آموزش بازی کلش آف کلنز

سایتی برای آموزش کلش آف کلنز

جستجو

خبرهای مهم

تبلیغات شما

بایگانی

تبلیغات متنی

تبلیغات کلیکی

پربحث ترين ها

محبوب ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

۲

شش اشتباه رایج هنگام طراحی بیس در کلش آف کلنز

آموزش های بازی

در این مطلب، قصد دارم شش اشتباه رایجی که معمولا کلش بازان هنگام ساخت و طراحی بیس و کار هایی که برای رفع آن انجام می دهند را به شما یادآوری کنم.
اگر شما می توانید به خوبی به غارت روستا های دیگر بپردازید یا مجبورید همیشه برای یک سازنده ی رایگان صبر کنید، یا اگر جزء آن دسته از کسانی هستید که به Town Hall 8 رسیدید و در حال دست و پنجه نرم کردن در لیگ قهرمانی هستید، مسلما مجبور نیستید به همه ی توصیه های گفته شده در این مطلب عمل کنید. اما این نکات به شما در ساخت نقشه بهینه تر و بهتر کمک می کند..

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید ...

محفظه بد
وقتی شما یک نقشه می سازید، مهمترین چیز محفظه است. شما مجبورید ساختمان هایتان را در محفظه ها از هم جدا کنید؛ بنابراین حمله کنندگان مجبورند از طریق شکستن محفظه های متعدد تا به هسته ی اصلی شما برسند. برای هر ۱۵ عنوان، باید یک محفظه وجود داشته باشد. محفظه ها نباید بزرگتر از ۴ ساختمان باشند (مگر در مواردی استثنا). سعی کنید محفظه ها را کنار هم جمع شده نگه دارید.

جایگذاری اشتباه موانع دفاعی
نحوه جایگذاری موانع دفاعی در بیس از اهمیت زیادی برخوردار است. قلعه کلن، X-Bows و Inferno Tower ها طوری هستند که مهمترین موانع دفاعی هر بیسی را شامل می شوند، بنابراین باید آنها را در مرکز بیس قرار دهید. بعد از آن، موانع دفاعی ترشح کننده (splash) مهم هستند، مثل mortar و برج جادوگر (wizard tower). بعد از آن تسلا ها، سپس موانع دفاعی هوایی (Air Defenses) و بعد هم برج تیر انداز (Archer Tower) و توپ ها (Cannon) هستند.به طور کلی اینکه آنها را ارتقا دهید نیز اهمیت زیادی دارد. اگر شما ۳ مورتار دارید، به منظور متعادل کردن سیستم دفاعی، سعی کنید آنها را در یک مثلث جایگذاری کنید. اگر شما دو برج جادوگر (wizard tower) دارید، پس آنها را در یک خط نگه دارید. اگر ۶ برج تیر انداز (archer tower) دارید، آنها را در یک شش ضلعی جای دهید و به همین ترتیب… .

نکته: از ارتقا دادن Town Hall بعد از رسیدن به لول ۸ خودداری کنید، مگر اینکه تمام ساختمان های دفاعایتان و بیشتر ساختمان های دیگر را به بالاترین حد ممکن ارتقا داده باشید.

جایگذاری انبار ها
نحوه جایگذاری انبار ها واقعا مهم است. انبار های عمومی باید گسترش یافته انتشار پیدا کنند، البته نباید در یک قسمت یا یک مکان قرار گیرند (برای جمع کنندگان (collectors معادن (mines) و ساختمان های دفاعی اعمال شود).

در اغلب موارد بیشترین محافظت از انبار های جادوی سیاه (Dark Elixir) به خاطر اینکه با ارزش ترین منبع است، انجام می شود. بعد از آن طلا و بعد هم جادو (Elixir) می آید. در مورد انبار ها هم مثل موانع دفاعی، اگر ۳ انبار دارید، باید آنها را به صورت مثلثی جایگذاری نمایید.

از هیچ فانل یا تونلی استفاده نکنید
فانلینگ (Funneling) و تله ها مهم نیستند، اما خیلی با ارزش هستند. ۲ عدد بمب غول (Giant Bomb) می تواند شما را از ارتشی از غول های شفا دهنده نجات دهد و در نتیجه در حفظ مقادیر زیادی از منابعتان کمک خواهد کرد. آن بمب های غولی همچنین می توانند شما را از دست گراز سواران (Hogs Rider) نجات داده و در نتیجه به جلوگیری از یک باخت ۳ ستاره کمک کنند. تله ها باید در مکان هایی که حمله های زیادی به آنجا می شود، یا جا هایی که پیش بینی می کنید خواهد شد، قرار داده شوند. بمب های غولی در برابر گابلین هایی که به انبار ها حمله می کنند مناسب هستند. بنابراین باید آنها را بعد از انبار ها قرار دهید. تله های بهاری (Spring Trap) برای غول ها و گراز سواران (Hog Rider) خوب هستند، بنابراین باید آنها را بعد از موانع دفاعی کار بگذارید.

در اطراف بازی کنید، تجربه کنید، این بخشی از بازی است. فانلینگ (Funneling) راهی است که به وسیله ی آن می توانید باعث شوید نیرو های دشمن روی یک تله بروند. آنها معمولا سوراخ هایی در محفظه، همراه با سوراخی که با یک تله پر شده است، هستند. یک بار دیگر، آن را تجربه کنید. یک بیس هزارتو پر از فانلینگ بسازید!

استفاده از دیوار
بدون دیوار ها، می خواهید چکار کنید!؟ در این صورت بازی دیگر چندان جذاب نخواهد بود. اغلب دیوار های شما باید برای ساخت محفظه ها مورد استقاده قرار بگیرند، اما حدود یک پنجم دیوار هایتان می تواند برای ساخت فانلینگ مورد استفاده قرار بگیرد (مگر اینکه بخواید یک بیس هزارتو بسازید، که من پیشنهاد نمی کنم این کار را انجام دهید، به این دلیل که احتمالا این کار سختی است) و دیگر هدف ها، مانند زیر سازی دیوار. بعدا به توضیح در مورد آن خواهیم پرداخت.

حفاظت بی فایده
چیز های اصلی که شما باید از آنها محافظت کنید، موانع دفاعی، منابع و گاهی اوقات Town Hall بسته به سبک بازی شما هستند. شما واقعا هرگز به دنبال حفاظت از ساختمان های دیگر، مانند سربازخانه، گرد آورنده ها (Collector) و معادن یا اردوگاه های ارتش (Army Camp) نیستید.

هیرو ها (Hero – قهرمان) گاهی اوقات می توانند مفید باشند، بنابراین می توانند داخل دیوار باشند. البته اگر شما دیوار های بیشتر داشته باشید، فقط می خواهید گرد آورنده ها (Collectors)، معادن و آموزش جادوی سیاه (Dark Elixir Drills) را محافظت کنید. و وقتی می گویم دیوار های بیشتر، منظورم دقیقا آن است. اگر شما توانسته باشید تعداد زیادی محفظه که همه با ۴ ساختمان هستند، داشته باشید، می توانید از آن دیوار ها استفاده کنید و محفظه ها را برای ساخت محفظه های بیشتر جدا کنید. پس برای شکستن سخت تر است. بنابراین چرا، تقریبا هیچوقت به جز ساختمان های دفاعی، انبار ها و Town Hall، از ساختمان دیگری محافظت نکنید.

در متن بالا شما ۶ مورد از اشتباهات رایجی که معمولا کلش بازان هنگام ساخت و طراحی بیس در بازی Clash of Clans مرتکب می شوند را مطالعه کردید. این مطلب بر پایه ی یک اینفوگرافی از Hojaki نوشته شده است. شکل زیر:

تبلیغات شما:
جهت تبلیغ محصولات خود در زیر همه پست ها با ما تماس حاصل نمایید.

نظرات (۲)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

چندرسانه ای