آموزش بازی کلش آف کلنز

سایتی برای آموزش کلش آف کلنز

جستجو

خبرهای مهم

تبلیغات شما

بایگانی

تبلیغات متنی

تبلیغات کلیکی

پربحث ترين ها

محبوب ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

۲

ساخت یک بیس بهینه در Clash Of Clans

آموزش های بازی

در بازی clash of clans، ساخت بیس و طراحی آن یکی قسمت‌های جدایی‌ناپذیر بازی است. طراحی بیس یکی از کارهایی است که باعث پویایی این بازی می‌شود و این بازی را هیجان انگیز و لذت‌بخش می‌کند. بیس ما همان چیزی است که از منابع ارزشمندمان محافظت می‌کند و باعث اعتبارمان می‌شود. و این همان دلیلی است که باید یک بیس خوب داشته باشیم.

در این راهنما به توضیحاتی پایه‌ای در مورد ساخت بیس و کارهای که باید و نباید انجام دهید می‌پردازیم. این راهنما همچنین اشتباهات رایج در ساخت بیس را به شما گوشزد می‌کند.

 

قسمت اول: اصول پایه‌ای و نکاتی که باید بدانید

به خاطر این که بفهمیم منظور دیگر کاربران چیست و کلماتی که در این راهنما یا راهنماهای دیگر از آن‌ها استفاده می‌کنیم به چه معنا هستند می‌خواهیم به مرور معنی بعضی از این کلمات بپردازیم. یک «پاکت» یا «سلول» در بیس، قسمتی است که توسط دیوارها احاطه شده باشد. برای مثال دیواری مستطیلی یک سلول خواهد بود. TH مخفف Town Hall است. HIMB مخفف how is my base (بیس من چطور است) است. «دیوارهای فریبنده» و «دیوارهای ضربه‌گیر» به دیوارهایی گفته می‌شود که خارج از محوطه دیوارهای معمولی و برای منحرف کردن Wall Breaker ها جایگذاری می‌شود.

 

اولین نکته‌ای که باید بدانید این است که دیوارها برای کم کردن سرعت دشمنان و محافظت از ساختمان‌هایتان ساخته می‌شوند. با توجه به این امر باید سعی کنید که فقط از ساختمان‌های مهم‌تان محافظت کنید. ساختمان‌هایی که باید همیشه خارج از دیوارها قرار بگیرند شامل: سربازخانه (Barracks)، کمپ ارتش (Army Camp)، مرکز تولید جادو (Spell Factory)، آزمایشگاه (Laboratory) و کلبه کارگران (Builders Hut) می‌شود. معدن‌های طلا (Gold Mine) و تولیدکننده‌های اکسیر (Elixir Collector) نیز معمولاً خارج از دیوارها قرار می‌گیرند، با این حال اگر بعضی از آن‌ها در سطوح بالایی باشند، و دزدی از آن‌ها باعث ضرر زیادی شود، می‌توان برایشان استثنا قائل شد.

 

ساختمان‌های دفاعی از جمله برج‌های تیرکمان‌داران (Archer Tower)‌ یا توپخانه‌ها (Cannon) باید در لایه‌های بیرونی بیس قرار بگیرند، اما نه کاملاً در لایه خارجی، باید کمی مایل به داخل بیس باشند تا اولین چیزهایی نباشند که مورد حمله تیرکمان‌داران (Archer) یا باربارین‌ها (Barbarian) قرار می‌گیرند. ساختمان‌های دفاعی مهم از جمله خمپاره‌اندازها (Mortar) یا برج‌های جادو (Wizard Tower) باید در قسمت‌ّهای میانی قرار بگیرند تا به سرعت به آن‌ها حمله نشود.

بیشتر اوقات محافظت از دو انبار آسان‌تر از محافظت از چهار انبار است، و به این دلیل احتمالاً استفاده از یکی از هر نوع انبار بهنیه‌تر باشد.

 

همچنین مهم است که بدانید دشمنان می‌توانند در مکان‌های اطراف جاهایی که می‌توانید ساختمان‌هایتان را در آن‌جا بگذارید ظاهر شوند. همچنین دشمنان نمی‌توانند روی موانع طبیعی (سنگ‌ها، درختان و غیره) ظاهر شوند اما می‌توانند از آن‌ها رد شوند، پس از این موانع به عنوان قسمتی از دیوارتان استفاده نکنید. همچنین از ساختمان‌ها به عنوان قسمتی از دیوارتان استفاده نکنید چون دشمنان می‌توانند از قسمت چمن اطراف ساختمان رد شوند. به یاد داشته باشید که با احداث هر دیوار یا ساختمان دشمنان نمی‌توانند در محوطه‌ای به اندازه ۱ واحد در اطراف آن ساختمان ظاهر شوند. پس… سوراخ‌های ۳ در ۳ یا بزرگ‌تر در بیس‌تان نداشته باشید، که به دشمنان اجازه ندهید بدون عبور از دیوارها وارد بیس‌تان شوند.

 

همچنین مهم است که بدانید دو نوع بیس در clash of clans‌ وجود دارد، و نوع دیگری که ویژگی‌های هر دوی این‌ها را شامل می‌شود. نوع اول و عمومی‌ترین نوع بیس، بیس دفاعی است. در این نوع از بیس، عمارت شهر (Town Hall) در مرکز قرار می‌گیرد و به خوبی از آن محافظت می‌شود. هدف بازیکن از این نوع از بیس، بردن تروفی‌های بیشتر با دفاع است. یکی دیگر از انوع بیس، بیس فارمینگ (farming) است. در این نوع از بیس انبارها در مرکز بیس و عمارت شهر در خارج از بیس قرار دارد. ممکن است در نگاه اول مسخره به نظر بیاید، چرا باید کسی این کار را بکند؟ خب، دلیل ساده‌ای دارد. در مراحل بالاتر، ۱۰۰۰ منبع هیچ اهمیتی ندارد و حمله به عمارت شهر و نابود کردن آن به کاربر محافظت رایگان می‌دهد. به این معنی که جنگ و تعدادی تروفی را خواهید باخت اما حالا برای ۱۲ ساعت آینده از حمله محافظت خواهید شد. این استراتژی برای اندوختن و محافظت از بیشترین مقدار ممکن منابع استفاده می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد آپگرید‌ها و ساختمان‌ّهای جدید را زودتر بخرد.

قسمت دوم: چه کارهایی نکنیم

در حالی که یادگیری اصول پایه‌ای مهم است، به همان اندازه نیز یادگیری اشتباهات رایج در ساخت بیس مهم است. خیلی از این اشتباهات رایج شبیه قواعدی هستند که در قسمت اول گفته شده است.

 

ساخت یک سلول. این کار معمولاً توسط کاربران زیادی برای محافظت از ساختمان‌هایشان انجام می‌شود. چرا بد است؟ استفاده از یک سلول برای کل بیس ایده بدی است چون اگر قسمتی از دیوار مورد نفوذ قرار گیرد تمام بیس‌تان مورد نفوذ قرار گرفته است، کاری که به راحتی قابل انجام است و دیگر دیوارهایی برای کند کردن غول‌ها (Giant) وجود نخواهد داشت. راه حلی آسان برای این مشکل بیرون انداختن ساختمان‌ّهای غیرضروری است. ساختمان‌هایی مانند سربازخانه و کمپ ارتش، و به این ترتیب می‌توانید از دیوارها برای محافظت از انبار و ساختمان‌های دفاعی‌تان استفاده کنید. البته این کار برای TH های پایین، مانند ۲ و ۳ سخت است، اما بعد از آن باید به دنبال راه‌هایی باشید تا بتوانید چندین سلول در بیس‌تان داشته باشید. این کار هم باعث این می‌شود که دشمنان کند شوند و هم بهتر از ساختمان‌هایتان محافظت می‌کند.

 

یکی دیگر از اشتباهات رایج پخش کردن بیش از حد ساختمان‌ها است. این کار به این دلیل بد است که گرچه محوطه بیشتری اشغال می‌شود و دشمنان نمی‌توانند در آن ظاهر شوند اما فایده‌ای نیز ندارد. بله، دشمنان در فاصله بیشتری ظاهر می‌شوند اما اگر بتوانند بدون آسیب دیدن ساختمان‌ها را نابود کنند فایده‌ای ندارد. بهتر است بیسی در حد ممکن فشرده داشته باشید تا ساختمان‌های دفاعی بهتر بتوانند از بقیه ساختمان‌ها محافظت کنند.

 

همچنین عموماً تقسیم کردن بیس‌تان به دو یا چند قسمت نیز ایده بدی است. چرا؟ چون اگر کسی به یک قسمت از بیس‌تان حمله کند ساختمان‌های دفاعی قسمت دیگر هیچ کمکی نخواهند کرد.

 

یکی دیگر از اشتباهات به شدت رایج قرار دادن ساختمان‌ها در یک گوشه از بیس و قرار دادن دیوارها در قسمت‌های میانی نقشه اشت. این ایده بد است به این دلیل که دشمنان می‌توانند در مناطق بیرونی جنگل ظاهر شوند و به طور کلی از دیوارهایتان صرف نظر کنند.

 

نهایتاً یکی دیگر از اشتباهاتی که خیلی‌ها دچارش می‌شوند این است که عمارت شهر را زود آپگرید می‌کنند. در ابتدا ممکن است مشکل بزرگی به نظر نرسد اما در مراحل بالاتر مشکل بزرگی خواهد بود. چرا؟ وقتی که عمارت شهر را آپگرید می‌کنید کاربرانی که می‌توانید به آن‌ها حمله کنید و کاربرانی که می‌توانند به شما حمله کنند در سطح بالاتری خواهند بود. چون وقتی که به کاربرانی با عمارت شهر ۲+ مرحله پایین‌تر از خودتان حمله کنید، ۵۰٪ یا مقدار کمتری از مقداری که باید دریافت کنید را دریافت می‌کنید. همچنین طلایی که باید به ازای پیدا کردن دشمنان جدید پرداخت کنید بیشتر می‌شود البته این امر تا بعدها در مراحل بالاتر در بازی مشخص نمی‌شود.

 

قسمت سوم: بازبینی

هر بیسی می‌تواند دوباره طراحی شود، مخصوصاً اگر تازه بازی را شروع کرده‌اید. همچنین ایده‌ خوبی است که از دیگران ایده بگیرید، مخصوصاً اگر تجربه بیشتری نسبت به شما در بازی داشته باشند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید بیس‌تان را بهبود دهید راهنمایی بازیکنان برتر است. برای این کار می‌توانید به وبسایت‌هایی از جمله supercell forum یا clash of clans subreddit for HIMBs بروید. همچنین همیشه می‌توانید از اعضای کلن‌تان راهنمایی بگیرید. (البته اگر عضو کلن باشید)

 

نتیجه‌گیری

امیدوارم از خواندن این راهنما لذت برده باشید، و نکات موثری را آموخته باشید. گذشته از همه این‌ها به یاد داشته باشید که مهم‌ترین نکته هنگام ساخت بیس لذت بردن از این کار است.
موفق باشید 
مهدی درویشی
تبلیغات شما:
جهت تبلیغ محصولات خود در زیر همه پست ها با ما تماس حاصل نمایید.

نظرات (۲)

  1. سلام. مرسی از مطلب خوبتون.
    کلی نکته های مهم یاد گرفتم برای چیدن و طراحی درست.
    • پاسخ:

      خواهش می کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

چندرسانه ای