آموزش بازی کلش آف کلنز

سایتی برای آموزش کلش آف کلنز

جستجو

خبرهای مهم

تبلیغات شما

بایگانی

تبلیغات متنی

تبلیغات کلیکی

پربحث ترين ها

محبوب ترين ها

آخرين نظرات

پيوندها

استراتژی تلمبه هوایی (Air Sweeper)

استراتژی ها تلمبه هوایی Air Sweeper

بعد از آپدیت جدید بازی کلش آف کلنز ساختمان دفاعی جدیدی به بازی اضافه شد که همان " تلمبه هوایی " یا Air Sweeper بود ، ولی  آشنا نبودن با این ساختمان دفاعی ، بازیکنان نتوانسته اند از این گزینه به نحو احسن استفاده کنند ، ولی نگران نباشید - چرا که با خواندن این مطلب شما خواهید توانست با این ساختمان بیشتر و بیشتر آشنا شوید و از آن استفاده کنید .

پس به ادامه مطلب مراجعه نمایید ...

پس از خواندن این راهنما، شما می توانید ارزش واقعی ایرسویپر را درک کنید و ارزش حفاظت از ایرسویپر هم بالا است . همچنین تاخیر دادن به حمله دشمن و کم کردن زمان حمله هم اثر گذار است .


ایر سویپر فقط می تواند یک سوم از شعاع خود را در زمان حمله محافظت کند و دشمن را به عقب هل بدهد و باید یاد بگیرید که چگونه در آن یک سوم از شعاع هوایی ایرسویپر چگونه عمل می کند این راهنما بیشتر روی این مطلب آموزش می دهد . 

زمان هل دادن دشمن و عمل دفاعی ایرسویپر پنج ثانیه است و وقتی که دشمن را به عقب هل می دهد تا شارژ شدن فشار هوای بعدی پنج ثانیه طول می کشد ، یعنی پنج ثانیه به پنج ثانیه عمل می کند و دشمن را به عقب هل می دهد.

هدف از ایرسویپر در کلش آف کلنز برای حمایت کامل در پیشگیری و به تاخیر انداختن زمان مهاجمان هوایی است. در شکل بالا وقتی ایر سویپر را تنظیم می کنید فضای سبز رنگ و زرد رنگ را پوشش می دهد و بعضی از کاربران فکر می کنند که کل این فضا مورد محافظت قرار می گیرد و خیالشان راحت است در صورتی که اینطور نیست ، بلکه این شعاع دفاعی ایرسویپر است و روی کل این فضا شعاع حمله نیست ، به عنوان مثال اگر دو دراگون را برای حمله به این فضا سبز و زرد در نظر بگیریم دراگونی که در فضای سبز رنگ قرار بگیرد به عقب هل داده می شود و دراگونی که در فضای زرد رنگ قرار بگیرد به جلو می آید و ایر سویپر روی آن اثری ندارد تا پنج ثانیه دیگر که فشار هوا خارج شود و روی دراگونی که در فضای زرد رنگ قرار بگیرد اثر کند ، یعنی 1/3 شعاع حمله است ( فضای سبز رنگ ) و 2/3 شعاع دفاعی است (فضای زرد رنگ ) و این نکته را هم باید مدنظر داشت که وقتی نیروهای هوایی دشمن به بالای سر ایرسویپر می رسند دیگر ایر سویپر روی این نیروها اثری ندارد و با شلیک دشمن نابود می شود . باید این نکته مهم را در مورد ایرسویپر در نظر داشت که کل فضای دفاعی (زرد و سبز) شعاع دفاع است و موقع شروع به کار ایرسویپر بر روی دشمن فقط 1/3 مورد هل دادن انیروی دشمن به عقب و دفاع از خود قرار می گیرد (فضای سبز)

سه استفاده متفاوت از تلمبه هوایی ( ایر سویپر)

همانطور که همه ما می دانیم، هدف اصلی از تلمبه هوایی هل دادن دشمنان به سمت عقب است برای حفاظت از ساختمان های تحت پوشش، اما با استفاده از آن موج هوا و عملکرد ایرسویپر ، ما می توانیم پایگاه خود را با سه روش مختلف محافظت کنیم و دشمن هراسی ایجاد کنیم :

جلوگیری از ورود دشمن

در تصویر زیر، اگر ایر دیفنس وجود نداشت، همه چیز برابر است اما در واقع، ایرسویپر یک منطقه خاص را پوشش می دهد و مهاجمان می توانند ببینید که این این قسمت دهکده پوشش خاصی دارد و توسط ایر سویپر محافظت می شود و سعی می کنند از زاویه های دیگر حمله خود را تدارک ببینند که خودش مزیتی خوب است که بتوان لایه های دفاعی دیگر دهکده را تنظیم و طراحی بهتر کرد در واقع یک سپر پوششی در برابر نیروی هوایی دشمن ایجاد کردیم و هیچ دشمن حمله کننده عاقلی درست از روبروی ایرسویپر حمله نمی کند !

پس هدف از ساخت ایرسویپر یک مانع و هشدار است به دشمن که اگر از این سمت حمله کنید ، کنترل حمله از دستتان خارج می شود و نیروهایتان گیج و سردرگم می شود ، ایرسویپر خسارت نمی زند ولی تاکتیک های هوایی را به می زند و  تاخیر زمانی ایجاد می کند که همانطور که می دانید زمان هنگام حمله هم مهم است ، همچنین فرضا اگر نیروهایتان هنگام حمله در دام ایرسویپر بیفتد باعث اعصاب خردی و استرس تان می شود و چه بسا کلا کنترل بازی را از دست بدهید و آنچه را که می خواستید انجام بدهید را کلا فراموش کنید !

در نبردهای واقعی در جبهه ها با گذاشتن بلندگو در نزدیکی مرز دشمن و پخش پیام های تبلیغاتی و هشدار های ترسناک ، دشمن را تضعیف روحیه می کردند و شاید بتوان ایرسویپر را با این بلندگوهای تبلیغاتی تشبیه کرد و به شما استرس وارد کند ! حتما این موضوع را در حملاتتان تجربه کرده اید که کلا کنترل بازی را از دست داده اید !

برای محافظت از نیروی شما

هدف دیگر ساخت ایرسویپر برای حفاظت و پوشش ساختمان های دیگر بکار می رود که زمان بیشتری برای طول عمر نیروهایمان بدهد مثلا در تصویر زیر توله لاواها به قصد نابودی ملکه کماندار ما آمده اند و چون فضای حمله توله لاواها باید بالای سر نیرو ها و یا ساختمان های دفاعی باشد تا گدازه های خود را پرتاب کنند و از طرفی فضای حمله آرچر کویین هم زیاد است و از فاصله دور هم می تواند نیروهای متخاصم هوایی را مورد حمله قرار دهد در این وسط ایر سویپر نقش دور کننده را ایجاد می کند و دشمن را به عقب هل می دهد و آرچر کویین هم از فاصله دور توله لاواها و یا هر نیروی هوایی را می زند پس می توان نتیجه گرفت که یک کار مثبت در طراحی مپ دهکده این است که آرچر کویین را در شعاع دفاعی ایرسویپر قرار بدهیم تا نتیجه خوبی بگیریم .

حمله به تجمعات هوایی دشمن

حمله به نیروهای تجمعی دشمن که در یک نقطه پیاده شده اند می تواند فرصت خوبی به ایرسویپر بدهد که نیروها را به عقب هل دهد و بعضی ها این اشتباه را می کنند که نیروهای هوایی زیادی را بصورت نقطه ایی پیاده می کنند که زودتر به هدف برسند و آنرا نابود کنند که اگر بدین صورت در دام ایرسویپر بیفتند ، اشتباه محضی را مرتکب شده اند چرا که ایرسویپر هم نیروهای هوایی را دسته ایی به عقب می راند و ایردیفنس هم فرصت بیشتری برای نابودی پیدا می کند و سرعت بالون هم بسیار کم است (مگر اینکه با یک طلسم خشم بکار رود) ، باید توجه داشت که اکثر حملات هوایی و با هر استراتژی ، نیروهای هوایی باید خطی پیاده شوند تا نتیجه بهتری کسب شود.

نحوه استفاده از ایرسویپر به طور موثر

همانطور که گفتیم فضای حمله فقط 1/3 را شامل می شود و هنوز هم این تفکر وجود دارد بین بازیکنان که شعاع دفاعی 2/3 را می توانند مورد دفاع قرار بدهند که اشتباه است ، حالا باید ببینیم چگونه ایرسویپر را تنظیم کنیم ...

تنظیم در مرکز اشتباه است !
در تصویر بالا اگر نیروهای هوایی از دو سمت چپ و راست حمله کنند به راحتی دو ویزارد تاور به سرعت حذف می شوند و مخصوصا اگر از لاوا هوند که سرعت بالایی هم دارند استفاده شود.

محافظت از دو ایر دیفنس توسط ایر سویپر اشتباه است.

محافظت از 2 ایردیفنس همزمان ، یعنی تمرکز و جا دادن ساختمان های دفاعی هوایی در یک طرف کاری اشتباه است ، مخصوصا اگر بخواهیم دو ایر دیفنس را یک طرف پوشش بدهیم.

در فیلم زیر می بینید که شعاع دفاعی به چه صورت است و شعاع حمله ایرسویپر به چه صورت است که شعاع حمله فقط بر روی یک لاوا سمت چپ اثر می کند و تا 5 ثانیه بعدی که نیروها را به سمت عقب هل بدهد ساختمان های دفاعی سمت راست ما به راحتی نابود می شود .

1/3 فضای حمله ای و  استفاده درست از ایر سویپر کجاست ؟

بهترین استفاده از ایرسویپر تصویر زیر است شما می توانید از رسیدن نیروهای هوایی به یک ایر دیفنس جلوگیری کنید و همچنان که نیروها را به عقب هل می دهد ، یک ایردیفنس هم به آن شلیک کنند و چون ویزارد تاورها هم به نیرو های هوایی اثر می گذارد طراحی خوبی بنظر می رسد در واقع این قسمت دهکده از لحاظ حمله هوایی دشمن بیمه شده است و قوی تر شده است که دشمن در حمله به این قسمت از دهکده تردید پیدا می کند و یا اگر حمله کرد خسارت بیشتری نسبت به سایر سمت های دیگر دهکده می بیند.


محافظت از جلو و عقب از ایرسویپر

با ایده گرفتن از تصویر زیر که بهترین حالت در یک دفاع از دهکده است می توانید استفاده کنید

در 1/3 می توانیم از یک ایردیفنس استفاده کنیم که دهکده را پوشش خوبی می دهد ، یک XBOW هم که به حالت دفاع هوایی تنظیم شود این قسمت چپ را پوشش خوبی می دهد و از لحاظ هوایی این قسمت دهکده را بیمه می کند ! چرا که ایرسویپر هم عمل می کند و فرصت بیشتری به نابودی و خسارت می دهد .

وجود تسلای مخفی هم اگر نیروهای زمینی و هوایی دشمن عمل کند می تواند تاثیر گذار باشد ، کلن کسل هم پشت ایرسویپر است و با داشتن نیروهایی داخل آن می توان از ایرسویپر در صورت حمله از پشت محافظت کند .

می توان با استفاده از بمب های هوایی و مین های هوایی هم پشت ایرسویپر و فضاهایی که ایرسویپر آنجا را پوشش نمی دهد ، استفاده کرد و باز هم اگر دشمن از پشت ایرسویپر حمله کرد خسارت ببیند و مثلا اگر بمب های هوایی داشتیم که در جلوی ایرسویپر گذاشته بودیم ، حال آنها را باید به پشت ایرسویپر انتقال بدهیم و دشمنانی هم که به خیال خود فضای پشت ایرسویپر را امن می بینند ، خسارت وارد کرد و در حمله ناکام شان بگذاریم و یا حتی المقدور در وار نیز ستاره کمتری بدهیم و صدالبته ایر دیفنس ها هم نقش بهتر و کلیدی را بر روی نیرو های هوایی دشمن ایجاد می کنند .


به هر حال این قسمت از دهکده بطور خوبی محافظت شده است و دشمن در صورت حمله از این قسمت خسارت زیادی می بیند .

باید توجه داشته باشیم که ایرسویپر خسارت نمی زند و کارش تاخیر انداختن به حملات است و این وسیله دفاعی در نوع خودش خاص است و مشابه هیچ ساختمان دفاعی مان نیست و باید خلاقیت و تیز هوشی برای استفاده از آن داشت و همینطور گوشه و یا وسط دهکده رهایش نکرد و به عنوان یک چیز اضافه به آن نگاه نکرد ،چرا که ممکن است سوپر سل در آینده ، مشابه این نوع ساختمان ها به بازی اضافه کند و از حالا باید با تمرین بر روی این ساختمان دفاعی جدید و جایگذاری آن در دهکده تمرین کرد ، فیلم های حمله های هوایی به خود را ببینید و از آنها درس بگیرید برای استفاده و پیدا کردن و تنظیم ایرسویپر در نقشه دهکده خود ، چه بسا حمله کننده به دهکده شما بهتر از خود شما نقشه دهکده تان را تجزیه و تحلیل می کند و به آن حمله می کند و این فرصت خوبی است که از شکست تان درس بگیرید و آنرا در آینده به پیروزی تبدیل کنید .

کپی برداری با ذکر منبع و لینک سایت ما مجاز می باشد

تبلیغات شما در سایت ما <<اینجا>>کلیک کنید

تبلیغات شما:
جهت تبلیغ محصولات خود در زیر همه پست ها با ما تماس حاصل نمایید.

نظرات (۱۳)

    • پاسخ:

      ممنون
  1. خیل هم عالی ... ممنون... به حرف اونایی هم که متوجه نیستن توجه نکنین....
    • پاسخ:

      ممنون از شما ...
    • پاسخ:

      ممنون
  2. من وقتی روی تلمبه هوایی اشاره میکنم قسمت سبز رنگی دیده نمیشه شما چی کار کردی اینجور شد؟یه سوال دیگه داشتم که هر کس یه جواب میاداد ولی به جواب های شما اطمینان دارم: ویچ روی هوا معلق است ولی نیروی زمینی حساب میشه . آیا بمب زمینی و تله روی ویچ تاثیر داره؟؟؟

    • پاسخ:

      اون قسمت سبز رنگ طراحی با فتوشاپ است برای درک بیشتر و این قسمت سبز را ندارد -
      بله ویچ یک نیروی زمینی حساب می شه و درسته که پا نداره و روی هوا است ولی ایردیفنس روی آن اثر نمی گذارد و بمب های زمینی و تله اثر می گذارد - این مطلب زیر را هم ببینید :

      ساحره Witch



  3. مرسی از مطلب کامل و جامعی که نوشتی.دستت درد نکنه.من استفاده بردم و تو دو تا وار با همین آموزش کسی ازم ستاره نگرفت.به حرف حسودها گوش نکن
    • پاسخ:

      ممنون دوست عزیز - ما کارمون را با قدرت ادامه می دهیم و کاری به کار کسی هم نداریم ! (: قصدمون هم فقط کمک به هموطنانمان هست.
  4. عالییی بود، من خیلی سایتتون رو دوست دارم و براوتون آرزوی موفقیت می کنم چون خیلی به ما لطف می کنین.واقعا ممنون.
    • پاسخ:

      ممنون از توجه شما دوست عزیز
  5. واقعا عالی بود من عاشق این سایت شدم. خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی ممنون ممنون ممنون ممنون ممنون ممنون ممنون
    • پاسخ:

      خواهش  می کنم - دوست عزیز (:
    • پاسخ:

      خواهش می کنم دوست عزیز ...
    • پاسخ:

      تشکر
    • پاسخ:

      خواهش می کنم
  6. سلام جناب
     اصلا این نظرات رو تایید نکنید اینها ادمین های سایتهای دیگه هستند 
    واقعا این مطلب همه چیزش کامل بود و از شما خیلی خیلی ممنونم 
    وقتتون رو واسه اینجور ادمها تلف نکنید 
    رتبه وبلاگ در سطح کشور نمایانگر هست و کاملا طبیعی هست که حسودی کنند به شما 
    • پاسخ:

      بله - درست می فرمایید . همین کار را خواهم کرد - ممنون از شما (:
    • پاسخ:

      تو نمی فهمی تقصیر من چیه ! اگه شعور و عقل درک داشتی که می فهمیدی چی نوشتیم ...متاسفانه هیچکدومو نداری ! (: اگه هم زبان بلد بودی که توی سایت های فارسی چرخ نمی زدی که ! حالا من بخوام منبع انگلیسی شو هم برات بزارم ! پس نتیجه می گیریم شما نه زبان فارسی می فهمید و نه انگلیسی ! حالا چه زبانی می فهمید اون باید به باغ وحش مراجعه کرد ! (:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

چندرسانه ای