدنم کنی توضیح دهید ممنون
-
پاسخ:
۳ شهریور ۹۴، ۱۷:۴۶همیشه تاون هال را در آخرین مرحله بالا ببرید و تا تجهیزات و نیروها و دیوار ها مکس نشدند این کار را نکنید که ضرر می کنید.
-
-
تانیا
خوش به حال خودم که هیییییچی از این بازی بلد نیستم و تازه امروز تو آیپدم نصبش کردم-
پاسخ:
۱۶ مرداد ۹۴، ۰۳:۰۰مبارکه ! فقط تاریخ نصب و شهر و کشور را یادداشت کنید که بعد ها به دردتون می خوره اگه روزی هک شدید.
-
-
محمد رضا
سلام. میخواستم بپرسم مقدار جمی که ابتدای بازی باید داشته باشم چه قدره؟؟؟ بعد از این که اولین کارگر رو میگیرم و کارگرام دوتا میشه چه قدر جم باید باقی بمونه؟؟؟-
پاسخ:
۲۶ تیر ۹۴، ۱۶:۲۰نمی دانم - دقت نکردم - ولی شما بهتر است از روز اول که بازی را شروع می کنید - اصلا هیچ جمی مصرف نکنید تا به اندازه ایی برسد که بتوانید کارگر ها را آزاد کنید
-
-
محسن
ببخشید دوباره میپرسماگه از اول شروع کنم و اکانت من فراموش بشه مگه دوباره همون مقدار اولیه جم رو به من نمیده ؟پس من میتونم پنج کارگر ازادکنم .ایا درست است ؟ببا تشکر فراوان از شما-
پاسخ:
۲۱ تیر ۹۴، ۰۱:۱۹هر کارگر جم های مختلفی می خواد و باید جمع کنید و یک دفعه به شما 5 تا کارگر نمی ده -
مثلا کارگر اول مجانیه - دومی 500 جم - سومی 1000 جم و ...
-
-
محسن
سلاممن لول پانزده هستم و هفتصد و پنجاه کاپ دارم ولی دو کارگر دارمو پنج روزه بازی میکنم ایا به نظر شما ارزش داره بازی رو از اول شروع کنم و کارگر بسازم ؟در ضمن جم ندارم-
پاسخ:
۲۱ تیر ۹۴، ۰۱:۱۲خوب سعی کنید جم کمتر خرج کنید تا کارگر بگیرید مخصوصا اوایل بازی که احتیاچی به جم نیست زیاد - دوست داشتید از اول شروع کنید روی یک جیمیل دیگه - نه روی این جیمیل
-
-
محسن
خیلی اطلاعات خوبی بوداز شما بسیار ممنونمیه سوال داشتم : من پنج روزه بازی میکنم و متاسفانه به دلیل کمبودن اگاهی از بازی فقط دو کارگر دارم و جم من هم تمام شده750 کاپ دارم و لول 15 هستمایاارزش دارد که از اول شروع کنم و 5 کارگر بسازم-
پاسخ:
۲۰ تیر ۹۴، ۲۲:۱۹5 روز ! به هر حال کلی طول می کشه تا کارگر آزاد کنید - حالا چه از اول شروع کنید چه ادامه دهید
-
-
تورج
در جواب دوستم که گفته با تان 5 سه ستاره میشه باید بگم برادر رامی من تاون 7 دارم و کاپم حدود 1000 و هنوز هر از چندگاهی بهم حمله سنگین میشه شما با تاون 5 نهایتا باید روی 800 کاپ بمونی تا حریفایه هم سطح خودت بهت حمله کنن چون با این مقدار کاپ که شما داری مثلا امثال من بهت حمله میکنن که حداقل یکی دو لول ازت بالاترن و در کل لیگت اصلا مناسب نیست مخصوصا اگه وسایل دفاعیت تا اخرین درجه لول اپ نشده باشه -
karadayi
خیلی بازی خوبیه من لول11دهم -
سلاممن تون هالم پنجه هرجوری که زمینم رو میچینم باز سه ستاره میکنن حتی از نقشه هایی که در گوگل بود استفاده کردم فایده ای نداشت کاپم هم که 1200 تا بود به 900 صقوط کرد و بخاطر اتک با ارچر بود که پشت سر هم میباختم و با بربر تونستم جبران کنم
-
پاسخ:
۶ ارديبهشت ۹۴، ۲۰:۰۱خوب دیگه ، بازی هست دیگه ... هر کسی قدرتش بیشتر شود ضعیف ها رو نابود می کند.
-
-
منوچهر
ممنون از اطلاعات مفیدتون-
پاسخ:
۱۰ فروردين ۹۴، ۱۵:۰۳ممنون از توجه شما
-
-
ااااا
آقا من تان هالم لول پنجه دشمن چقد میتونه از گلد و الکسیر من رو غارت کنه?-
پاسخ:
۲۶ بهمن ۹۳، ۱۹:۲۵نمیتوان دقیق گفت ، بستگی دارد حمله کننده به شما لولش چند باشد اگر پایینتر باشد که بیشتر می برد و اگر بالاتر باشد کمتر و همچنین بسته به این دارد چند درصد شما را بزند و به معدن طلا و اکسیرتان دسترسی پیدا کند یا خیر.
مثلا ممکنه تمام دفاعیات رو بزنه و معادن رو نزنه که مسلما" کمتر میبره !
-
-
کیارش پرتوی
ممنون از شما عالی بود ممنون میشم از این پستای خوب بذارید!
پيشنهاد ويژه
طبقه بندی موضوعی
- ساختمان ها (۸۷)
- خانه ی اصلی Town Hall (۳)
- اردوگاه ارتش Army Camp (۱)
- پادگان Barracks (۱)
- پادگان مخوف Dark Barracks (۱)
- آزمایشگاه Laboratory (۲)
- طلسم ساز Spell factory (۱)
- طلسم ساز سیاه - Dark Spell Factory (۱)
- ضد هوایی Air Defense (۱)
- برج کماندار Archer Tower (۲)
- برج جادوگر Wizard Tower (۱)
- برج بمب Bomb Tower (۲)
- توپخانه Cannon (۲)
- توپخانه عقاب Eagle Artillery (۴)
- تسلای مخفی Hidden Tesla (۲)
- برج جهنمی Inferno Tower (۴)
- خمپاره انداز Mortar (۴)
- تلمبه هوایی Air Sweeper (۴)
- دیوار Walls (۴)
- کمان ایکس X Bow (۱)
- قلعه ی قبیله Clan Castle (۲۳)
- کلبه ی کارگر Builder's Hut (۳)
- منبع اکسیر Elixir Collector (۲)
- مخزن اکسیر Elixir Storage (۲)
- معدن طلا Gold Mine (۲)
- مخزن طلا Gold Storage (۱)
- مته ی اکسیر سیاه Dark Elixir Drill (۲)
- مخزن اکسیر سیاه Dark Elixir Storage (۳)
- بمب هوایی Air Bomb (۱)
- بمب Bomb (۳)
- بمب غول پیکر Giant Bomb (۲)
- مین هوایی Seeking Air Mine (۱)
- تله اسکلتی Skeleton Trap (۱)
- تله فنری Spring Trap (۳)
- تله بابا نوئل Santa Strike Trap (۱)
- طلسم ها - Spell (۲۷)
- طلسم اکسیر بنفش (۱۹)
- طلسم اکسیر سیاه (۸)
- سرباز معمولی (۲۹)
- بربر Barbarian (۲)
- کماندار Archer (۱)
- غول Giant (۵)
- جن Goblin (۲)
- دیوار شکن Wall Breaker (۳)
- بالن Balloon (۲)
- جادوگر Wizard (۳)
- فرشته شفا دهنده Healer (۲)
- اژدها Dragon (۵)
- پکا P.E.K.K.A (۳)
- بچه اژدها Baby Dragon (۱)
- معدنچی Miner (۳)
- سربازان دارک (۲۰)
- مینیون Minion (۳)
- گراز سوار Hog Rider (۵)
- والکایری Valkyrie (۶)
- گولم Golem (۱)
- ساحره Witch (۱)
- لاوا Lava Hound (۳)
- له کننده (Bowler) (۳)
- قهرمانان (۱۹)
- پایگاه سازنده (۳۸)
- ساختمان ها (۲۷)
- تالار سازنده Builder Hall (۱)
- ترقه ها Firecrackers (۱)
- بمب انداز هوایی Air Bombs (۱)
- برج کماندار Archer Tower (۱)
- توپ Cannon (۱)
- سنگ شکن Crusher (۱)
- توپ دو لول Double Cannon (۱)
- سرخ کن Roaster (۱)
- توپ غول آسا Giant Cannon (۱)
- پست نگهبانی Guard Post (۱)
- مگا تسلا Mega Tesla (۱)
- خمپاره انداز چندتایی Multi Mortar (۱)
- تسلای مخفی Hidden Tesla (۱)
- دیوار Wall (۱)
- برج ساعت Clock Tower (۱)
- دستگاه اکسیر Elixir Collector (۱)
- مخزن اکسیر Elixir Storage (۱)
- معدن جواهر Gem Mine (۱)
- معدن طلا Gold Mine (۱)
- انبار طلا Gold Storage (۱)
- پادگان Barracks (۱)
- آزمایشگاه نجوم Star Laboratory (۱)
- اردوگاه نظامی Army Camp (۱)
- مین Mine (۱)
- تله فنری Spring Trap (۱)
- مین بزرگ Mega Mine (۱)
- تله فشاری Push Trap (۱)
- سرباز ها (۱۱)
- بربر عصبانی Raged Barbarian (۱)
- کماندار زیرک Sneaky Archer (۱)
- ماشین نبرد Battle Machine (۱)
- غول مشت زن Boxer Giant (۱)
- مینیون بتا Beta Minion (۱)
- بمب گذار Bomber (۱)
- بچه اژدها Baby Dragon (۱)
- ارابه توپ Cannon Cart (۱)
- ساحره تاریکی Night Witch (۱)
- بالون اسکلت انداز Drop Ship (۱)
- سوپر پکا Super P.E.K.K.A (۱)
- ساختمان ها (۲۷)
- آموزش های بازی (۱۶۸)
- استراتژی ها (۱۲۴)
- نقشه های بازی (۶۹)
- اخبار و شایعات (۱۵۸)
- دانلود بازی (۲۹)
- آموزش ها (۴۲)
- کاردستی های بازی (۱۰)
- فیلم و تیزر بازی (۲۷)
- ربات های کلش (۱۱)
- کلش هک شده (۱۵)
- متفرقه (۵۷)
- Shields چیست؟ (۱)
- Personal Breaks چیست؟ (۱)
- Village Guards چیست؟ (۱)
- Friendly Challenge چیست؟ (۱)
- تبلیغات (۱)
يادداشت سردبير
-
مرکز پرسش و پاسخ سایت
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴سلام دوستان ! برای راحت تر مطرح کردن سوالات و مشکلات و انتقادها و پیشنهادات شما در رابطه با بازی کلش آف کلنز برای شما مرکز پرسش و پاسخ سایت را تشکیل دادیم و شما دوستان اگر مشکلی در رابطه با بازیتان دارید را فقط در این قسمت مطرح کنید و از گذاشتن کامنت در زیر مطالب که ربطی به موضوع مطلب ندارد ، لطفا خود داری نمایید. شما در مرکز پرسش و پاسخ به راحتی می توانید سوال خود را مطرح کنید و جواب آنرا هم دریافت نمایید و به محض اینکه سوال خود را مطرح کنید و جواب را بگیرید به ایمیل شما هم اطلاع داده می شود و اینطوری دیگر سردرگم نمی شوید و باز هم تاکید میکنیم که سوالاتی که مربوط به مطالب سایت نمی شود را فقط در این قسمت "پرسش و پاسخ سریع" مطرح کنید.
آخرين مطالب
-
کارگرها در بروکلین - آمریکا
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ -
دانلود ربات Mybot
يكشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ -
بوست کالکتورها با یک عدد جم!
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ -
مپ برای رفتن به 3600 کاپ در BH6
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ -
کلش آف کلنز 5 ساله شد!
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ -
راهنمای آپگرید تله ها در پایگاه سازنده
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ -
راهنمای ارتقا بیلدربیس
جمعه ۲ تیر ۱۳۹۶ -
چیدمان و نکات تدافعی در پایگاه سازنده 3 تا 5
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ -
استراتژی های اتک در نبردهای تقابلی
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ -
دهکده تاریک به چه صورت کار میکند؟
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
پیوندهای روزانه
تبلیغات کلیکی
خلاصه آمار
چندرسانه ای
-
داستان KoopaTroopa787
چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ -
افسانه آخرین لاوا پاپ !
سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ -
تغییر نقشه روستا
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ -
اجرای موسیقی کلش آف کلنز توسط ارکستر سمفونیک
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ -
دهـکـده زیـبـا
دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴