جستجو
بایگانی
- مرداد ۱۳۹۶ (۵)
- تیر ۱۳۹۶ (۲)
- خرداد ۱۳۹۶ (۴۶)
- ارديبهشت ۱۳۹۶ (۱)
- فروردين ۱۳۹۶ (۹)
- اسفند ۱۳۹۵ (۱۰)
- بهمن ۱۳۹۵ (۵)
- دی ۱۳۹۵ (۸)
- آذر ۱۳۹۵ (۱۴)
- آبان ۱۳۹۵ (۱۷)
- مهر ۱۳۹۵ (۲۲)
- شهریور ۱۳۹۵ (۱۸)
- مرداد ۱۳۹۵ (۱۷)
- تیر ۱۳۹۵ (۱۳)
- خرداد ۱۳۹۵ (۱۸)
- ارديبهشت ۱۳۹۵ (۱۶)
- فروردين ۱۳۹۵ (۱۶)
- اسفند ۱۳۹۴ (۱۷)
- بهمن ۱۳۹۴ (۲۶)
- دی ۱۳۹۴ (۳۹)
- آذر ۱۳۹۴ (۳۹)
- آبان ۱۳۹۴ (۴۰)
- مهر ۱۳۹۴ (۳۸)
- شهریور ۱۳۹۴ (۳۸)
- مرداد ۱۳۹۴ (۸۳)
- تیر ۱۳۹۴ (۲۷)
- خرداد ۱۳۹۴ (۳۰)
- ارديبهشت ۱۳۹۴ (۴۵)
- فروردين ۱۳۹۴ (۵۱)
- اسفند ۱۳۹۳ (۴۳)
- بهمن ۱۳۹۳ (۳۴)
- دی ۱۳۹۳ (۱۰)
- آذر ۱۳۹۳ (۴)
- آبان ۱۳۹۳ (۲)
- مهر ۱۳۹۳ (۵۴)
تبلیغات متنی
کلمات کلیدی
تبلیغات کلیکی
پربحث ترين ها
-
-
-
-
-
-
آموزش ذخیره کردن بازی کلش اف کلنز
۹۳/۱۱/۱۵ -
-
-
-
محبوب ترين ها
-
۲۹۰۸۷۷ -
۹۲۶۴۳ -
۵۳۰۳۶۱ -
۱۰۰۹۸ -
۲۴۴۴۸۵ -
۱۰۹۸۷ -
۳۱۷۹۷ -
۱۱۰۹۹ -
۱۷۳۰۳ -
۸۷۴۵
آخرين نظرات
کلش آف کلنز در مجله دانستنی ها و روزنامه رسالت!
غارتگران مجازی
نویسنده: جلال افشار
شماره ۱۰۹××× ۱۳۹۳/۰۵/۰۴ تاریخ
وقتی به صفحه اول اپ استورهای گوگل و اپل میروید و وارد بخش بازی میشوید، بازیای را خواهید دید که مدتی زیادی است جایش را بین دهتای اول سفت و محکم نگه داشته.
خیلی بازیهای ساده یا با گرافیک سنگین از ۲۰۴۸ تا Ironman 3، همه آمدهاند و رفتهاند اما این بازی پایین بیا نیست.
Clash of Clans محصول استودیو بازیسازی سوپرسل، امروزه جزو محبوبترین بازیهای گجتیا ست. دنیایی که شما اول خیلی زود غرق در آن میشوید و بعد محترمانهترین عبارت اعتیاد به دنیای CoC است! جهانی که اول با کمی ساخت و ساز شروع میشود، اما غارت و جنگ حرف اول را در آن میزند، با این حال تضاد عناصر رنگارنگ در این جهان خشن باعث میشود شما اصلا خسته نشوید و به این فکر نکنید: «خُب آخرش چه میشود؟» چون قرار است بین میلیونها نفر در سراسر جهان بجنگید و غارت کنید و کاپ بگیرید و خدا را چه دیدید شاید شما یک روز بهترین غارتگر جهان مجازی CC شدید.
وقتی سراغ Clash of Clans و مقوله آمار میرویم، با اعداد و ارقام عجیبی مواجه میشویم. میاندازیم که COC در آگوست ۲۰۱۲ ابتدا برای iOS منتشر شد و یک سال بعد در اکتبر ۲۰۱۳ برای دستگاههای اندرویدی، اما استقبال چنان زیاد بود که امروز آپدیتهای اندرویدیها از iOS جلو زده و نسخه اندروید اندکی جلوتر از iOS است. خب برای اینکه بدانیم این بازی محبوب چقدر برای سازندگانش سودآوری داشته، نگاهی به مجله فوربس میاندازیم که آمار جالبی از این بازی رو کرده. طبق بررسی این مجله ، COC در سال ۲۰۱۳ و تا ماه آپریل فقط در App Store اپل روزانه ۲.۴ میلیون دلار (با ۸.۵ میلیون نفر در حال بازی) درآمد داشته. تا پایان سال این عدد به رقم فوقالعاده ۸۹۲ میلیون رسیده که درآمدهای جانبی آن فقط یک میلیارد دلار است و اگر بدانیم در سال ۲۰۱۲ آنها حداکثر ۱۰۱ میلیون دلار درآمد داشتند، بیشتر حیرتزده میشویم. امروز و در سال ۲۰۱۴ در اپ استور گوگل پلی، بیش از صد میلیون نفر COC را دانلود کردهاند و به همین تعداد هم در iOS آن را بازی میکنند تا به این ترتیب COC بتواند لقب ثروتمندترین بازی دنیای اسمارتفونها و تبلتها را به خود اختصاص دهد.
برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید ...
بازی برای همه
پیچیدگی و سادگی COC در کنارهم باعث این محبوبیت بسیار زیاد شده. از طرفی شما مجبورید مدتها به پای بازی باشید و حالاحالاها از آن دل نکنید. سازندگان هم آنقدر موارد جذاب و جالب به آن اضافه کرده و میکنند که شما را حفظ کنند. وقتی پای شما اولین بار به بازی باز شد، یک دهکده بسیار ساده پیشرویتان است.
*******************************************
سرمقاله 1393/11/09
چالش کلش آو کلنز
دکتر حامد حاجیحیدری - hajiheidari@PhiloSociology.ir
قضیه هم اکنون، برای بسیار از خانوادههای طبقه متوسط شهری ما، بازی اینترنتی «جنگ قبایل» (Clash of Clans) به یک معضل بدل شده است، و نوجوانان و جوانان را رویاروی والدین خود قرار داده است. میلیونها نفر در سراسر دنیا، و بویژه در ایران، مشتری بسیار ویژهای برای بازی «کلش آو کلنز» هستند. آن همه بویژه و این همه بسیار، از آن روست که یک بازی بیست و چهار ساعته که هر لحظه جدایی از آن میتواند با خسارات زیادی همراه گردد، و دانش آموزان معتاد به آن، حتی آماده شدهاند تا برای نباختن و کسب درآمد از فروش فتوحات قبایلی خود، تحصیل خویش را ترک نمایند، با یک کارد آشپزخانه در مقابل والدین خود قرار گیرند، و مصرانه به جای هر کار مثبت دیگری، مصروف و متمرکز بر این بازی شوند.
این بازی در رده اعتیاد آورترین بازیهای دیجیتال قرار گرفته است، و در تمامی پروتکلهای دیجیتال، اعم از ویندوز، آی. او. اس. و اندروید، به شدت در حال پیگیری است. این بازی هم اکنون در صدر جدول پر درآمدترین بازیهای اپ استور اپل و پلی استور گوگل قرار دارد، و همین طور بالا میرود و به الگویی برای سایر بازیهای دیجیتال تبدیل شده است.در آمد حاصل از این بازی برای استودیوی فنلاندی «سوپر سل»، در سال 2014، با رشدی خیره کننده، معادل یک ممیز هشت دهم میلیارد دلار بوده است، و این میزان، تنها مربوط به درآمد شرکت سازنده است، و دخل بازی بازان از فروش دستاوردهای بازی خود به کسانی که خواهان سعود سریع به سطوح بالاتر بازی هستند، وجه بسیار جذابی برای بازی بازان و از جمله بازی بازان جوان و نوجوان ایرانی و چینی ساخته است.
و والدین ایرانی سر در گماند که باید با این چالش دشوار چه کنند؟ فرزندان آنها به رغم همه شیوههای شناخته شده پیشین، سبکی نامأنوس برای زندگی آینده خود انتخاب کردهاند؛ بازی کن، زندگی کن!
تزهایی در تحلیل قضیه
تز اول: نوجوانی که از خانواده برخاسته، آن را مزاحم «پیشرفت مجازی» خود میبیند. استفاده از اینترنت در گسترش توانمندیهای فردی، نحوی شمشیر دو لبه است؛ از یک سوی، فردیتِ فربه شده، ساختارهای اجتماعی را به استهزا میگیرد، و در سوی دیگر، ساختارهای اجتماعی تضعیف شده که بخش مهمی از توانمندیهای فردی را تشکیل میدهند، با تضعیف خود، فردیتها را هم به نحیفی میکشانند.
تز دوم :در کنار مثال «کلش آو کلنز»، یک نمونه شناخته شده و کلاسیک این وضعیت متناقض در مورد اینترنت، معضل «کپی رایت» است. از یک سو، استفاده از اینترنت به عنوان بستر انتشار اطلاعات، موجبات سهولت بالایی در مبادله و بهره برداری از اینترنت را پدید آورده است، ولی در سوی دیگر، افراد، در هراس از سوء استفاده از اطلاعات خود، با محدودیتهای بسیار مواجه میشوند.
تز سوم : منظور از گوشزد نمودن این نمونه آن است که دریابیم که گسترش اینترنت، به معنای دگرگونی عمیق زمینه اجتماعی، از چیزی است که بشود بر مبنای زیر بناهای یکپارچهای که تا کنون درک میشد، درک و تحلیل کرد.
تز چهارم:وقتی اغلب مردم پذیرفتند که رویدادهای اسرارآمیز آیندهای که در رایانه و شبکه رقم میخورد، لا اقل برای آنها قابل تحلیل نیست، زمینه برای نحوی «تقدیرگرایی جدید» فراهم میآید. ما در دنیای تکنولوژیک رایانه، انگار، بدون هیچ انتخابی مشارکت میکنیم. از هر یافته نوین تکنولوژیک که برای ما «تقدیر» شود، بدون آنکه خود بخواهیم استفاده میکنیم. گاهی از آنها راضی هم نیستیم، ولی برای آنکه از دنیای متعارف بیگانه نشویم، مجبوریم از آنها استفاده کنیم و در آنها تبحر یابیم. در واقع، از آنجا که نمیتوانیم روندهای تکنولوژی را به درستی و دقت درک کنیم، بدون آگاهی شخصی، خود را با آن هماهنگ میکنیم. این وضع و حال امروز جوانان ماست.
تز پنجم:بدین ترتیب، تکنولوژی جدید اطلاعات، که در بدو امر ایدئولوژیها و عقاید سنتی را به عنوان تبعیتهای کورکورانه مذمت میکرد، رفته رفته به دلیل بالا رفتن فوق العاده غموضها و پیچیدگیها و چند جانبگی ها و تمایزها، خود در قامت یک ایدئولوژی و سنت جدید سر بر میآورد. برای جوانان امروز، تکنولوژی جدید اطلاعات، نه تنها به طور ضمنی، مستلزم شکل گیری نحوی «ایدئولوژی و سنت جدید» گردیده است، بلکه تقدیر جدید را به سطح اتحاد شرکتهای چند ملیتی برای خوراندن قطره چکانی تکنولوژی و کنترل دولتهای بزرگ تفویض کرده است.
تز ششم : این تقدیرگرایی در قیاس با تقدیرگراییهای پیشین و منوط به سنت، متفاوت است، چرا که به لحاظ اخلاقی مخربتر است؛ مردم تقدیر زده، عنصری از آگاهی در مورد کلیت موضوع را هم در خود نمییابند. آنها شواهد متعددی در دست دارند که نشان میدهد که لااقل تا کنون، کلیت روندهای تکنولوژی برای محیط زیست طبیعی و اجتماعی و سلامت شخصی مردم، بیشتر مضر بوده است یا مفید، و معلوم نیست که در آینده چه فتنههایی از آن برخیزد. این، به رغم اطمینانی است که در گذشته، مردم نسبت به منابع تقدیر در خود مییافتند. حتی ارتباط ما با آخرین دستاوردهای تکنولوژی اطلاعات از جنس «ریسک» یا «مخاطره محاسبه» شده هم نیست؛ چرا که کم و بیش محاسبه قابل اعتنایی میسر نمیباشد.
تز هفتم: در همین حال، که ظاهراً ادامه کار با اینترنت، مخرب و دشوار به نظر میرسد، اما مردم، مجدانه مشارکت در اینترنت را ادامه میدهند، و در این مشارکت اجتماعی به مثابه یک الزام اجتماعی، «استقلال گرایی» مقصر است. «افراد اینترنتی» میخواهند با ایجاد یک زندگی پر و پیمان و جدا برای خود، قدری از نا امنی اطراف خود بکاهند. آنها سر خود را در مشغولیت اینترنت فرو میکنند تا از واهمه این ارابه بی مهار و افسار گسیخته، خلاصی یابند.
تز نهم: رکود انگیزههای انسانی در میان «افراد اینترنتی»، در کنار این مطلب که برای اولین بار در طول تاریخ، اقتصاد اطلاعاتی در سایه وفور ناشی از اتوماسیون کارها و تحقق آرزوی کنترل، میتواند برای بخشی از جمعیت جهان «فراغت» را به نحو عمده ای جایگزین «همکاری در زندگی اجتماعی» کند، مشعر به این مطلب خواهد بود که دو اتفاق به موازات هم پیش میروند؛ ضعف در زندگی اجتماعی و فرو رفتن افراد در نحوی زندگی فردی که عمیقاً مشکوک و نامطمئن است. این، وضعیتی است که هم اکنون در کشورهای فوقانی هرم اقتصاد جهانی به علاوه ممالک حائز منابع سرشار انرژی، کم و بیش رخ داده است.
تز دهم:از یک دید وسیعتر، نابسامانی فعلی، محصول این تأخر اجتماعی و فرهنگی است، و با عبور از آن، میتوان توقع داشت که انگیزههای انسانی در راستای تعاریف جدیدی، که بویژه، حول مفاهیم تقسیم کار بین انسان و ماشین شکل خواهد گرفت، باز تعریف شوند و به حرکت در آیند.
از یک دید وسیعتر...
آیا اینترنت، آغاز نحوی روند انحطاط تمدنی است؟
نه ...
نه؛ نمیتوان به سادگی به چنین نتیجهای رسید. در یک تحلیل مرسوم اقتصادی، وضعیت فعلی رکود جهانی، نشانههای آغاز یک انحطاط بزرگ تمدنی محسوب میشود، چرا که سرمایه، به عنوان نیروی محرکه نوآوری، در فقدان انگیزههای انسانی برای سرمایه گذاری، به چرخههای غیر تولیدی افتاده است؛ اما، در ریشه، رکود فعلی به دلیل عدم انطباق ساختارهای اجتماعی و انگیزههای انسانی با پیچ تکنولوژیک بزرگی است که با پیشرفت شگرف فناوری رایانه رخ داده است.
یک دید تازه به اینترنت میتواند این باشد که اینترنت را به مثابه یک واکنش اجتماعی نسبت به یک الزام اجتماعی بنگریم. نحو استقبال از اینترنت، طوری است که گویی جامعه مدتها در انتظار آن بوده است، که ناگهان فرا رسیده. اینترنت، فقط یک تکنولوژی جدید نیست؛ چیزی بیش از آن است. میتوان استدلال کرد که اینترنت، به عنوان سیستم گستردهای از ارتباطات، گرهها و شبکه، به راحتی قابل تقلیل به یک تکنولوژی جدید صرف نیست. شبکه اینترنت، نحوی هستی شناسی عجیب و غریب ایجاد میکند که به مردم اجازه میدهد برای به دست آوردن تقریباً هر چیزی، همه جا باشند. اینترنت یک تکنولوژی ویژه انعطاف پذیر
است، و مردم میتوانند بر بستر شبکه، عمیقاً عمل اجتماعی خود را مورد تجدید نظر و تأمل مکرر و مستمر قرار دهند، و به طیف وسیعی از نتایج بالقوه اجتماعی منجر کنند.
جهت تبلیغ محصولات خود در زیر همه پست ها با ما تماس حاصل نمایید.
نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
پيشنهاد ويژه
طبقه بندی موضوعی
- ساختمان ها (۸۷)
- خانه ی اصلی Town Hall (۳)
- اردوگاه ارتش Army Camp (۱)
- پادگان Barracks (۱)
- پادگان مخوف Dark Barracks (۱)
- آزمایشگاه Laboratory (۲)
- طلسم ساز Spell factory (۱)
- طلسم ساز سیاه - Dark Spell Factory (۱)
- ضد هوایی Air Defense (۱)
- برج کماندار Archer Tower (۲)
- برج جادوگر Wizard Tower (۱)
- برج بمب Bomb Tower (۲)
- توپخانه Cannon (۲)
- توپخانه عقاب Eagle Artillery (۴)
- تسلای مخفی Hidden Tesla (۲)
- برج جهنمی Inferno Tower (۴)
- خمپاره انداز Mortar (۴)
- تلمبه هوایی Air Sweeper (۴)
- دیوار Walls (۴)
- کمان ایکس X Bow (۱)
- قلعه ی قبیله Clan Castle (۲۳)
- کلبه ی کارگر Builder's Hut (۳)
- منبع اکسیر Elixir Collector (۲)
- مخزن اکسیر Elixir Storage (۲)
- معدن طلا Gold Mine (۲)
- مخزن طلا Gold Storage (۱)
- مته ی اکسیر سیاه Dark Elixir Drill (۲)
- مخزن اکسیر سیاه Dark Elixir Storage (۳)
- بمب هوایی Air Bomb (۱)
- بمب Bomb (۳)
- بمب غول پیکر Giant Bomb (۲)
- مین هوایی Seeking Air Mine (۱)
- تله اسکلتی Skeleton Trap (۱)
- تله فنری Spring Trap (۳)
- تله بابا نوئل Santa Strike Trap (۱)
- طلسم ها - Spell (۲۷)
- طلسم اکسیر بنفش (۱۹)
- طلسم اکسیر سیاه (۸)
- سرباز معمولی (۲۹)
- بربر Barbarian (۲)
- کماندار Archer (۱)
- غول Giant (۵)
- جن Goblin (۲)
- دیوار شکن Wall Breaker (۳)
- بالن Balloon (۲)
- جادوگر Wizard (۳)
- فرشته شفا دهنده Healer (۲)
- اژدها Dragon (۵)
- پکا P.E.K.K.A (۳)
- بچه اژدها Baby Dragon (۱)
- معدنچی Miner (۳)
- سربازان دارک (۲۰)
- مینیون Minion (۳)
- گراز سوار Hog Rider (۵)
- والکایری Valkyrie (۶)
- گولم Golem (۱)
- ساحره Witch (۱)
- لاوا Lava Hound (۳)
- له کننده (Bowler) (۳)
- قهرمانان (۱۹)
- پایگاه سازنده (۳۸)
- ساختمان ها (۲۷)
- تالار سازنده Builder Hall (۱)
- ترقه ها Firecrackers (۱)
- بمب انداز هوایی Air Bombs (۱)
- برج کماندار Archer Tower (۱)
- توپ Cannon (۱)
- سنگ شکن Crusher (۱)
- توپ دو لول Double Cannon (۱)
- سرخ کن Roaster (۱)
- توپ غول آسا Giant Cannon (۱)
- پست نگهبانی Guard Post (۱)
- مگا تسلا Mega Tesla (۱)
- خمپاره انداز چندتایی Multi Mortar (۱)
- تسلای مخفی Hidden Tesla (۱)
- دیوار Wall (۱)
- برج ساعت Clock Tower (۱)
- دستگاه اکسیر Elixir Collector (۱)
- مخزن اکسیر Elixir Storage (۱)
- معدن جواهر Gem Mine (۱)
- معدن طلا Gold Mine (۱)
- انبار طلا Gold Storage (۱)
- پادگان Barracks (۱)
- آزمایشگاه نجوم Star Laboratory (۱)
- اردوگاه نظامی Army Camp (۱)
- مین Mine (۱)
- تله فنری Spring Trap (۱)
- مین بزرگ Mega Mine (۱)
- تله فشاری Push Trap (۱)
- سرباز ها (۱۱)
- بربر عصبانی Raged Barbarian (۱)
- کماندار زیرک Sneaky Archer (۱)
- ماشین نبرد Battle Machine (۱)
- غول مشت زن Boxer Giant (۱)
- مینیون بتا Beta Minion (۱)
- بمب گذار Bomber (۱)
- بچه اژدها Baby Dragon (۱)
- ارابه توپ Cannon Cart (۱)
- ساحره تاریکی Night Witch (۱)
- بالون اسکلت انداز Drop Ship (۱)
- سوپر پکا Super P.E.K.K.A (۱)
- ساختمان ها (۲۷)
- آموزش های بازی (۱۶۸)
- استراتژی ها (۱۲۴)
- نقشه های بازی (۶۹)
- اخبار و شایعات (۱۵۸)
- دانلود بازی (۲۹)
- آموزش ها (۴۲)
- کاردستی های بازی (۱۰)
- فیلم و تیزر بازی (۲۷)
- ربات های کلش (۱۱)
- کلش هک شده (۱۵)
- متفرقه (۵۷)
- Shields چیست؟ (۱)
- Personal Breaks چیست؟ (۱)
- Village Guards چیست؟ (۱)
- Friendly Challenge چیست؟ (۱)
- تبلیغات (۱)
يادداشت سردبير
-
مرکز پرسش و پاسخ سایت
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴سلام دوستان ! برای راحت تر مطرح کردن سوالات و مشکلات و انتقادها و پیشنهادات شما در رابطه با بازی کلش آف کلنز برای شما مرکز پرسش و پاسخ سایت را تشکیل دادیم و شما دوستان اگر مشکلی در رابطه با بازیتان دارید را فقط در این قسمت مطرح کنید و از گذاشتن کامنت در زیر مطالب که ربطی به موضوع مطلب ندارد ، لطفا خود داری نمایید. شما در مرکز پرسش و پاسخ به راحتی می توانید سوال خود را مطرح کنید و جواب آنرا هم دریافت نمایید و به محض اینکه سوال خود را مطرح کنید و جواب را بگیرید به ایمیل شما هم اطلاع داده می شود و اینطوری دیگر سردرگم نمی شوید و باز هم تاکید میکنیم که سوالاتی که مربوط به مطالب سایت نمی شود را فقط در این قسمت "پرسش و پاسخ سریع" مطرح کنید.
آخرين مطالب
-
کارگرها در بروکلین - آمریکا
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ -
دانلود ربات Mybot
يكشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ -
بوست کالکتورها با یک عدد جم!
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ -
مپ برای رفتن به 3600 کاپ در BH6
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ -
کلش آف کلنز 5 ساله شد!
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ -
راهنمای آپگرید تله ها در پایگاه سازنده
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶ -
راهنمای ارتقا بیلدربیس
جمعه ۲ تیر ۱۳۹۶ -
چیدمان و نکات تدافعی در پایگاه سازنده 3 تا 5
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ -
استراتژی های اتک در نبردهای تقابلی
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ -
دهکده تاریک به چه صورت کار میکند؟
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
پیوندهای روزانه
تبلیغات کلیکی
خلاصه آمار
چندرسانه ای
-
داستان KoopaTroopa787
چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ -
افسانه آخرین لاوا پاپ !
سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ -
تغییر نقشه روستا
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ -
اجرای موسیقی کلش آف کلنز توسط ارکستر سمفونیک
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ -
دهـکـده زیـبـا
دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴